• 5
  • 6
2022-12-21, 23:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Spelar ingen roll om du är ägaren. I Sverige får du inte bjuda bort alkohol i en bar och du får heller inte ställa dig på ett torg och bjuda bort alkohol.

Märkligt, vi har varit på en hel del ställen, och ofta om man klagar på undermålig service eller nåt så bjuder ägaren på en runda drinkar.
Citera
2022-12-21, 23:50
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Hur många flaskor talar vi om rent generellt?
Citera
2022-12-22, 01:35
Medlem
Skulle någon dumpa av Budweiser på min tomt skulle jag se det som en krigshandling.

Grattis Argentina till vinsten. Här får ni 200 containrar öl som ni får kassera!

Nåväl, flaskorna kanske går att panta i något annat land så kan de använda pengarna för att köpa öl som går att dricka.
Citera
2022-12-22, 06:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Märkligt, vi har varit på en hel del ställen, och ofta om man klagar på undermålig service eller nåt så bjuder ägaren på en runda drinkar.

Det är inte förenligt med alkohollagen och gör man det kan man få indraget alkoholtillstånd.

Sen finns det VISST utrymme att ”bjuda” på någon enstaka öl för det skrivs av som svinn.
Citera
2022-12-22, 07:29
Medlem
SoberZealots avatar
Finns väl inget som säger att de kan köpa en resturang och sälja öl för 1 kr?
Citera
2022-12-22, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolwezi-Nisse
Då Argentina vann fotbolls-vm så uppfyller Budweiser löftet om att vinnaren får hela lagret av öl som inte fick säljas under mästerskapet. Om jag förstår artikeln rätt så delas ölen ut rätt och slätt gratis till Argentinas invånare.
Hur hade detta hanterats om Sverige mot förmodan hade varit med och vunnit VM med våra alkohol lagar?
Hade systembolaget tagit allt och sedan sålt det eller hade hela partiet blivit vaskat?

Hur hade det blivit om Frankrike vunnit istället, någon som vet om det hade varit tillåtet att bara dela ut öl till höger och vänster där?

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ogard-delas-ut

Bud är vatten! Glad att Sverige inte vann.

Tvi fan vilket äckligt öl!

Beskt vatten
Citera
2022-12-22, 10:06
Medlem
Kompisenduvillhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Förmodligen inte förenligt med alkohollagen att skänka bort starköl. Dessutom inte rättvist. Många dricker inte alkohol eller gillar inte öl. Jag skulle tro att Systembolaget hade fått det. Inte mig emot, ett bra tillskott till statskassan. Frågan är dock om det hade gått att sälja så många Budweiser i Sverige.

Vad då inte rättvist? Vill man inte dricka öl så tar man inte emot. Jävla fjanterier med rättvist hit och ditt. Vill någon dela ut något GRATIS så tar men emot eller inte. Men gnälla gör man fan inte. (Sen är det väl en diskussion om bud är öl eller vatten)

Att dela ut en öl eller två är nog inga problem men i så stora mängder så lär skatteverket ha sitt att säga och i duktiga Sverige så ska ingen få ha roligt utan att betala ordentligt först.
Citera
2022-12-22, 10:16
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Hur många flaskor talar vi om rent generellt?
Det verkar vara burkar som det handlar om,inte flaskor.
https://m.economictimes.com/news/int...w/95696155.cms
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in