Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-17, 14:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Högst troligt. Eller skjuten på plats.

Så du menar att det vore bättre att bli överkörd av staten, en stat som satt dig i skiten ifrån början?

staten? fattar du inte att det ofta är företag som inte fått sina fakturor betalda som orsakar kronofogdens besök? kan vara hantverkare som inte får betalt av den tjuvaktiga tysken. jag har själv haft egen firma och drabbats av detta, inte så jävla kul att inte kunna ta ut lön en månad på grund av kunder som agerar skurkaktigt. till slut blir det naturligtvis kronofogden som får ärendena. de driver även in skadestånd av folk som dömts för brott. är denna samhällsfunktion fel enligt dig?

alternativet, som ovan nämnts, är killar med västar.
Citera
2022-12-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Det finns ett skyddsnät som tar hand om dessa missbrukare när de förlorat allt.

Men varför mäta ut deras hus o ställa till ett helvete för dom ? Vore det inte lättare för staten att bara skita i utmätningen o låta dem vara ifred? Det är egentligen rätt hemskt att bankerna kan använda svensk polis till att driva in skulder. Varför hjälper polisen bankerna?

Ja att ingen har tänkt på det. Att allas skulder hos kronofogden bara stryks rakt av, vore ett jättebra system. Bara för alla att ta lån/köpa saker på kredit, skiter i att betala något för det. Låter det hamna hos kronofogden och där stryks dom. Genialt ju
Citera
2022-12-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Okej nu har jag tittat lite mer på stolliga familjen.

Först trodde jag att rebecka och Lisa var syskon. Men så verkar inte fallet. Rebecka verkar vara en vän till Lisa, och Lisa är dotter till tysken. Lisas barns pappa verkar inte vara svensk och bor inte i Sverige. Verkar vara kines.

Rebecka verkar vara en fin tjej. Hon har sånt som är sällsynt i dagens samhälle. Feminin osv Hon borde dra därifrån såfort som möjligt och lämna dessa psykfall för gott.
I april bodde kvinnorna i Väsby: https://www.mitti.se/nyheter/lugnare...242.c0e94c984e De har också rest till Australien ihop.

Peter Plötze har bott där ute i Herräng längre verkar det som.
Citera
2022-12-17, 14:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Denna familj verkar mer normal än dom flesta de vill leva mer av naturen och ett mer friskt liv och ge sitt barn möjligheter till en god hälsa bättre än familjer som pumpar i sina barn socker och andra kemikalier och låter barnen bli feta i ung ålder.

Inget rinnande vatten i huset, värme i bara ett par rum ihop med fimpar och hampa i typ alla rum.
Vidare sen till en hysterisk mamma som blir helt rabiat och skriker lungorna ur sig när KFM kommer för värdering.

Ja det är säkert rena drömmen för en unge att växa upp i.
Citera
2022-12-17, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mousemike
Ja att ingen har tänkt på det. Att allas skulder hos kronofogden bara stryks rakt av, vore ett jättebra system. Bara för alla att ta lån/köpa saker på kredit, skiter i att betala något för det. Låter det hamna hos kronofogden och där stryks dom. Genialt ju

Jo men man tycker att den som lånar ut borde tvingas driva in skuld själv. Om jag lånar ut 100 kr till grannen här så får jag väl driva in dom själv.
Då kommer banker säga det att Ja men då vågar vi inte låna ut nåt. Nä precis...dra åt helvete istället !
Citera
2022-12-17, 14:51
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Hej kom och hjälp mig!
Citera
2022-12-17, 14:52
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
I april bodde kvinnorna i Väsby: https://www.mitti.se/nyheter/lugnare...242.c0e94c984e De har också rest till Australien ihop.

Peter Plötze har bott där ute i Herräng längre verkar det som.

Det var en intressant länk, daterad april i år. Mycket verkar ha hänt. Det är ju tysken Blomberg som står på lagfarten för det utmätta huset. Det betingade ett pris på 850 ksek i juni 2021, mitt i coronakrisen med en het bostadsmarknad. Priset ökade med mer än 20%.
Nu är bara Lisa skriven där, Blomberg har ingen adress öht. Detta för att undkomma alla krav på skatt,avgift, sophämtning,försäkring etc. Gissningsvis.
Kanske någon stackare som dessutom borgat för lånet på kåken.

Edit: har Lisa gjort sig själv en björntjänst genom att skriva sig där med sitt barn…? för att vettvillingen till hennes farsa ska undkomma sina pengaproblem… ?
Senast redigerad av Barnabyhimself 2022-12-17 kl. 15:14. Anledning: Edit
Citera
2022-12-17, 14:54
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
https://www.youtube.com/watch?v=1Hb8t_ohomM

Är det någon mer än jag som har stött på de här klippen från en tysk man och två svenska kvinnor?
De motsätter sig är kronofogden ska göra en utmätning på deras hus och i de videoklipp som lagts upp har kronofogden fått begära hjälp av polisen. Det finns även ett litet barn på platsen och det resulterar i senare klipp i att socialen gör en utredning.

Är det någon som vet vad det här är för människor och vad de har för bakgrund? De måste ju vara hjärntvättade på något sätt.

Ber om ursäkt om det är fel val av kategori. Vart jävligt osäker på var den skulle ligga.

Hahaha ursäkta mig men den familjen måste ha en diagnos eller något? Inte en chans att friska människor beter sig på det sättet.

Deras konsekvenstänk är helt obefintligt.

Tysken skriker genom hela videon ”det är pinsamt” det enda som är pinsamt är hans skulder att han inte fattar konsekvenserna och hans drägg till fru som står och skriker ut sin damp. Komik på högsta nivå.
De fullständigt skämmer ut sig själva.
Som sagt diagnosbarn båda två.
Citera
2022-12-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Inget rinnande vatten i huset, värme i bara ett par rum ihop med fimpar och hampa i typ alla rum.
Vidare sen till en hysterisk mamma som blir helt rabiat och skriker lungorna ur sig när KFM kommer för värdering.

Ja det är säkert rena drömmen för en unge att växa upp i.

Har bara kollat lite snabbt på ett klipp men om det stämmer som hon säger så har de en brunn de hämtar vatten från?

Hampa är inget farligt mycket värre med Svenssons som förvarar en massa sprit hemma isåfall.

Fimparna kan jag ej kommentera dock bör ju ej vara så svårt att städa bort i framtiden i vilket fall.
Citera
2022-12-17, 15:00
Medlem
Razzles avatar
Psysiskt sjuka individer i gruppboende, droger och alkohol på det blir käpprätt i avgrunden.
Hoppas utmätningen gick bra och att rucklet eller iaf tomten kan säljas på auktion för nån krona alt. att sophuset jämnas med marken och nya markägare kommer till och gjuter lugn och ro i området.
Dessa bör ju snarast spärras in och omhändertas av Soc
Citera
2022-12-17, 15:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av megabajs
Det finns ett skyddsnät som tar hand om dessa missbrukare när de förlorat allt.

Men varför mäta ut deras hus o ställa till ett helvete för dom ? Vore det inte lättare för staten att bara skita i utmätningen o låta dem vara ifred? Det är egentligen rätt hemskt att bankerna kan använda svensk polis till att driva in skulder. Varför hjälper polisen bankerna?

Men vad bra, på måndag ringer jag min bank och säger till att jag inte vill betala huslånet. Sen ringer jag fogden och kräver att dom inte mäter ut mitt hus eller lön, det går väl även bra att köpa en 75 tums tv på media markt och ta den på kredit, jag kan väl skita i att betala den också
Citera
2022-12-17, 15:08
Medlem
Tysken har förövrigt en blå namnbrick på bröstet där det står Dienstleiter vilket är en nazistisk politisk rang i nazist Tyskland. Helt absurt detta.

Man kan se det i detta klipp (3:28 in i klippet) Polisen noterar även detta. https://www.youtube.com/watch?v=e5uUbXqeMjY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in