Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Det är klart att man ska ta barn som far illa oavsett vem dom bor med. När det kommer till barn med en egen åsikt så vill dom alltid stanna hos sin bioförälder oavsett om dom är rötägg eller inte. Det finns beklagd forskning på det.
Tycker du att Josef far illa? När mamma far ut och skriker åt myndighetspersoner kanske. Men i övrigt?
Jag ser en välmående liten grabb. Vad ser du?
Jag tycker han ser pigg o glad ut och han verkar ty sig till dom vuxna som utgör hans omgivning.
Det är vad jag ser.
Om jag tycker han far illa? Utan tvivel ja.
Men det här handlar inte riktigt om det, utan detta här handlar snarare kanske om mammans förmåga att ordna en stabil tillvaro och även framtid för barnet.
Att bo i ett hus utan vatten, utan avlopp, utan värme och endast uppvärmt i ett par rum som dessutom polisen hittar hampa-fimpar lite här o där i, inget riktigt kök och till synes inget vettigt skafferi.
Ett upplägg som går ut på att odla det man behöver.
Det är ju tom så att hennes haschtomte-pappa inte ens tyckte att detta var en bra idé.
Nu verkar dom ha bott där ihop sen i somras, men man måste ju föreställa sig att detta är skall vara hållbar lösning på sikt.
Så jag vänder lite på din fråga;
Tycker du att detta ser ut som en vettig miljö för en liten pojk att växa upp i?