Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-19, 16:32
Medlem
Undrar om huvudpersonerna själva skrattar som jag gör när jag läser den här tråden. Roligare än deras videos.
Citera
2022-12-19, 16:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Det är djupt fascinerande med mängden människor som endast ser en enda möjlighet.....

Lösningen att ta ifrån människor det sista dom har är representativ för den "hjälp" den moraliskt bankrutta socialdemokratiska staten kan erbjuda.

Detta är tyvärr legio i den "humanitära stormakten" och inom det kommunistiska/socialdemokratiska systemet som sådant.

Men barn är inte egendom man har. Man får inte heller låta djur leva hur spm helst för de är levande varelser som måste få viss standard då de är levande varelser även om de är egendom i juridisk mening. Reglerna för omhändertagande är en skyddslagstiftning för barnens väl och ve. Vilket tråkigt nog inte alltid är att bli hos föräldrarna för att de är det enda föräldrarna "har". Och det behöver inte vara fråga om att barnen direkt och omedelbart misshandlas. Det är ofta om hygienförhållanden, både i fysiska omgivningen som barnets personliga hygien som dels gör barnet sjukt och som grädde på moset bryr de sig inte om att ta barnet till sjukhus (eller tandläkare, det finns barn som får sitt första besök hos tandläkate i samband med skolgången med så gott som helruttna tänder för att föräldrar tyckt att det inte är viktigt att barnet dels ska få äta när och vad den vill och inte heller måsta borsta tänderma). Såg mycket småungar som såg ut som råttor i käften när jag bodde i Botkyrka för hundra år sedan. Det är väl där Nyans har en av sina största väljarbas). .
Citera
2022-12-19, 16:48
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men barn är inte egendom man har. Man får inte heller låta djur leva hur spm helst för de är levande varelser som måste få viss standard då de är levande varelser även om de är egendom i juridisk mening. Reglerna för omhändertagande är en skyddslagstiftning för barnens väl och ve. Vilket tråkigt nog inte alltid är att bli hos föräldrarna för att de är det enda föräldrarna "har". Och det behöver inte vara fråga om att barnen direkt och omedelbart misshandlas. Det är ofta om hygienförhållanden, både i fysiska omgivningen som barnets personliga hygien som dels gör barnet sjukt och som grädde på moset bryr de sig inte om att ta barnet till sjukhus (eller tandläkare, det finns barn som får sitt första besök hos tandläkate i samband med skolgången med så gott som helruttna tänder för att föräldrar tyckt att det inte är viktigt att barnet dels ska få äta när och vad den vill och inte heller måsta borsta tänderma). Såg mycket småungar som såg ut som råttor i käften när jag bodde i Botkyrka för hundra år sedan. Det är väl där Nyans har en av sina största väljarbas). .

I teorin förhåller det sig som du skriver. Tyvärr handlar inte svensk socialförvaltning och dess ansvarsbefriade personal inte alltid i enlighet med vad du anför ovan.
Citera
2022-12-19, 16:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det är klart att man ska ta barn som far illa oavsett vem dom bor med. När det kommer till barn med en egen åsikt så vill dom alltid stanna hos sin bioförälder oavsett om dom är rötägg eller inte. Det finns beklagd forskning på det.

Tycker du att Josef far illa? När mamma far ut och skriker åt myndighetspersoner kanske. Men i övrigt?
Jag ser en välmående liten grabb. Vad ser du?

Jag tycker han ser pigg o glad ut och han verkar ty sig till dom vuxna som utgör hans omgivning.
Det är vad jag ser.
Om jag tycker han far illa? Utan tvivel ja.

Men det här handlar inte riktigt om det, utan detta här handlar snarare kanske om mammans förmåga att ordna en stabil tillvaro och även framtid för barnet.
Att bo i ett hus utan vatten, utan avlopp, utan värme och endast uppvärmt i ett par rum som dessutom polisen hittar hampa-fimpar lite här o där i, inget riktigt kök och till synes inget vettigt skafferi.
Ett upplägg som går ut på att odla det man behöver.
Det är ju tom så att hennes haschtomte-pappa inte ens tyckte att detta var en bra idé.

Nu verkar dom ha bott där ihop sen i somras, men man måste ju föreställa sig att detta är skall vara hållbar lösning på sikt.
Så jag vänder lite på din fråga;
Tycker du att detta ser ut som en vettig miljö för en liten pojk att växa upp i?
Citera
2022-12-19, 17:04
Medlem
Citat:
Intressant att så många är beredda att försvara övergrepp på enskilda människor bara övergreppen begås av det som kallas "samhället" ?

Det är inte övergrepp. Vissa funktioner i samhället kostar, och därför får man betala en skatt eller i förekommande fall avgift för de som nyttjar dessa funktioner/service. Jag betalar gärna min egen fastighetsavgift men känner inte att jag vill pytsa in för exempelvis gubbens trängselavgifter. De infördes väl efter resultat av folkomröstning hos Stockholmarna själva som väl är de som huvudsakligen presumtivt lider av bilköer och eventuella föroreningarna från trafiken så helt ok att de får bestämma.
Har svårt att se att det skulle utgöra ett övergrepp med att en taxigubbe från vischan i Norrtälje behöver betala för den? Ge fan i att ta körningar åt det hållet då.
Citera
2022-12-19, 17:11
Medlem
rotesaus avatar
Här ser man hur uppenbart vilse dessa två tjejer är i all djävla myndighetslabbande dom håller på med:
https://www.youtube.com/watch?v=gF3rD51kc-U

I videon visar Lisa upp ett brev om att åklagare Lena Kastlund beslutat att inte inleda förundersökning.
För detta är Lisa genuint glad, och tackar åklagaren för det.
Videon bär även titeln "Frikänd".

Vad Lisa och Rebecca helt verkar missa, är ju att Lena Kastlund är chefsåklagare på Särskilda Åklagarkammaren.
Dvs det organ som utreder poliser eller annan rättskipande personal vid brottsmisstanke.
Det här visar ju att Lisa uppenbarligen polisanmält någon eller några rättsutövande personer, men här då fått ett beslut att man inte inleder förundersökning.

Att haschtomte-tysken skulle vara bättre bevandrad i att begripa pappir som erhålls i brevlådan vore en utopi.
Det här gänget är ju helt fullständiga i sin psykos. Dom får inte ihop papperen som kommer hem i brevlådan till dom.
Citera
2022-12-19, 17:14
Medlem
Citat:
I teorin förhåller det sig som du skriver. Tyvärr handlar inte svensk socialförvaltning och dess ansvarsbefriade personal inte alltid i enlighet med vad du anför ovan.

Jag vet inte vad för sagor någon tutat i dig men de är inte ansvarsbefriade. I fallet Mikael kom efterspel med domar för tjänstefel efter passivitet när man inte gjorde tillräckligt för ett barn som det gjorts orosanmälningar för. Och, detta barn med mor och styvfar bodde inte ens i Sverige utan åkte runt på campingar och vandrarhem i olika kommuner vilket gjorde det speciellt svårt. Så kom inte här och låtsas som att soc och andra myndigheter har en kravlös tillvaro, då skyltar du bara med din egen ignorans.
Citera
2022-12-19, 17:21
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag vet inte vad för sagor någon tutat i dog men de är inte ansvarsbefriade. I fallet Mikael kom efterspel med domar för tjänstefel efter passivitet när man inte gjorde tillräckligt för ett barn som det gjorts orosanmälningar för. Och, detta barn med mor och styvfar bodde inte ens i Sverige utan åkte runt på campingar och vandrarhem i olika km nersom gjotde det speciellt svårt. Så kom inte här och låtsas som att soc och andra myndigheyerhar en kravlös tillvaro, då skyltar du bara med din egen ignorans.

Du känner tydligen dåligt till regelverken beträffande offentliganställda och det tandlösa förfaranden som gäller vid olika former av fel och försummelser i tjänsten. Kamrat Palme ville ju öka terrorn mot svenska folket. Därför skapades ett två regelverk ett för offentligt anställda och ett för övriga personer.

Detta var givetvis en våt kommunistisk och socialdemokratisk dröm att skydda statens terrorverksamhet mot befolkningen från rättsligt grus i maskineriet. Dessa grovt felaktiga och orättvisa regelverk gäller än.
Citera
2022-12-19, 17:25
Medlem
Det barnet blir nog inte kvar länge om de beter sig så mot alla instanser de stöter på. Hoppas de gör en helomvändning.
Citera
2022-12-19, 17:29
Medlem
Att skrika på poliser leder väl ingen vart. De vaktar enbart så att utmätningen kan genomföras. Trist med utmätning givetvis, otroligt jobbig sits som man inte riktigt kan sätta sig in i. Att riskera att barnen omhändertas är ändå lite väl onödigt. Hoppas det hela går så bra som möjligt.. Varför lägger de ut filmen förresten

En sak vore om någon polis gjort något fel, men är väl enbart de i DogHouse som beter sig illa i filmen? Bättre de driver ärendet mot Kronofogden och inte enskilda poliser som är där för säkerheten ifrån DogHouse agerande som verkar kunna eskalera när som helst. Just nu är denna film troligtvis bevis mot och inte för DogHouse. Tur DogHouse stannade vid hot och skrik och inte tog till tillhygge. Är DogHouse själva polisanmälda för detta tillfälle? Eller är detta acceptabelt beteende? Ytterst intressant att veta.
Citera
2022-12-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Här ser man hur uppenbart vilse dessa två tjejer är i all djävla myndighetslabbande dom håller på med:
https://www.youtube.com/watch?v=gF3rD51kc-U

I videon visar Lisa upp ett brev om att åklagare Lena Kastlund beslutat att inte inleda förundersökning.
För detta är Lisa genuint glad, och tackar åklagaren för det.
Videon bär även titeln "Frikänd".

Vad Lisa och Rebecca helt verkar missa, är ju att Lena Kastlund är chefsåklagare på Särskilda Åklagarkammaren.
Dvs det organ som utreder poliser eller annan rättskipande personal vid brottsmisstanke.
Det här visar ju att Lisa uppenbarligen polisanmält någon eller några rättsutövande personer, men här då fått ett beslut att man inte inleder förundersökning.

Att haschtomte-tysken skulle vara bättre bevandrad i att begripa pappir som erhålls i brevlådan vore en utopi.
Det här gänget är ju helt fullständiga i sin psykos. Dom får inte ihop papperen som kommer hem i brevlådan till dom.

I avsinteet där hon uppger att de (hon) är under utredning för försäkringsbedrägeri tänkte jag först det kan vara relaterat till efterlysta bilen... however,.. kollade på ett avsnitt av Aurikatariina (YT) som berättade lite om tanten vars lägenhet hon städade som tydligen drabbats av bipolär sjukdom i samband med universitetsstudierna (den ålder då många sjukdomar inträder. Hon var då hemskt slarvig och överoptimistisk med sin ekonomi och hennes föräldrar hjälpte henne mycket innan de begrep att det inte var ungdomligt oförstånd som hon snart lär sig bort från.

Kanske något liknande här, fadern (och Rebecka?) djupare i skuldgruvan för mani hos Lisa?
Om Lisa förlorat en tidigare bostad och flyttat in hos fadern så får hon ju bara barndelen av bostadsbidraget som inneboende. Kanske därför han inte är skriven där fastän han verkar bo där? För att hon ska kunna få fullt bostadsbidrag som hon egentligen inte har rätt till? Kanske ett Försäkringskasseärende som är bakgrund till bedrägerimisstankarna.

Skatter och avgifter som uppkommer i hans verksamhet blir inte inbetalda för att dottern och barnet behöver mat, kläder busskort eller what not?
Citera
2022-12-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Undrar om huvudpersonerna själva skrattar som jag gör när jag läser den här tråden. Roligare än deras videos.

Fast det krävs inte mycket för att vara roligare än deras vloggar (i såväl dansk som svensk mening). Jag har bara orkat kolla typ 2½ av deras för de är så jäkla osammanhängande och dumtramsiga. Om något är de kanske sorgliga.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-12-19 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in