Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-05, 01:42
  #1
Medlem
MeppoLundgrens avatar
På min gamla smartklocka så blinkade sensorerna på baksidan. Sensorerna på den nya klockan ser ut som lysdioder och lyser med fast sken.

En annan sak som är konstigt är att den registrerade djup sömn när jag var ute och promenerade mellan 11-12 på natten.

Min gamla klocka som jag använde i militären registrerade aldrig sömn när jag uppenbarligen inte sov.

Har jag rätt i mina tankar, eller kan det vara appen som inte fungerar som den ska?
Citera
2022-12-05, 02:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
På min gamla smartklocka så blinkade sensorerna på baksidan. Sensorerna på den nya klockan ser ut som lysdioder och lyser med fast sken.

En annan sak som är konstigt är att den registrerade djup sömn när jag var ute och promenerade mellan 11-12 på natten.

Min gamla klocka som jag använde i militären registrerade aldrig sömn när jag uppenbarligen inte sov.

Har jag rätt i mina tankar, eller kan det vara appen som inte fungerar som den ska?
Låg puls?
Citera
2022-12-05, 02:28
  #3
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Låg puls?

Inte direkt, runt 100 när jag promenerade. Jag läste precis att klockan kalkylerar sömn mellan 22-06. Det verkar inte så bra att den förutsätter sömn mellan givna tidpunkter. Tänk om man jobbar natt och sover på dagen. Då kommer den aldrig aldrig att registrera någon sömn.

Min förra klocka registrerade sömn mitt på på dagen. Den såg om jag lade mig ner och vilade en halvtimme efter lunch.
Citera
2022-12-05, 02:52
  #4
Medlem
socknakrigarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
På min gamla smartklocka så blinkade sensorerna på baksidan. Sensorerna på den nya klockan ser ut som lysdioder och lyser med fast sken.

En annan sak som är konstigt är att den registrerade djup sömn när jag var ute och promenerade mellan 11-12 på natten.

Min gamla klocka som jag använde i militären registrerade aldrig sömn när jag uppenbarligen inte sov.

Har jag rätt i mina tankar, eller kan det vara appen som inte fungerar som den ska?
Hur långt är ett snöre? Du kanske ska berätta vad det är för märke på klockan också
Citera
2022-12-05, 03:11
  #5
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socknakrigarN
Hur långt är ett snöre? Du kanske ska berätta vad det är för märke på klockan också

En Apple Watch 7 kopia från Wallmart. Jag hade väl inga större förväntningar, men min förra smartklocka kostade lika lite och fungerade.

Ai7 Max 2022 SmartWatch
Citera
2022-12-05, 03:37
  #6
Medlem
pedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
En Apple Watch 7 kopia från Wallmart.

"Chinese smartwatches dot com."

Hahaha.
Citera
2022-12-05, 04:59
  #7
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
"Chinese smartwatches dot com."

Hahaha.

Det var fel klocka, den har bara samma namn. Appen är också fel, men den ser ut så där.


Den här är min gamla klocka som fungerar klockrent. Den är till och med vattentät, för jag har simmat och dykt med klockan i flera år.

https://www.walmart.com/ip/Letsfit-S...D216/215048939


Här är en skärmdump på den nya klockan från Walmart. Klockan är slutsåld, så den finns inte längre på hemsidan.

https://postimg.cc/qN7p96P0
Citera
2022-12-05, 05:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Det var fel klocka, den har bara samma namn. Appen är också fel, men den ser ut så där.


Den här är min gamla klocka som fungerar klockrent. Den är till och med vattentät, för jag har simmat och dykt med klockan i flera år.

https://www.walmart.com/ip/Letsfit-S...D216/215048939


Här är en skärmdump på den nya klockan från Walmart. Klockan är slutsåld, så den finns inte längre på hemsidan.

https://postimg.cc/qN7p96P0


Man får oftast det man betalar för. Så det är inte konstigt att din nya klocka visar fel. Det konstiga är att din gamla visade rätt.

Fick testa en kompis smartklocka och kunde ganska fort konstatera att den visade fel i många avseenden. Den kunde hålla tiden och såg ut som en smart klocka. Men inte var den smart.

Så nästa gång. Kolla igenom recensioner innan du handlar.
Citera
2022-12-05, 05:34
  #9
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Man får oftast det man betalar för. Så det är inte konstigt att din nya klocka visar fel. Det konstiga är att din gamla visade rätt.

Fick testa en kompis smartklocka och kunde ganska fort konstatera att den visade fel i många avseenden. Den kunde hålla tiden och såg ut som en smart klocka. Men inte var den smart.

Så nästa gång. Kolla igenom recensioner innan du handlar.

Min gamla klocka har inte lika mycket funktioner, men alla funktioner fungerade otroligt bra.

Jag misstänker att den nya klockan inte har någon riktig sensor.

Jag tror att klockan gissar när jag sover.
Citera
2022-12-05, 06:03
  #10
Avstängd
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
En Apple Watch 7 kopia från Wallmart. Jag hade väl inga större förväntningar, men min förra smartklocka kostade lika lite och fungerade.

Ai7 Max 2022 SmartWatch

Den där klockan är nog så mycket fejk den kan vara , noname märken ifrån Kina. Läropengar.
Citera
2022-12-05, 06:47
  #11
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Den där klockan är nog så mycket fejk den kan vara , noname märken ifrån Kina. Läropengar.

Nu var det inte exakt den klockan jag köpte, men du har nog rätt i att det finns mycket skräp i omlopp. Jag har läst att det till och med tillverkas kopior av kineskopior. Troligtvis så köpte jag en sådan klocka. Det är kanske därför som Walmart plötsligt slutade att sälja produkten.

Jag ska nog gå dit och byta ut skiten mot något annat.
Citera
2022-12-05, 08:48
  #12
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
"Chinese smartwatches dot com."

Hahaha.

Det är inget fel på hemsidan i sig, men du kanske tror att det rör sig om en webbutik som säljer kinesiska klockor.

Hemsidan innehåller specifikationer, recensioner samt jämförelser på kända och okända märken.


Angående sömnsensor så har jag läst en recension där kunder sågar de flesta kända märken. Ingen var något vidare förutom Apple Watch.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in