Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-22, 04:47
Medlem
BULPERs avatar
Är det bara jag eller tycker även ni att Rebecka och Peter ser påtända ut i detta klipp på hans kanal?

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=OK9D6jqD3P8

Tycker även att det finns någon slags lustig spänning eller kemi mellan R och P.
Citera
2022-12-22, 07:29
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vad för slags egen kompetens? Vilken slags affärsidkare har tid och ork att hålla på att jaga sina ickebetalande kunder med själv?
Är det ens lagligt?

Så du menar att du kan stå med en levererad vara till en kund som år ut och år in kan vägra att betala pga kunden ej har pengar?
Säg mig, vad för verksamhet driver du? Jag känner ju direkt behov av att börja "handla" av dig.

Det fetade:

Jag gör inte affärer på kredit med vem som helst.
Du lär få förskottsbetala, men hjärtligt välkommen.
Citera
2022-12-22, 07:33
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
På vilket sätt anser du att KFM inte följer lagen i detta fallet?

Det går utmärkt att agera kriminellt och följa lagen. Det finns inget motsatsförhållande.
Citera
2022-12-22, 07:37
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Vilken kategori av affärer är det du gör?
Jag köper gärna av dig oaktat vad det är för tjänster eller varor du tillhandahåller perfekt för mig enligt din filosofi så är det okej om jag inte kan betala, så du har ju en unik affärsidé synd att inte alla näringsidkare tar efter då skulle KFM kunna dricka kaffe hela dagarna och peta sig i naveln.

Jag har mycket små kreditförluster. Grundläget för ökända eller osäkra kunder är förskottsbetalning.
Allt blir så mycket enklare för alla inblandade parter på så sätt.
Citera
2022-12-22, 08:04
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BULPER
Är det bara jag eller tycker även ni att Rebecka och Peter ser påtända ut i detta klipp på hans kanal?

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=OK9D6jqD3P8

Tycker även att det finns någon slags lustig spänning eller kemi mellan R och P.

Inte helt sunt av dig att vara vaken så tidigt (eller sent?) och spekulera i deras liv via en enda liten video . Noll spänning mellan dom, lite skruvade? Ja kanske. Men fan vad många skruvade det finns som inte är aktiva på internet.
Citera
2022-12-22, 09:11
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Varför ligger den här tråden under Aktuella brott och kriminalfall?

Att vara skyldig pengar är inget brott. Att ha skulder hos kronofogden är inget brott.

Att protestera mot husrannsakan och utmätning är inget brott.

Har någon av dem begått något brott och är kriminell?
Försäkringsbedrägeri, skenskrivning, kombinerad barnporr/zoofili, möjlig drogtillverkning samt förtal kommer jag på såhär på rak arm.
Citera
2022-12-22, 09:56
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Försäkringsbedrägeri, skenskrivning, kombinerad barnporr/zoofili, möjlig drogtillverkning samt förtal kommer jag på såhär på rak arm.

Är de åtalade för något av det du räknar upp?
Det här är fråga om trasiga människor som behöver hjälp.
Citera
2022-12-22, 10:00
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Är de åtalade för något av det du räknar upp?
Det här är fråga om trasiga människor som behöver hjälp.
Du får nog titta själv innan du börjar raljera.
Citera
2022-12-22, 10:24
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
skitsnack! hade rebecca sett ut som kakan hermansson hade inte en tiondel så många brytt sig om henne här.

Du har rätt.
Även om vissa här inne påpekar ordvalet, hade de inte tvekat en sekund att krypa ner i rebeckas sovsäck. Det blir nästan lite komiskt.
Sen kan man väl diskutera vad man skriver.

De flesta är också män som bryr sig, kvinnorna lyser med sin frånvaro syns tydligt på youtube. Enbart män.

En del vill skicka julgåvor, knappast öl till Peter utan elektroniskt utrustning till tjejerna. Kan det bero på att man vill se dom? Kan inte hålla mig för skratt, man vill hjälpa barnet och kommer med förslag att skicka en bättre kamera.

Vill man hjälpa barnet, skicka då blöjor. Det är svindyrt.
Senast redigerad av Driftstopp 2022-12-22 kl. 10:51.
Citera
2022-12-22, 10:57
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharpsolid
Tysken har förövrigt en blå namnbrick på bröstet där det står Dienstleiter vilket är en nazistisk politisk rang i nazist Tyskland. Helt absurt detta.

Man kan se det i detta klipp (3:28 in i klippet) Polisen noterar även detta. https://www.youtube.com/watch?v=e5uUbXqeMjY

Nej. Det står "diensth. Leiter" på namnbrickan. Diensthabender. Alltså tjänstgörande/vakthavande/jourhavande ledare. Vad det är han leder vet han nog knappt själv, men det är säkert något alldeles oerhört viktigt.

Citera
2022-12-22, 11:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Tycker det känns som han den tjocke redan från start väljer att vara enormt aggressiv och onödigt direkt konfronterande.

Den andre, icke-tjocke, polisen håller jag med ger mer ett nervöst och osäkert intryck.

(Håller annars även med om att de boende inte uppträder rationellt. Förvirrade och lyssnar inte, men knappast direkt hotfulla.)

Då uppfattar du fel, tyvärr.
Det börjar ju med att hundarnas band når ut på vägen, vilket inledningsvis får polisen att reagera.
Det funkar inte att komma fram aggressiv, oklar och ickeförstående inför en sådan situation, och det fungerar heller inte att direkt börja skrika "Kapten Klänning".
Med det gjort, har man själv anlagt tonen för resten av polisens närvaro.

Vidare sen är det ju tysken som är på poliserna i diverse utfall/angrepp.
Om du här missar att trion är hotfulla, så får det nog tyvärr stå för bara dig.
Det avslutas med att tysken följer efter poliserna på grusvägen, trots att besöket här egentligen upphört.
Citera
2022-12-22, 11:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
kombinerad barnporr/zoofili,
Två gånger har jag sett det nämnas i tråden, men var kommer det ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in