Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-26, 19:35
Medlem
Synd att de aldrig gick in i Rs rum. Hade varit intressant att se.
Citera
2022-12-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
R. vill egentligen ta bort klippet där hon ballar ur mot Veronica, tysken motsätter sig det. Istället för att stå på sig och ta bort klippet hänvisar hon till kommentarer om hur de bör göra. Så sjukt. Om R. känner sig obekväm med klippet där hon gör bort sig är det bara att ta bort. Just do it! Ingen annan än hon själv har rätt att bestämma, ingen tysk som vill köra sitt flumprojekt har rätt att exponera R. om hon inte vill. De har "diskuterat det mycket" och tysken har fått henne att lägga över beslutet i kommentarsfältet (som han naturligtvis inte avser att följa ändå).

Lägg märke till R.s oroliga kroppsspråk där hon konstant kollar med tysken om det är ok vad hon säger. Vad har yttrandefrihet med det hela att göra? Tysken vill ha rätt att exponera och gå emot R. och kallar det för yttrandefrihet när han manipulerar! Det märks att hon känner sig obekväm. Han refererar också till R. som "hon" fast R. står bredvid honom.

Min gissning är att R. snart drar därifrån och jag hoppas det blir innan han spårar ur totalt.
https://www.youtube.com/watch?v=kYfPV0wYBG4
Instämmer! Får narcissistvibbar av honom. Hans sätt mot henne framför kameran, hur han verkar njuta av att göra henne osäker och säger "hon", "henne" när hon står bredvid och liksom gör sig lite lustig. Kanske små grejer på ytan men ger vibbar jag inte gillar.
Citera
2022-12-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Instämmer! Får narcissistvibbar av honom. Hans sätt mot henne framför kameran, hur han verkar njuta av att göra henne osäker och säger "hon", "henne" när hon står bredvid och liksom gör sig lite lustig. Kanske små grejer på ytan men ger vibbar jag inte gillar.

T ex idag när hon kom av sig så säger han typ "Aha ett svart hål..." och hon verkar skämmas lite.

Börjar få väldigt svårt att avgöra om duon busar lite med oss eller inte. Som när de pratade om texten i Rammsteinlåten, när R upprepar raden "rädd för svarte mannen" så tittar hon på P som står där helt svartklädd dagen till ära... Fick väldigt blandade känslor där. Först skrattade jag till för det blev så komiskt. Nästa sekund ville jag slänga mig i bilen och hämta henne därifrån, tänk om det var ett förtäckt rop på hjälp. Alltså att peka ut honom med blicken när hon sa det.

Hela tiden när man kollar på dem så växlar man mellan att småle och tänka "borde jag ringa 112?". Kanske håller de på att föra in oss allihop i en masspsykos...
Citera
2022-12-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
T ex idag när hon kom av sig så säger han typ "Aha ett svart hål..." och hon verkar skämmas lite.

Börjar få väldigt svårt att avgöra om duon busar lite med oss eller inte. Som när de pratade om texten i Rammsteinlåten, när R upprepar raden "rädd för svarte mannen" så tittar hon på P som står där helt svartklädd dagen till ära... Fick väldigt blandade känslor där. Först skrattade jag till för det blev så komiskt. Nästa sekund ville jag slänga mig i bilen och hämta henne därifrån, tänk om det var ett förtäckt rop på hjälp. Alltså att peka ut honom med blicken när hon sa det.

Hela tiden när man kollar på dem så växlar man mellan att småle och tänka "borde jag ringa 112?". Kanske håller de på att föra in oss allihop i en masspsykos...

Synd att R är vuxen så att soc inte kan utreda och hämta henne också.
Citera
2022-12-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis

Förstår vad du menar - tror inte på akut fysisk fara mer gaslight och manipulation, att han kanske med tiden får henne att inte riktigt lita på sitt eget omdöme. Om man ska spekulera, för vi vet ju inte säkert utan fyller på. Samtidigt kan magkänslan ha rätt många gånger.
Och visst kan de nog vilja skoja med oss lite - ibland vet man inte... Men allt vi ser är ju inte på skoj. Ibland är det nog tvärtom, att det som låter som skämt är konspirationer de tror på, som att SÄPO skulle hacka deras sljud.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-12-26 kl. 20:18.
Citera
2022-12-26, 20:37
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Förstår vad du menar - tror inte på akut fysisk fara mer gaslight och manipulation, att han kanske med tiden får henne att inte riktigt lita på sitt eget omdöme. Om man ska spekulera, för vi vet ju inte säkert utan fyller på. Samtidigt kan magkänslan ha rätt många gånger.
Och visst kan de nog vilja skoja med oss lite - ibland vet man inte... Men allt vi ser är ju inte på skoj. Ibland är det nog tvärtom, att det som låter som skämt är konspirationer de tror på, som att SÄPO skulle hacka deras sljud.

Tidigare har tysken svarat på kommentarer under videorna, det senaste är att de slutar med det, han säger så klart ”vi” fast det endast är han som skött den kommunikationen.

Undrar om R. har tillgång till sociala medier eller om han har avskärmat henne? I filmen idag ser man hur hon upprepade gånger rör läpparna i obekväma miner.

Vad är det han säger ca 8.40 in i filmen, han hänvisar till R. men är det också till någon annan som skulle ”spränga” huset med karisma om personen kom in där? Kan någon förtydliga vad han talar om?
https://m.youtube.com/watch?v=kYfPV0wYBG4

I slutet talar R. om att hon haft ångest men tydligen fått undervisning av tysken om vad ångest är och att hon blev lättad efter det.

Edit* Sedan förstår jag ej hans insinuationer om att R. skulle vara någon sorts hampaexpert.
Senast redigerad av skoputs 2022-12-26 kl. 20:47.
Citera
2022-12-26, 20:52
Medlem
Citat:
Vad är det han säger ca 8.40 in i filmen, han hänvisar till R. men är det också till någon annan som skulle ”spränga” huset med karisma om personen kom in där? Kan någon förtydliga vad han talar om?

Till Lindemann i Rammstein

Edit: Även jag har undrat om hon har någon egen tillgång till sociala medier öht, sannolikt inte.

Och i annan video när hon på slutet säger "Kärlek" och P lägger huvudet på hennes axel, hon kändes lite halvt obekväm där med, eller? Skulle visserligen kunna handla om att de bestämt vissa video-policies, t ex att inte visa någon närhet eller ömhet, och att hon därav blev paff när han bröt policyn.
Senast redigerad av Majspotatis 2022-12-26 kl. 20:57.
Citera
2022-12-26, 21:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Tidigare har tysken svarat på kommentarer under videorna, det senaste är att de slutar med det, han säger så klart ”vi” fast det endast är han som skött den kommunikationen.

Undrar om R. har tillgång till sociala medier eller om han har avskärmat henne? I filmen idag ser man hur hon upprepade gånger rör läpparna i obekväma miner.

I slutet talar R. om att hon haft ångest men tydligen fått undervisning av tysken om vad ångest är och att hon blev lättad efter det.

Edit* Sedan förstår jag ej hans insinuationer om att R. skulle vara någon sorts hampaexpert.

Jag har lite svårt att förstå dessa virvlar av misstänksamhet faktiskt.
Det finns ingenting i tyskens uppenbarelse som påminner om någon utstuderad förmåga att kontrollera andra. Han är ju helt loss, mestadels.

Det här evinerliga snacket om Rebecca.
Hon är på en plats hon själv vill vara. Dom har ju kört ihop sig med detta, och hon är rent av drivande till en hel del knasigheter som den här trion pysslar med om man tittar på tidigare videos från i somras tex.
Det är väl inget att undra om hon har tillgång till sociala medier? Det går ju lätt att se att hon har det, samt är aktiv och som sagt - drivande i allt som rör sig som visas upp offentligt.

Kan inte begripa varifrån det kommer sig att hon skulle vara som något offer eller under kontroll av dom andra, eller att hon inte passar in här.
Hon är en part av dessa tre, precis som dom två andra. Lite tystare bara.
Men emellanåt kommer hon fram med sina utlägg helt utanför både Lisa och tysken, och det både hörs och märks att hon är där av egen kraft, och i egen person.
Frivilligt och enligt egen önskan.

Jag tror främst detta med henne tar snurr för många ser henne som attraktiv, och att det är ett slöseri med skönhet vad hon här håller på med.
Men i verkligheten skulle jag råda att ge fan i att ens grunna på om hon är något annat än en part i den här högst oklara röran.

Det du menar vid 8:40, är att tysken pratar om att Till Lindemann (sångare Rammstein) skulle komma in i huset, skulle det sprängas.
Någon slags idoldyrkan kring detta med Rammstein.
Citera
2022-12-26, 21:07
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har lite svårt att förstå dessa virvlar av misstänksamhet faktiskt.
Det finns ingenting i tyskens uppenbarelse som påminner om någon utstuderad förmåga att kontrollera andra. Han är ju helt loss, mestadels.

Det här evinerliga snacket om Rebecca.
Hon är på en plats hon själv vill vara. Dom har ju kört ihop sig med detta, och hon är rent av drivande till en hel del knasigheter som den här trion pysslar med om man tittar på tidigare videos från i somras tex.
Det är väl inget att undra om hon har tillgång till sociala medier? Det går ju lätt att se att hon har det, samt är aktiv och som sagt - drivande i allt som rör sig som visas upp offentligt.

Kan inte begripa varifrån det kommer sig att hon skulle vara som något offer eller under kontroll av dom andra, eller att hon inte passar in här.
Hon är en part av dessa tre, precis som dom två andra. Lite tystare bara.
Men emellanåt kommer hon fram med sina utlägg helt utanför både Lisa och tysken, och det både hörs och märks att hon är där av egen kraft, och i egen person.

Jag tror främst detta med henne tar snurr för många ser henne som attraktiv, och att det är ett slöseri med skönhet vad hon här håller på med.
Men i verkligheten skulle jag råda att ge fan i att ens grunna på om hon är något annat än en part i den här högst oklara röran.

Det du menar vid 8:40, är att tysken pratar om att Till Lindemann (sångare Rammstein) skulle komma in i huset, skulle det sprängas.
Någon slags idoldyrkan kring detta med Rammstein.

Hur vet DU att hon inte är manipulerad?
Citera
2022-12-26, 21:11
Medlem
Citat:
Hon är på en plats hon själv vill vara.

Har hon sagt det till dig? Utan att vara i närheten av P?

Citat:

Har hon sagt det till dig? Utan att vara i närheten av P?

Citat:
Jag tror främst detta med henne tar snurr för många ser henne som attraktiv

Vill bara ha fört till protokollet att jag tycker L är snyggast i trion, men det verkar jag vara ganska ensam om...

Edit: Visst, P kan verka vara en "skön snubbe" typ, menar mest att efter att ha sett nästan alla videos så får man nog ha ett ganska öppet sinne här. Vem vet hur han skriker och gapar på R när kameran inte rullar, för att bryta ner henne? Högljudd kan han ju vara, det har vi sett. Vidare har de alltid tjockt med kläder på sig, man kan slå på ställen där det inte syns. Nu säger jag inte att det ÄR såhär, men man får nog hålla många möjliga scenarion i luften här.
Senast redigerad av Majspotatis 2022-12-26 kl. 21:14.
Citera
2022-12-26, 21:23
Medlem
skoputss avatar
Citat:

[..]

[..]

Din teori är felaktig vad mig anbelangar. Det är den obehaglige tysken och hur han agerar, som jag reagerar på. R.s utseende är ovidkommande. Hon ser obekväm ut ett antal gånger i den senaste filmen, har du ej noterat det?
Citera
2022-12-26, 21:36
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Din teori är felaktig vad mig anbelangar. Det är den obehaglige tysken och hur han agerar, som jag reagerar på. R.s utseende är ovidkommande. Hon ser obekväm ut ett antal gånger i den senaste filmen, har du ej noterat det?

Lägg märkte till också när poliserna går mot huset och civilpolisen råkar röra henne.
"Jag vill inte att du tar du tar på mig"
säger hon två gånger.

Hon verkar inte direkt välkomna vidröring om jag säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in