Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Det blir för lång diskussion här. Men hela etablissemanget stöder klimatteorierna, miljardärerna är Woke. Gates är klimataktivist. Greta hade aldrig kommit någonstans om hon gått mot storfinansen. EU och WEF jublar när hon håller tal hos dem.
Storfinansen och deras företag saknar inte pengar. De ber bara Biden trycka mer vid behov. Nu handlar det om att konvertera pengar till makt. Där kommer den gröna agendan in. Man behöver en religion för att tvinga oss till underkastelse.
Det blir för lång diksussion här. Men jag anser bestämt att hela storfinansen stöder klimatteorierna för att de kan användas till politisk makt.
Kul att du väljer vad du "anser bestämt" framför att lyssna på forskare med utbildning i ämnet.
Varje gång jag debatterar det här förbannade ämnet så tar ni upp Bill Gates, Greta och andra mediapersonligheter. Ni drar till med helt intetsägande påståenden som "miljardärerna är woke" och "WEF jublar när Greta håller tal".
Jag har sagt det tidigare och jag har säger det igen. Jag skiter i vad Greta säger och jag skiter i vad Bill Gates säger. Varför är ni så förbannat individfokuserade för? Ni argumenterar aldrig mot deras faktiska budskap, utan förkastar det för att de är "woke" eller elitiskiska. Typisk taktik när man inte har några vettiga motargument, då får man attackera budbäraren istället.
Om man tittar på mätningar och läser aktuell, peer-reviewad forskning på området så är det ganska uppenbart att klimatkrisen är ett faktum. Tids nog blir det nog uppenbart för dig också.