Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-18, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
"Lågaffektivt bemötande"?

(Den som skriker mest bestämmer.)
Ha ha. Ja du har nog rätt.
Citera
2022-12-18, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är då detta:
https://www.youtube.com/watch?v=e5uUbXqeMjY&t=220s

Ett tidigare besök av KFM och värderingsman, ihop med bara två st poliser.
Varav den ena polisen ganska snabbt uppfattar vad det här är för typer, så han verkar växla om till att vara bli en........ Ja fasen, jag vet faktiskt inte vad denna polis gör eller om det finns en benämning för hans växling av karaktär, men vad han än gör så funkar det.
Hans uppenbarelse söndrar trions upplägg på ett ganska effektivt sätt.

Tysken är nog den som lämnar bäst beskrivning på vad polisen signalerar - "Exekutiv kraft".
Det är här fascinerande att tysken så gärna vill följa med poliserna efteråt och fortsätta babbla, ungefär som att han vet med sig att han inte rådde på denna polis men måste "vinna" innan dom lämnar platsen.

Det är anmärkningsvärt med faktiskt båda olika videoklipp med polisens deltagande vid olika besök, när dom ställs emot den här trion.
I ena fallet är det en polis som förvandlar sig själv till något ganska obehagligt, och i den andra videon är det en polis som inte kan sluta klia sig i ansiktet.
I det senare fallet, har tjejerna gjort en 20min lång kärleksförklaring till denne polis:
https://www.youtube.com/watch?v=xFY3t0I_zOY&t=538s
Polisernas mesighet och passivitet kanske beror på att en av deras kollegor är far till barnet?
Citera
2022-12-18, 05:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Polisernas mesighet och passivitet kanske beror på att en av deras kollegor är far till barnet?

Även om det vore en twist, så har jag väldigt stora problem att tro att så är fallet.
Samt även om det vore så, skulle ju det inte ha någon betydelse.

Poliser på handräckning har en passiv roll och skall verka för att kyla situation, jämte uppdraget att skydda mot risker.
Kalla det mesighet om du vill, men det är vad det är.
Citera
2022-12-18, 06:50
Medlem
Man borde suga tag i den där gubbfan. Tror snuten kan provocera lite om så krävs och så in i finkan för våld mot utmätningsman. Synd om barnet.
Citera
2022-12-18, 06:54
Medlem
Rebecka kan vara den snyggaste tjej jag sett på evigheter. Skapliga bilder (de äldre) på hennes facebook
Citera
2022-12-18, 07:00
Medlem
Citat:
Det är då detta:
https://www.youtube.com/watch?v=e5uUbXqeMjY&t=220s

Ett tidigare besök av KFM och värderingsman, ihop med bara två st poliser.
Varav den ena polisen ganska snabbt uppfattar vad det här är för typer, så han verkar växla om till att vara bli en........ Ja fasen, jag vet faktiskt inte vad denna polis gör eller om det finns en benämning för hans växling av karaktär, men vad han än gör så funkar det.
Hans uppenbarelse söndrar trions upplägg på ett ganska effektivt sätt.

Tysken är nog den som lämnar bäst beskrivning på vad polisen signalerar - "Exekutiv kraft".
Det är här fascinerande att tysken så gärna vill följa med poliserna efteråt och fortsätta babbla, ungefär som att han vet med sig att han inte rådde på denna polis men måste "vinna" innan dom lämnar platsen.

Det är anmärkningsvärt med faktiskt båda olika videoklipp med polisens deltagande vid olika besök, när dom ställs emot den här trion.
I ena fallet är det en polis som förvandlar sig själv till något ganska obehagligt, och i den andra videon är det en polis som inte kan sluta klia sig i ansiktet.
I det senare fallet, har tjejerna gjort en 20min lång kärleksförklaring till denne polis:
https://www.youtube.com/watch?v=xFY3t0I_zOY&t=538s

Tack.

Vad är det för ålder på dessa tjejer? Svårt att fatta att man bara orkar tramsa på medan tiden kan läggas på något vettigt.

Ungen borde man ta ifrån mamma och visa vem som bestämmer. Gör det på neutral plats utan hetsige gubben. Det blir en kalldusch och så får hon sova haschet ur sig.

Inte bars mjäkande med kriminella, även här som överallt annars i samhället ska myndigheterna se mellan fingrarna.
Citera
2022-12-18, 07:11
Avstängd
hillsongswedens avatar
Helt förvirrade av haschet och div som man inte ser, säkert anarkister också. Polisen gör sitt jobb på ett berömvärt sätt måste jag säga, all heder åt dem i den tuffa situationen.

Myndigheter av alla slag får hantera sånt här varenda dag numera, foliehattar som knarkar och obstruerar mot beslut. Garanterat antivaxxers också, oansvariga föräldrar. Ta hand om barnen soc!

När jag jobbade extra på sjukhus såg vi många såna här människospillror utan verklighetsuppfattning, påverkade av haschet och ofta bar de smittor av alla tänkbara slag, många könssjukdomar, gulsot etc.
Citera
2022-12-18, 07:15
Medlem
”Att vara tjock är en kostnad för samhället” säger tjejerna. Vad kostar det inte samhället att handlägga pappans ärende hos KFM, socialtjänstens handläggning och besöken av polis, KFM och socialtjänst? Vi kan säkert lägga till diverse sjukvård som de tre vuxna kommer att behöva!
Citera
2022-12-18, 07:16
Medlem
Citat:
Två av dessa personer verkar ha utvecklat ett helt unikt sätt att distrahera då dom "utsätts".
Faktiskt aldrig sett på maken.
Den tredje är ju mest tyst och filmar, men när KFM och Polis mfl kommer så tar ett sällsynt skådespel vid, där denna trio framstår som dom övat dessa scenarios och/eller genomgått liknande konfrontationer förut.
Ta ner fienden med att ränna runt och distrahera. Tysken och hans dotter flaxar ju runt med en massa nonsens mot varenda individ, ömsom framställer sig i kameran ibland.
Episoden med den obehagliga polisen är enda gången man verkar tappa fattningen i skådespelet och inte riktigt vet vad man skall göra, vilket även tydliggörs i att tysken följer efter poliserna till fots trots att han verkligen inte behövt det (dom var ju klara).
Det är som om tysken utmanar och på sitt vis ska försöka vinna matchen mot just denna obehagliga polis.

Den här tysken är ju rätt intressant ändå, då jag anar att han är ground zero för den här trions verksamhet.
Flera namn/oklart namn.
I allt babbel om ovidkommande, kommer han hela tiden in på nazi-relaterat, djup stat, korruption och liknande.
Det är ju helt osammanhängande och rörigt, samt verkar främst i syfte för att distrahera och rikta bort fokus från sina egna tillkortakommanden.
Men i allt det här improviserade malandet börjar iaf jag undra varför detta är ämnen som ligger honom nära till hands hela tiden.
Även beteendet att han vågar göra halvaktiga utfall mot poliser och stirra dom stint i ögonen får mig att tro att den här tysken på något vis härdats i kontakt med auktoriteter.
Han viftar framför dom och närmar sig dom sådär på gränsen precis hela tiden, ganska väl avvägt faktiskt.

Vad är han då?
Gissar grundmilitärutb. misslyckat försök in i Stasi, men vidare till Baader Meinhof.
Inget framstående alls, en pjäs bara. Verksam ett antal år, sen flyende till Sverige och försvinna under radarn.

Lyssnat för mycket på Carl Norberg?
Citera
2022-12-18, 07:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Lyssnat för mycket på Carl Norberg?

Frågar du mig, eller frågar du som ett föreslaget svar på mitt inlägg?
Citera
2022-12-18, 07:44
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
https://www.youtube.com/watch?v=1Hb8t_ohomM

Är det någon mer än jag som har stött på de här klippen från en tysk man och två svenska kvinnor?
De motsätter sig är kronofogden ska göra en utmätning på deras hus och i de videoklipp som lagts upp har kronofogden fått begära hjälp av polisen. Det finns även ett litet barn på platsen och det resulterar i senare klipp i att socialen gör en utredning.

Är det någon som vet vad det här är för människor och vad de har för bakgrund? De måste ju vara hjärntvättade på något sätt.

Ber om ursäkt om det är fel val av kategori. Vart jävligt osäker på var den skulle ligga.

Jag har kollat några av deras videor.

Jag har uppfattat det som att det inte (ännu åtminstone) handlar om en sekt, utan bara tre personer, (men det är så klart kanske fel).

Pappan, dottern och hennes kompis, vilka båda verkar ganska unga, knappt vuxna.

Pappan verkar vara missbrukare och psykiskt sjuk. I videorna är han verbalt aggressiv, oberäknelig, osammanhängande, och verkar även ha kort stubin. Han verkar ha en världsbild i linje med samtliga av de värsta tokstollarna i konspirationsavdelningen här på Flashback. Jag skulle gissa att han blir fysiskt våldsam emellanåt.

Dottern verkar vara ett extremt fall av medberoende. Märkligt och ironiskt nog är det ett ord som hon ofta använder (felaktigt) i videorna. (Jag undrar om hon har lärt sig det ordet av Socialtjänsten eller BUP.) Hon verkar vara lojal till den helt galna pappan, och även väldigt driven och energisk.

Kompisen verkar bara ha halkat in i den där destruktiva familjekonstellationen på ett bananskal typ, och stannat där för att känna någon tillhörighet, eller kanske till och med bara för att ha någonstans att bo. (Detta sistnämnda kanske är motivationen bakom dotterns engagemang också. Om de båda bor i det där huset som Kronofogden ska utmäta, då får de ändå mattan undanryckt från under sina fötter.)
Senast redigerad av anomalign 2022-12-18 kl. 07:50.
Citera
2022-12-18, 08:26
Medlem
Jag tycker att poliserna sköter sig exemplariskt. De sväljer det de känner för att inte skrämma barnet och hundarna. Inom psykiatrin pratar man om 'folie au deux", det här är en folie au trois som verkar ha utvecklats snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in