Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ojoj, vet inte vad jag ska säga om detta. Jag har dubbla känslor.

Visst ska man betala sina skulder, och göra rätt för sig. MEN att STATEN går och tar bostaden från en barnfamilj pga skatteskulder känns ändå jävligt fel. Särskilt med tanke på att andra "barnfamiljer" tilldelas mångmiljonvillor, helt utan krav eller motprestation.

Ska denna familj sättas på bar backe? Vad har man vunnit då? Kommer de tilldelas en mångmiljonvilla av kommunen som är SKYLDIG att ordna boende åt sina invånare, med förtur för barnfamiljer. Skulle inte tro det va.

Nej, tragiskt är vad det är. Tycker så synd om barnet 😢

Samtidigt kan jag (i alla fall i smyg] beundra att man faktiskt gör motstånd mot pappa staten, och inte bara står med mössan i hand.

Och PK-kärringen i mask avskyr jag direkt. Den hjärntvättade häxan påtalar förnumstigt att hon minsann tagit fyra Covid-sprutor.
En skatteskuld är en skuld till mig och alla andra skattebetalare. Naturligtvis ska de här WT-personernas tillgångar utmätas.
Citera
2022-12-17, 17:34
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Pk-tanten i mask säger att det handlar om skatteskulder och trängselskatt. Alltså inte skulder till någon privatperson.

För mig är det den avgörande skillnaden. Staten ska inte få ta bostäder av folk för skatteskuld. De borde lösas på annat sätt, och redan innan skulden blivit så stor.
Du är lika korkad som de i videon, varför ska galna tysken slippa undan att betala skatt medan alla andra medborgare är tvingade till det?
Citera
2022-12-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Var finns informationen om att de röker på samt utan el eller vatten?
Det enda jag såg var att tysken verkade ha någon form utav alkohol flaska i handen?

I övrigt, en väldigt pinsam video.
I videon där socialen går igenom huset säger de hela tiden hur kallt det är överallt förutom i ett enda rum. I tyskens säng ligger både sängkläder och en sovsäck som om det är bäddat vilket får mig att tro att de inte har någon värme alls. Dom har vatten från en slang utanför huset. Enligt den enda kvinnan så är det pga tidigare ägare av huset som har sågat av rören i källaren. Dom pratar om hampa och fimpar och tysken står och skriker att allt de odlar har dom "tillstånd" på. Man behöver sällan tillstånd för ett par pelargoner.
Citera
2022-12-17, 18:27
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Pk-tanten i mask säger att det handlar om skatteskulder och trängselskatt. Alltså inte skulder till någon privatperson.

För mig är det den avgörande skillnaden. Staten ska inte få ta bostäder av folk för skatteskuld. De borde lösas på annat sätt, och redan innan skulden blivit så stor.
Vad föredrar du om du har en skuld, att en MC klubb kommer eller en statlig representant för att driva in pengarna oaktat vad skulden beror på?

I det här fallet har dom skulder till mig som skattebetalare så jag skulle i det här fallet valt att skicka MC klubben för att driva in pengarna.

I övrigt hoppas jag verkligen att socialen omplacerar barnet.

Det är uppenbarligen inte bara dom som är felknullade utan även ni som tycker att dom skall komma undan skulderna.

Så ni menar att jag kan dra på mig en massa skatteskulder och annat utan betala för mig och det skall staten skita i?
Citera
2022-12-17, 18:33
Medlem
Ska tysken bjuda på öl eller har han bara räddat den ifrån att bli utmätt?

Var är det någonstans? Vad har de för skulder?
Citera
2022-12-17, 18:35
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:

Någon skrev igår att tysken hade taxifirma och tre bilar registrerade på sig, varav en merca från 2016 tror jag det var. Det är väl förmodligen därifrån skatteskulderna och trängselkostnaderna kommer. Tycker du att han ska slippa betala dessa? Gäller det isf alla som bedriver mindre företagsverksamhet i enskild firma tycker du?
Citera
2022-12-17, 18:45
Medlem
TokyoBarns avatar
Hade ju räckt att dom 2 brudarna startat en Onlyfan där dom röker hampa, taffsar på varandra och visar brösten, så hade skulden varit betald på nolltid.
Citera
2022-12-17, 19:00
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Någon skrev igår att tysken hade taxifirma och tre bilar registrerade på sig, varav en merca från 2016 tror jag det var. Det är väl förmodligen därifrån skatteskulderna och trängselkostnaderna kommer. Tycker du att han ska slippa betala dessa? Gäller det isf alla som bedriver mindre företagsverksamhet i enskild firma tycker du?
Han äger tre fordon varav en är Mercedes, det konstiga är att jag tycker mig skymta den bakom huset när dom pratar med fogden i klippet som heter "utan nyckel"
Länk:
https://biluppgifter.se/brukare/kOaRy0MP3z

Edit:
Allabolag:
https://www.allabolag.se/660204LJJI/verksamhet

Här kan man se att bilen varit efterlyst.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/LCF718
Senast redigerad av flugornas 2022-12-17 kl. 19:03.
Citera
2022-12-17, 19:13
Medlem
Här kan man se hur psyksjuka Lisa har Rebecca i ett järngrepp. Hon hånar farmodern som vill hjälpa Rebecca tillbaka till ett skuldfritt normalt liv, och Rebecca bara håller med i allt hon säger och tycker.
https://youtu.be/2Bev7MICRMQ

Vilken soppa. Och en galen pappa som drogar med sin dotter och hennes kompis, och ett litet barn finns med i bilden också.
Citera
2022-12-17, 19:15
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ska tysken bjuda på öl eller har han bara räddat den ifrån att bli utmätt?

Var är det någonstans? Vad har de för skulder?
Dom där jävla tyskarna vet jag i fan vad det är för människor. Jag har träffat flera som pratar fullt förståelig svenska. Det verkar vara övervintrande stadsterroristfolk typ RAF eller nåt från 70-talet som reser mellan våra bägge länder litet fram och tillbaka utan riktig förankring nån stans. Den förre jag träffade i Stockholm misstänkte jag för smuggling av anabola - det här var på 90-talet. Jag tror dom "rundar" gränsövergångar i båda länderna. Att dom hatar samhället är svårt att missta sej på.

Den här skitgubben har haft tur som stöttas av sina två stridslystna kvinnor. Ingen av dom vuxna verkar dra in nåt ekonomiskt till hushållet. Nån kanske har sjukskrivning eller förtidspension samt barnbidrag dom lever på. Såna här gubbar kan inte skaffa jobb för dom "finns inte" och vill inte avslöja sina rätta ID.

Dom måste häfta i skuld med nån miljon allra minst ty fogden har utmätt hela huset. Och nån bil åker dom i för don hade skulder i trängselavgifter.

Den här adelsdamen han skriker om efter snuten när de drar därifrån har jag googlat på. von Essen nånting tyckte jag han skrek att han skulle anmäla. Denna adelsdam är ingen mindre än den person som fick SÄPO-chefsjobbet när Löfving efter bara några få dar fick dra som en avlöning från tjänsten.

Han skrek Halstahammar i samband med hennes namn. Det kan jag inte bekräfta men det kan nog tysken. Viktiga personers adresser i Sverige dräller man inte omkring sig precis. Men tysken visste väl insatt som han var. Förvånande. Eftersom han kastade henne efter de avresande poliserna så tror jag han var paranoid just vad gäller SÄPO. Det skulle stämma med mina övriga spekulationer. En gammal terrorist.
Citera
2022-12-17, 19:40
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Här kan man se hur psyksjuka Lisa har Rebecca i ett järngrepp. Hon hånar farmodern som vill hjälpa Rebecca tillbaka till ett skuldfritt normalt liv, och Rebecca bara håller med i allt hon säger och tycker.
https://youtu.be/2Bev7MICRMQ

Vilken soppa. Och en galen pappa som drogar med sin dotter och hennes kompis, och ett litet barn finns med i bilden också.

Exakt. En av dessa kan få en riktig fin framgångsrikt liv. En av dessa.
Citera
2022-12-17, 19:48
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Blablabla. Din kapitalist fitta.

Jag förstår hur skitsystemet fungerar. Ja.

Du förstår inte hur många tusentals människor som lider i kylan nu på vintern för att de inte har tak över huvudet va? Men det gillar du förstår jag? Så att du sitter och runkar framför brasan och tänker på dom som inte ens har en luftmadrass eller sovsäck att värma sig med?

Klart du gillar detta system. Du är ju ett as.

Vad ska idioterna med tak över huvudet till om de har knäckta ben eftersom det är en konsekvens av att låna av fel folk. Har man inte råd, eller förstånd, att betala ska man inte låna. Betalar man inte elen, ska man inte ha nån. Å snacka inte om kapitalistfittor, för antagligen har du bostad, tillgång till el och mat vilket inte alla har men ta gärna ett par inneboende som kan leva på dig. Skicka gärna din adress så fixar jag ett par inneboende till dig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in