Citat:
hur omtyckta det nya blocket kan bli ändå ska bollarna börja att tappas. Jag förstår det verkligen inte.
Sen efterfrågar jag rejäl kunskap, om det nu finns något sådant här. Om regeringen har sagt något mer om hela elförsörjningsfrågan? Har dom nåt ess i rockärmen som jag personligen inte hört om? "Snabbstartad" elförsörjning osv.?
Sen efterfrågar jag rejäl kunskap, om det nu finns något sådant här. Om regeringen har sagt något mer om hela elförsörjningsfrågan? Har dom nåt ess i rockärmen som jag personligen inte hört om? "Snabbstartad" elförsörjning osv.?
Oh ja det har de men de kommer inte att använda det för det är meningen att det ska se ut så här. Det finns 1540 Megawatt avstängd oljekondens i södra delarna av landet som kan slås på med 1-2 veckors varsel eftersom kraftverken är lagda i malpåse. Dessutom så exporterar vi ström till Polen trots att strömmen där kostar hälften av vad den kostar i SE 4. Den strömmen går vidare till Tyskland. Vi hade kunnat köpa 600 MW därifrån istället. Inget av regeringspartierna inklusive SD har nämnt något om detta. Dessutom så rivs vattenkraftverk och kraftvärmeverk över hela landet.
Citat:
Totalt ofattbart faktiskt, jag vet att det finns en rejält stor del av befolkning som VET att det är skit med invandringen, skit med kriminaliteten, skolan, energiförsörjningen och har varit det extremt länge. Ändå skiter de fullständigt i att ändra sig, även om det bara skulle varit för nån annan och inte sig själv. Istället lägger man en jävla lapp vart fjärde år som ingenting och skiter totalt i att engagera sig, jag kan faktiskt inte förstå det.....
Som jag skrev i ett annat inlägg, talar man med en vanlig svensson är den vanligaste responsen "Jaaaaa det är ju illa/tråkigt/dåligt men jag har mitt så jag behöver inte bry mig". Talar man med en äldre svensson är responsen antingen likadan eller "2030, då kommer jag att vara 90+ år (dvs troligen död)" dvs det berör inte honom. Det läbbiga är när man får höra sådana svar från människor man vet har barn och barnbarn. "Mamma och pappa importerade tre miljoner niggers och blattar så vi kunde godhetssignalera om hur moraliskt överlägsna vi är, ha det så kul barn och barnbarn, vi checkar ut om några år, ni får hitta något nytt att godhetssignalera över, det är ert problem nu, vad sägs om att testa det här nya med klimat och koldioxid? Ska funka skitbra enligt de som testat!"
Genomsnittssvensken ser sig alltså inte som en del av samhället utan någon som flyter ovanpå och som därför inte behöver bry sig. Alternativt är han en extrem me myself and I hedonist som bokstavligen skiter i vad som händer i en framtid då han dött av ålderdom. Det är inte underligt att det går rakt ner i skiten när majoriteten av svenskarna består av oansvariga vuxenbarn som griper efter varje ursäkt för att inte ändra sin verklighetsuppfattning. De måste bokstavligen förlora precis allt de har innan de börjar fundera över om något, möjligtvis, är fel med hur de tror världen fungerar, för deras första ursäkt kommer att vara "jag förtjänar inte det här för jag gjorde ju allt som de sade att man skulle göra", som den där blattevurmande PK-dåren från Lund som köpte ett hus söder om Stockholm och fick gängblatteskjutningar utanför porten.
Ett massivt problem är att när man förklarar för svenne att han blivit lurad så är hans reaktion ilska för man kan inte lura svenne för svenne är smart och säger man att svenne har blivit lurad, då implicerar man att både den som lurat och man själv är smartare än svenne för den ena har lurat svenne och den andre har duckat för att bli lurad. Svennes respons blir då "DET ÄR EN KONSPIRATIONSTEORI!" och jag är inte alls dum, det är DU som är dum som fallit för (antisemitiska) konspirationsteorier! Svennes ego är så massivt stort att det blockerar alla försök till upplysning.