Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-21, 07:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Eller är du hjärntvättad ?

Detta är människor som alltså försvarar sin egendom och sina liv och barn från svenska myndigheters terror och övergrepp! Om dessa människors modiga agerande ses som märkligt eller fel så är det mycket illa ställt med gemene man i Sverige.....

Hur är det deras egendom om de systematiskt drar på sig skulder som de inte betalar?
Citera
2022-12-21, 08:33
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hur är det deras egendom om de systematiskt drar på sig skulder som de inte betalar?

Svaret på den frågan är inte binär. Dvs det finns inget som säger att egendomsmassan inte innehåller sådant som faktiskt tillhör den skuldsatte och ingen annan.
Kriminella förfaranden som utmätning tar ingen hänsyn till detta eftersom KFM verksamhet handlar om att komma över andras tillgångar utan motprestation (dvs stöld).
Citera
2022-12-21, 08:48
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
SÄPO kan slänga sig i väggen!

https://www.sravi.ai/

Snart kommer deras videos med sponsring av Sravi läppläsnings-app, Erdinger veteöl, Olsenbanden DVD-samlingsbox, och Wallenbergstiftelserna.
Citera
2022-12-21, 08:49
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
B*cca är skriven på en adress i Väsby. Kanske drog hon från kommunen när hennes skulder uppdagades och hon hamnade hos fogden (enligt farmors brev)?

Jag hoppas verkligen att B tar sig därifrån, att far & dotter får hjälp fr psykvården och att pojken får bo någon annanstans ett tag!

Jag sa i ett tidigt inlägg att jag var nyfiken på Lisas mamma. Nu på morgonen har en fantasi om detta tagit form. Hon har nog inte funnits där nån gång under Lisas existens. Vad var hon då har jag frågat mej? Flickorna har inte berättat fast dom läser härinne. Jag tror hon satt i fängelse på ett hårt och långt straff. Då kan man inte ta hand om sin flicka. Detta kan vara en bärande del i pappans uppenbara samhällshat. Pappa fanns där och det finns faktiskt faderskärlek hos människor också.

Det behöver inte alls vara sant. Det finns en uppsjö av andra möjligheter när folk försvinner från sina barn: självmord, överdos, psykvård på obestämd tid, sjukdomar som dödar eller följa med en annan man, flytta till Australien. Kanske en orsak för flickorna att åka till just Australien och leta eller hälsa på.

Ett litet udda resmål men jag har vänner som åkt dit men inte stannat. En pojke jag kände som yngre växte upp med pappa. Hans mamma stack från sin man med en annan man. Jag kan säga att grabben tog skada. Han blev kamrattjuv. Nu blir inte alla som växer upp med pappor tjuvar men enligt mej behöver barn och längtar efter sina mammor. Helt säkert. Där finns ett band som slår allt annat. Se på de många adopterade som reser Jorden runt för att leta efter sina biologiska föräldrar.

Utöver sin roll som stödkrycka åt Lisa i en besvärlig värld så må hon också till en del tjäna som ett moderssurrogat. Den mamma Lisa varken haft eller kommer ihåg. Jag blir iskallt förvånad när jag hör hennes tal om vad som händer henne och vad lömska och elaka myndigheter är. Själv ordentligt samhällshatisk som yngre hör jag att hon aldrig fått nån kunskap om skillnaden mellan de olika myndigheterna och vilken roll var och en myndighet har. Där är det totalt tomt och tondövt. Hon måtte leva i en skräckvärld. Okunskap.

Det är samma källa som fördomar växer ur. Det man inte vet något om fyller man ut med bisarra fantasier om snart sagt allting. Där hittar du talet om barnhandel av lillen Kristersson och hela vägen ner till sopgubben. I dag är ju terapisamtal baktalade. Men Lisa skulle behöva flera års terapi för att lära sig att inte allt utanför hennes inskränkta sfär är farligt. En del är farligt, visst. Men inte allt som Lisa tror.

Livet kan vara för djävligt beroende på vilken ålder och situation man befinner sej i. Och visst är samhället hårt men har också kvaliteter man måste ha förstånd att använda sej av. Ingen av flickorna är tillräckligt tuff eller tillräckligt oförskämd för att utnyttja samhället ens när de behöver det. Synd och skam. En sån samhällssyn tror jag representeras också av de unga kriminella utan jämförelser i övrigt.
Senast redigerad av Starback 2022-12-21 kl. 09:05.
Citera
2022-12-21, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Det sägs tydligt i ena filmen med KFM, Polis och Värderingsmän att det är Peter Tysken som står på lagfarten till huset och därmed är den person de vill mäta ut för skulderna. I alla fall det som handlar om hela röran som det mesta verkar gälla.
Det är inte konstigt om en taxichafför fått skulder under Covid. Behöver inte betyda att man är lat eller oskötsam. Många i de besöks- och servicenäringarna har väl konkat eller gått minus?
Citera
2022-12-21, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nej nej. Det där är paranoja. Du inbillar dej bara.

Alltså tjejen till höger i klippet tittar till och från till höger samtidigt låter det som att någon viskar, kollar man i slutet av klippet så tittar hon dit igen och säger något sen kommer pappan in i bild, är det inbillning att pappan ställer sig framför kameran och säger att han är glad? Är du blind? Har du kollat på klippet går ju inte att missa

https://youtu.be/tV_UYh6Z46w
Senast redigerad av Skeden11 2022-12-21 kl. 09:06.
Citera
2022-12-21, 09:06
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PointNemo
Haha, ännu värre än igår 😅 Varför hämtar dom inte ut sin "teknik" hos polisen (som dom fått brev om att dom ska göra) alternativt kollar igenom det dom delat? 😅

Det är väl ett par veckor sen dom fick ett brev att vissa grejer går att hämta ut hos Polisen, men jag misstänker att det inte är så noga att få tillbaka någon teknik.
Alla myndighetspapper som erhålls i brevlådan, verkar direkt och utan pardon hamna i tyskens attachéväska.

Det ställs frågor om "varför" och "hur" kring den här grupperingen, men jag återkommer hela tiden till svaret om att det är högst oklart, som svar.
Det verkar ju helt enkelt inte så noga med någonting, alternativt högst oklart, om tex varför dom inte hämtar ut sina grejer hos polisen.

Någon föreslog här igår att vi skulle skramla ihop till lite bättre teknik till dom. Skribenten var villig att svänga förbi dom i Herräng med detta.
Säg tex en bättre begagnad gopro.
Det hade ju varit alldeles utmärkt! Jag är på
Citera
2022-12-21, 09:07
Medlem
Ingen som växt upp kring Rebecca? Till synes helt normal, men uppenbart helt hjärntvättad numera. Fascinerande…
Citera
2022-12-21, 09:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeden11
Alltså tjejen till höger i klippet tittar till och från till höger samtidigt låter det som att någon viskar, kollar man i slutet av klippet så tittar hon dit igen och säger något sen kommer pappan in i bild, är det inbillning att pappan ställer sig framför kameran och säger att han är glad? Är du blind? Har du kollat på klippet går ju inte att missa

Haha, jo men visst är tysken med i rummet i vissa videos. Särskilt i videos där hans hemmagjorda skiss av Glienicker Brücke utgör bakgrund.
Men kameran står alltid på nått stativ. När dom får myndighetsbesök och är tvungna att gå runt mellan rum/ute/inne, är det av allt att döma Rebecca som är fotograf.
Tysken måste ju här ha händerna fria för Erdinger, bigpacken med hampa och eventuellt någon fimp mellan fingrarna.
Citera
2022-12-21, 09:27
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeden11

Ok. Jag ger dej rätt till en del. Men först började du all låta som Lisas konspirationsrädsla när hon drar den. Jag tror knappast att trion har konspirerat mot dej eller mej. Låt gubben vara glad. Vad har han egentligen att glädjas över?

Han är glad för att dom fått spridning och uppmärksamhet för sin sak. Glad för att hans flicka kommit "hem" med en trevlig kamrat dessutom. Tänk dej annars en gammal Peter som sitter där och ugglar i sin ensamhet övergiven av alla. Han kanske har förtjänat det men han har säkert också slitit och försökt. Klart han är glad. Unna honom det. Jag tror inte han har det så fett.
Citera
2022-12-21, 09:39
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är väl ett par veckor sen dom fick ett brev att vissa grejer går att hämta ut hos Polisen, men jag misstänker att det inte är så noga att få tillbaka någon teknik.
Alla myndighetspapper som erhålls i brevlådan, verkar direkt och utan pardon hamna i tyskens attachéväska.

Det ställs frågor om "varför" och "hur" kring den här grupperingen, men jag återkommer hela tiden till svaret om att det är högst oklart, som svar.
Det verkar ju helt enkelt inte så noga med någonting, alternativt högst oklart, om tex varför dom inte hämtar ut sina grejer hos polisen.

Någon föreslog här igår att vi skulle skramla ihop till lite bättre teknik till dom. Skribenten var villig att svänga förbi dom i Herräng med detta.
Säg tex en bättre begagnad gopro.
Det hade ju varit alldeles utmärkt! Jag är på
Sannolikheten att de skulle ta emot den och inte tänka att den är mixtrad med av SÄPO känns försvinnande liten.
Citera
2022-12-21, 09:43
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Skulder för trängselskatt i Sthlm är det enda jag har hört dem prata om.
Den/de som står som ägare till huset är rimligen den/de som har skulden till KFM, annars hade väl inte huset varit aktuellt för utmätning?

Ditt påpekande är riktigt. Det borde vara ägaren till huset skulden gäller. Men jag tror det är pappan. Har han ens social pondus och är tillräckligt samhällsorienterad att sätta företaget i konkurs. Bästa lösningen tror jag. Dom som kånkar kommer undan rätt bra. Det bliir litet "Är pengarna slut så är dom slut".

Ja om dom hyr så hyr dom billigt eftersom huset har så avgörande brister. Men jag tror han köpte huset i en tid då taxiverksamhet fungerade. Visst kan jag ha fel. Han kanske inte ens behövde låna.

Jag tror att pappan reducerat de fasta utgifterna till nära nog 0:-. Vatten betalar dom inte för till kommunen. Sopor tror jag gubben eldar eller åker bort med till sopstationen. Ingen kostnad. Elen är det enda som drar pengar. Spisen används knappt. Dom steker pannkakor utomhus över öppen eld. Fattiglappar måste hushålla med sina resurser. Det gör dom.
Senast redigerad av Starback 2022-12-21 kl. 09:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in