Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Vem är far till barnet och vilken relation har tjejerna till varandra?

1. En person som inte är med i filmerna är far till barnet.
2. Bästisar.
Citera
2022-12-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharmlessMan
Har läst en del av tråden och kikat på några av klippen på youtube. Kan hålla med om att de tre verkar vara asociala men att de eller någon av dem skulle vara psykotisk har jag svårt att se. Kan någon av er peka på några "bevis" eller exempel på symtom från Youtube? Vilket klipp och vilket minut.

Vet inte om någon av dem är psykotiska. Kanske. De har i alla fall avancerade paranoida fantasier tillsammans. Exempel: socialen kommer i en ny el-bil. Det är enligt dem mycket sinister och anmärkningsvärt eftersom "elbilar ju kan fjärrstyras". Finns mycket sådant. Stort och smått.
Citera
2022-12-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Lustigt att du säger det. Jag tänkte just säga att Lisa har alldeles för djupa hack till och
med i sin grundskoleutbildning. Jag tänkte ställa frågan "har hon alls gått i skolan"?

Hur skulle en fattiglapp som pappan ha haft råd att betala terminsavgifter på 350 000:-/termin?
På en privatskola för övre samhällsskikten?

Efter att "sekten" har varit här inne och läst på har pappa Peter försvunnit från videosarna.
Och flickorna har gjort en ursäkta-video som är riktigt gullig. Rebecca har börjat prata och
redan innan det hade jag börjat omvärdera de bägge tjejerna och deras inbördes relation.

Nu tror jag att det är så att det är den socialt helt okunnige Lisa som använder Rebecca som en
handikappkrycka genom livet. Och då har jag vägt in att Rebecca läst på högskola en del. Det
är därför som Lisa nästan varje gång hon har formulerat en mening tittar på Rebecca som om
hon vill ha ett godkännande. Och då gäller det så banala vardagligheter som fogdar eller soc.
Detta får mej att inse att den stackars Lisa har en mycket dålig uppfattning om samhället och
världen. Samhällskunskap har hon då aldrig fått sej till livs. Och av pappa har hon bara lärt
sej skrika och vara avog mot samhällstjänare.

Det är väl pappans eviga rännande mellan två länderna som gjort att Lisas skolgång blivit
lidande killgissar jag.

Titta här vad gulliga flickorna är när inga fogdar eller poliser stör. Nu väntar vi bara på
socialas analyssvar från labbet. Jag killgissar att det kommer att lysa grönt.

https://www.youtube.com/watch?v=5IHZs5H49YU
Det vet jag inte me om du ser på flickornas kläder, utseende (ofärgat välvårdat hår) och tänker på att de ridit, rest runt i världen osv så är det knappast otroligt. Vi vet väldigt lite om Lisas mamma också. De kanske inte bodde på internatet? Inte långt att pendla från Väsby till Sigtuna.
Citera
2022-12-23, 21:39
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
1. En person som inte är med i filmerna är far till barnet.
2. Bästisar.
Tack för svar.

Vem är den tyska gubbjäveln? Bara en (snart hemlös) drogmissbrukande vettvilling?
Senast redigerad av Long-Gone-Day 2022-12-23 kl. 21:43.
Citera
2022-12-23, 21:42
Medlem
Citat:
Har läst en del av tråden och kikat på några av klippen på youtube. Kan hålla med om att de tre verkar vara asociala men att de eller någon av dem skulle vara psykotisk har jag svårt att se. Kan någon av er peka på några "bevis" eller exempel på symtom från Youtube? Vilket klipp och vilket minut.

Håller med. Det är möjligt att dom rökt några joints men knappast några tunga narkomaner. Dom verkar också sunda och sansade på youtubefilmerna även om Lisa flippade ur vid mötet med polis, kronis och soc.

Kvinnan som gjort orosanmälan verkar vara gammal kompis/hästtjej till tjejerna. Hon namngavs i en filmerna.
Citera
2022-12-23, 21:51
Medlem
Fattades bara en rånarluva så hade senaste videon haft exakt samma estetik som i videos av IRA, RAF eller ETA.

En talesperson läser med stark betoning innantill från en kommuniké. Endast kameraljus i rummet och med "slagord" på väggen bakom.

Nä, det här kan inte vara ett examensprojekt från Konstfack. Det är för bra helt enkelt.

Önskar dem allt gott. Kampen fortsätter!
Citera
2022-12-23, 22:04
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vilka fantastiska polismän. Lugna, stoiska, och låter idioterna ha sig. I vilket annat land som helst hade stollarna fått ett kok stryk. Säga vad man vill om vårt land och alla dess brister, men jag är glad att vi har poliser som kan bete sig.

Haha, han hade legat med ansiktet i leran om han hade visat en endaste liten tendens till att bruka våld. Och så pass med i verkligheten verkar han vara att han förstod denna uppvisning av polisen när de anlände i stort antal.
Citera
2022-12-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Tack för svar.

Vem är den tyska gubbjäveln? Bara en (snart hemlös) drogmissbrukande vettvilling?

Tysken är barnets morfar. Far till barnets mor L.
Enligt egen utsago är han son till en f.d. STASI officer. I och med att minst halva DDR visade sig vara STASI i en eller annan form så ter det sig inte speciellt osannolikt. Han har en egen youtube-kanal, gillar fiske och Carl Norberg. Har kört taxi. Tråden spekulerar om att hans ekonomiska bekymmer kan ha startat med taxi vs covid-19.

Vill inte påstå att jag är ett av hans fans, men till hans försvar kan man ändå säga att han tagit emot sin ensamstående dotter, sitt barnbarn och dotterns bästis i ett läge då han själv antagligen är i kris. Inte alla hade gjort det, så på det sättet har han min respekt.
Citera
2022-12-23, 22:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Rop på akut hjälp
https://www.youtube.com/watch?v=vNRCCCsZTa8

Dom önskar akut hjälp som i detta fall består av kontaktuppgifter till Sveriges bästa advokat.
who's gonna pay him?
Bara första mötet kommer att kosta långt över en tusenlapp och det är innan han bestämt sig för om han tänker hjälpa till eller ej.
Citera
2022-12-23, 22:30
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
who's gonna pay him?
Bara första mötet kommer att kosta långt över en tusenlapp och det är innan han bestämt sig för om han tänker hjälpa till eller ej.

Utan statlig subvention så räcker en tusenlapp precis till att presentera sig på telefon. Sen är pengarna slut. De vill såklart någon ska ta sig an fallet "pro bono".
Citera
2022-12-23, 22:34
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreshMint
Jag förstår mycket väl vad du insinuerar, men tror du verkligen att det är därför babyn kidnappades?
Du tror att allting är en slump? Trots att vi har en barnhandlare som statsminister!?
DogHouse valde att leva spartanskt, men i mina ögon fanns inga tvivel om att barnet fick enormt mycket kärlek från hela DogHousefamiljen, bra mycket mer av äkta kärlek än den som normalt sett finns hos familjer som bor i bostäder med wc och rinnande vatten!

När vi ändå talar om slumpen... Tror du att det är en slump att DogHouse döper de klipp som efterföljer stölder till "Rop på hjälp"?
Första gången DogHouse ropade på hjälp var efter deras teknik blev stulen. I videon talar Lisa desperat till kameran om att detta är hennes enda försäkran när de bor i ett land med en barnhandlare som statsminister, och att hon riskerar att hennes barn kidnappas!
https://www.youtube.com/watch?v=lU4eQ8S6Qsg
Är det en slump att den gamla tekniken efter detta slutar fungera?
Jag kan inte säga säkert men jag skulle inte bli förvånad om SÄPO eller annan myndighet som stal DogHouse moderna teknik gjorde något med den "gamla" teknik som lämnades kvar hos DogHouse, som nämns i klippet.

Vidare så nämns i den senaste "rop på hjälp"-klippet som kom idag att det inte finns något juridiskt "beslutsunderlag". Tror du att det är praxis att barn rövas bort utan beslutsunderlag!?
Det är exakt vad man också talar om i den första "ROP PÅ HJÄLP"-videon, att barnet riskerar att kidnappas och att någon som utger sig för att arbeta för socialtjänsten inte ens skrivit på ett endaste papper. Tror du att myndigheter brukar och får göra såhär mot människor utan signatur från den som fattar beslut?
Det är uppenbart att DogHouse var lite för bra på att frigöra sig från staten och konsumtionssamhället. För det är när man gör det som man blir riktigt farlig för staten, för då vet staten att man inte har något att förlora och speciellt en barnrövarstat vill att det sovande folket inte vet vad eliten sysslar med.
Man försökte ta bort DogHouse möjligheter till att kommunicera med omvärlden men när de då visade sig stå emot detta så tog man det enda de inte klarade av att förlora - Josef. Fullkomligt vidrigt beteende från barnrövarstaten! Bara en slump tror du??

Är det en slump att staten anklagade Josefs pappa för att vara terrorist, efter att Peter och DogHouse exponerat sanningen på youtube?
Du tror inte det var ett ytterligare försök att trycka till DogHouse?

Är det också en slump att efter att Peter gjort några videos om sanningen bakom Villa Kassman så försvinner kort därefter den moderna tekniken, Rebecca utsätts för ett mordförsök och sen rövas babyn bort?

Vad är deras problem? De lever som de har valt och de lever som de lär. De är nöjda så, de stör ingen och Josef är en av de gladaste bäbisar jag sett. Tycker du själv han ser ut att inte trivas? Tror du själv Josef skulle vara gladare med en familj som bor i en lyxkåk där alla prylar och moderniteter finns men ingen kärlek finns till barnen?

Jag hade själv svårt att se dagens video av den anledningen. Det är alltid jobbigt att se Rebecca ledsen, men här var hon helt förkrossad .
Det finns de som klagar på att hon inte själv kan göra videos, men det har hon redan visat att hon kan. Att folk inte fattar hur hennes värld nu raserats och att hon utsattes för ett mordförsök och att det är därför hon har svårt att hitta orden.
Faktum är att den video där hon kanske lyser som starkast är den första videon hon gjorde själv, "Partytime 1" där hon även pratar om att starta en egen youtubekanal.
https://www.youtube.com/watch?v=Q4F-G12RiHI
Om man utgår från den här videon som en normalnivå för Rebecca blir det ännu mer uppenbart hur väl staten tillslut lyckades med att bryta ner henne tillslut. Det gör "rop på akut hjälp"-videon ännu mer hjärtskärande.
https://www.youtube.com/watch?v=vNRCCCsZTa8

Du verkar tro blint på allt de säger.

Eller finns det någon källa på att det inte fattats beslut av socialtjänsten? Mer än att de själva påstår det alltså.

Har du nån källa på att hon utsatts för mordförsök? Och avses då den bussolycka hon babblade om nyligen där hon fick en fläskläpp?

Tror du på fullaste allvar att staten skulle förorsaka en olycka med en massa oskyldiga på, för att ha ihjäl nån haschtomte som vill bo utanför samhället?

Jag förstår inte själva premissen ens. Varför skulle stora stygga staten känna sig hotade av några idioter som vill leva utanför samhället? De känner sig inte hotade, men bor man i Sverige så måste man följa svensk lag dvs inte vanvårda sina barn, och man måste även betala sina skulder.

Man kan inte bara vifta med en hippieflagga och tro att man inte behöver betala sina räkningar längre, vilket verkar vara fallet här. Eller har de lyckats visa att de visst betalat amorteringar osv?

Du får visa att de gjort rätt för sig, annars är det rimligt att de gjort fel, och bara gapar och skriker när de får stå till svars för vad de (inte) gjort. Kronofogden kommer liksom inte och knackar på utan anledning.

Själv ser jag fram emot att få se dem dömda i rätten så man kan läsa förundersökningen och se precis vad de gjort.
Senast redigerad av theshade 2022-12-23 kl. 22:36.
Citera
2022-12-23, 22:34
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Det räcker väl t.ex. att dom anser sig förföljda av Säpo, blir hackade och utsatta för mordförsök? Hur troligt är det på en skala? https://www.youtube.com/watch?v=UMSmb4atspY

Citat:
Vanföreställningar
När du har vanföreställningar uppfattar du tillvaron förändrad eller annorlunda. Andra har ofta svårt att tro dig när du berättar om dina upplevelser. Du kan till exempel känna dig förföljd fast ingen annan uppfattar det så. Det kallas paranoia.

Du kan känna dig övervakad, eller tror att du har övernaturliga krafter och är utvald för att göra något betydelsefullt. Du kan också känns dig hotad, att du är utsatt för strålning eller något annat skadligt.

Du kan även tänka att du har kontakt med döda personer eller en högre makt, som kan vara ond eller god. Du kan också uppleva att saker i omgivningen skickar signaler eller budskap direkt riktade till dig, till exempel via radio, tv eller internet. Upplevelserna kan vara mycket starka, och kännas verkliga.
https://www.1177.se/sjukdomar--besva...ningar/psykos/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in