Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-21, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Skulder för trängselskatt i Sthlm är det enda jag har hört dem prata om.
Den/de som står som ägare till huset är rimligen den/de som har skulden till KFM, annars hade väl inte huset varit aktuellt för utmätning?
Det sägs tydligt i ena filmen med KFM, Polis och Värderingsmän att det är Peter Tysken som står på lagfarten till huset och därmed är den person de vill mäta ut för skulderna. I alla fall det som handlar om hela röran som det mesta verkar gälla.
Citera
2022-12-21, 02:49
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Och betalar man inte sina skulder så kommer Kronofogden, och låter man inte de göra sitt arbete så tar de hjälp av Polis. Och ju struligare man är, desto mer man är emot, så skickas fler poliser. De har provocerat fram det hela. Och polisen sköter sig alldeles ypperligt. Lugnt och sansat till skillnad från deras tokbeteende.

Alla kan väl se i inslaget att de här personerna med Peter i spetsen inte är några som är enkla att träffa. Vem fan skulle vilja ha ett arbete där man måste besöka människor som dessa?

Fy fan av dem att lägga skulden på de som utför myndighetsutövning.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-12-21 kl. 02:52.
Citera
2022-12-21, 03:28
Medlem
Peter kanske har gått i borgen för sin dotter så det är därför hans hus utmäts nu?
Citera
2022-12-21, 04:10
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Den/de som står som ägare till huset är rimligen den/de som har skulden till KFM, annars hade väl inte huset varit aktuellt för utmätning?

Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Det sägs tydligt i ena filmen med KFM, Polis och Värderingsmän att det är Peter Tysken som står på lagfarten till huset och därmed är den person de vill mäta ut för skulderna. I alla fall det som handlar om hela röran som det mesta verkar gälla.

Även min uppfattning; 130 kkr (minns ej var), trängselskatt (ant. när han körde taxi), tysken står på lagfarten (men har misslyckats med att folkbokföra sig där).
Citera
2022-12-21, 04:20
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ny video upplagt nu
https://www.youtube.com/watch?v=derZGD_gD8I

Som vanligt, hackat ljud.
Nu väntar en kritikstorm i kommentarsfältet där tysken kommer låta tangentbordet gå varmt.

SÄPO kan slänga sig i väggen!

https://www.sravi.ai/
Citera
2022-12-21, 04:21
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
SÄPO kan slänga sig i väggen!

https://www.sravi.ai/
Vad handlar den länken om? Vad står det där som visar att Säpo kan "slänga dig i väggen"?
Citera
2022-12-21, 04:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad handlar den länken om? Vad står det där som visar att Säpo kan "slänga dig i väggen"?

Det hjälper inte SÄPO att dom stänger av ljudet på filmerna Lisa och Rebecca lägger upp
eftersom man kan läsa på läpparna med AI!
Citera
2022-12-21, 04:28
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Det hjälper inte SÄPO att dom stänger av ljudet på filmerna Lisa och Rebecca lägger upp
eftersom man kan läsa på läpparna med AI!
Läste du min fråga?
Citera
2022-12-21, 04:31
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Läste du min fråga?

Läste du mitt inlägg?
Jag skrev att SÄPO kan slänga SIG i väggen!
Citera
2022-12-21, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag vill ju tro att soc ändå har erfarenhet att vara uppmärksamma på just det och träffar de på tungt missbruk brukar de väl inte tveka att omhänderta barn med villkor att föräldern ska på behandling. Det är därför jag antar att det handlar om psykisk ohälsa som antingen orsak till situationen, eller ett initialt litet problem som förvärrats av deras irrationella beteende. Vet inte om de medvetet dribblat bort posten när de ville hävda att de inte känner till vilka skulder utmätningen skulle gälla. Såväl fordringsägare som KFM har väl skickat åtskilliga överväganden, beslut, påminnelse och krav innan fogden är i farstun.

Vet inte heller hur länge de bott där. Om de säger att tidigare ägare sågat av avloppet så låter det nästan som pappan kanske själv köpt fastigheten på exekutiv auktion? Att det gjorts för att trilskas. Mot nya ägare eller i hopp att slippa betala ev VA avgift till kommunen eller samfällighet?

I soc-filmen sa ju socialsekreteraren att de väntar på resultatet på mammans THC-halt. Är man ”bara” psyksjuk brukar man få så mycket stöd att man har barnet kvar med stöd från soc (har sett detta tidigare).

Den enda som är skriven på fastigheten är ju L*sa, pappan har ingen adress (KFM-brevet hade gått till tidigare adress i Väsby eftersom det var den senast kända) och R*becca är skriven i Väsby.
Citera
2022-12-21, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Jag glömde när jag räknade upp Beccas skulder att ta med hyresskulder. Jag vet inte vad våningen kostade men det är väl en 10 000:- för en trea eller nåt. Sen handlar det bara om antal månader.

Hade dom ansökt om hyresskulden hos soc hade dom fått hjälp. Men man kan inte ha den inställningen till myndigheter som dom har. Då hamnar man på en leråker. Man måste ta hjälp där hjälp finns medan tid är. Men Becca är för influerad av Lisas samhällshat som hon fått från Peter hela livet. Utan detta hat hade Becca tror jag löst situationen på ett vettigare sätt.

Det är ett ohälsosamt gäng sett till relationerna. Samtidigt är Lisa livrädd att förlora Becca som stödkrycka här i livet. Bara därifrån får hon annat än vibbarna från sin far. Det var därför hon hade så mycket att säga om farmors välmenande brev. Varje rad "skrev" hon om. Hon är livrädd att förlora Becca. Instinktivt vet hon att hos Becca bor normaliteten. Börjar den normaliteten få för stora fläckar?

B*cca är skriven på en adress i Väsby. Kanske drog hon från kommunen när hennes skulder uppdagades och hon hamnade hos fogden (enligt farmors brev)?

Jag hoppas verkligen att B tar sig därifrån, att far & dotter får hjälp fr psykvården och att pojken får bo någon annanstans ett tag!
Citera
2022-12-21, 07:21
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
På vilket sätt är det en märklig sammansättning?? Två tjejer i tonåren lär känna varandra, den ena blir på smällen och blir ensamstående. Den andra känner sig ensam och flyttar efter för att umgås med sin BFF. Tycker inte det är så jäkla märkligt. Många människor har en/två som man hänger typ konstant med. Att det i det här fallet är just tjejer är kanske lite ovanligt, eftersom de brukar ha större nätverk. Men knappast ohört.
Jag kanske uttryckte mig otydligt, det märkliga är ju inte att bo med kompis/pappa, det är dels att de båda pratar på samma ytterst märkliga vis samt att de verkar dela den halvpsykotiska världsbild tysken/pappan har vilket get intrycket att det på något vis är mer än bara en kompis som bor inneboende hos en annan utan någon typ av gruppering, swkt eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in