Citat:
Ursprungligen postat av
GrodanStropp
”Man” har ju även sagt att räntorna kommer öka framöver.
Det är många ”man” som säger olika saker.
Mina föräldrar band lånen feb 2020 på tre år. För man ville undvika dom ”närliggande” räntehöjningarna som man sagt skulle komma.
Den fasta då var högre än den rörliga. Så varje månad betalade man lite mer. Men man trodde ju att man väldigt snart skulle börja ”tjäna” på sitt 3-åriga avtal…
Nu har man i några månader tjänat på det dock.
Men snart blir det en rejäl chock för dom.
Det du läser i svensk massmedia är desinformation för pöbeln. Dumjävlarna tror faktiskt på "råden" som står där. Du anar inte vilka finansiella idiotier jag har fått höra från välutbildade akademiker som aldrig någonin tänkt en enda egen unik tanke, de repeterar blint tillbaka skiten som står i DN och Aftonbladet utan att någonsin fråga sig själva om det verkligen fungerar så.
Det som kommer att hända härnäst är att Sverige glider mot en Sri Lanka liknande situation med katastrofal bytesbalanskollaps, vilket kommer att kräva saftiga räntehöjningar, långt över vad svennes ömmade stjärthål tål. Dessa räntehöjningar kommer ändå inte att trolla fram mer effekt. Tidigare trodde jag att räntan skulle maxa på 10% 2024-25 någon gång men den kommer att behöva gå över 20% nu pga att elpriserna kommer att steka skogs, malm och verkstatsindustrin när deras bundna elavtal går ut. Förrädarriksdagen kommer att stå på WEFs sida och obstruera maximalt genom att vaska enorma mängder pengar på vindsnurror. Det kommer att utspelas över 12-18-24 månader, det går inte att säga exakt hur fort, men det ser illa ut.