Citat:
Ursprungligen postat av
brobertsta
https://www.youtube.com/watch?v=1Hb8t_ohomM
Är det någon mer än jag som har stött på de här klippen från en tysk man och två svenska kvinnor?
De motsätter sig är kronofogden ska göra en utmätning på deras hus och i de videoklipp som lagts upp har kronofogden fått begära hjälp av polisen. Det finns även ett litet barn på platsen och det resulterar i senare klipp i att socialen gör en utredning.
Är det någon som vet vad det här är för människor och vad de har för bakgrund? De måste ju vara hjärntvättade på något sätt.
Ber om ursäkt om det är fel val av kategori. Vart jävligt osäker på var den skulle ligga.
Jag har kollat några av deras videor.
Jag har uppfattat det som att det inte (ännu åtminstone) handlar om en sekt, utan bara tre personer, (men det är så klart kanske fel).
Pappan, dottern och hennes kompis, vilka båda verkar ganska unga, knappt vuxna.
Pappan verkar vara missbrukare och psykiskt sjuk. I videorna är han verbalt aggressiv, oberäknelig, osammanhängande, och verkar även ha kort stubin. Han verkar ha en världsbild i linje med samtliga av de värsta tokstollarna i konspirationsavdelningen här på Flashback. Jag skulle gissa att han blir fysiskt våldsam emellanåt.
Dottern verkar vara ett
extremt fall av medberoende. Märkligt och ironiskt nog är det ett ord som hon ofta använder (felaktigt) i videorna. (Jag undrar om hon har lärt sig det ordet av Socialtjänsten eller BUP.) Hon verkar vara lojal till den helt galna pappan, och även väldigt driven och energisk.
Kompisen verkar bara ha halkat in i den där destruktiva familjekonstellationen på ett bananskal typ, och stannat där för att känna någon tillhörighet, eller kanske till och med bara för att ha någonstans att bo. (Detta sistnämnda kanske är motivationen bakom dotterns engagemang också. Om de båda bor i det där huset som Kronofogden ska utmäta, då får de ändå mattan undanryckt från under sina fötter.)