Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-27, 17:59
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WithTeeth
https://www.youtube.com/watch?v=x3-7bxLz-x4&t=382s

Mest sannolikt efter diskussion med min bror som är socionom så är L och J på boende där man övervakar hur de är ihop. Någon var inne på att L kanske är tagen av narkotikapolisen men skulle hon då prata med R och P flera gånger om dagen om hur lycklig hon är och hur bra hon mår?
Känns osannolikt.

På tal om osannolikt... Rammstein och tårta eller roppar och tjack, vad tror vi?

Det du beskriver brukar kallas för utredningshem. Problemet med den förklaringen är att det är en frivillig insats. Det skulle alltså innebära att socialtjänsten först omhändertog barnet enligt LVU, och placerade ungen i ett jourhem, för att dagen efter släppa LVU:et och återförena barnet med sin mamma i ett utredningshem. Det låter osannolikt.

Jag tror mer att de ljuger, att de försöker hålla upp en positiv fasad.
Citera
2022-12-27, 18:10
Medlem
WithTeeths avatar
Ja då är de nog åtskilda som ni säger. Ska bli intressant hur länge de kan hålla fasaden uppe.

kan detta vara den aktiva Dog house supporter sidan, lade upp video för 19 h sedan?

https://www.youtube.com/@Doghouse202...orter/featured
Citera
2022-12-27, 18:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ja om man utgår ifrån att de talar sanning så vorde de vara frånskilda, men att vara LPTad eller häktad brukar inte ge så lyckliga känslor som de beskriver att hon har, så oavsett är det en lögn här någonstans... och känns det inte märkligt att de händer så tätt inpå vartannat? hade polisen knackat på dörren så vet vi ju att de är snabba med kameran... ja jag spekulerar bara och har inga svar men jag hoppas att du har rätt dock.

TRS är kanske mer ett sätt att fucka med våra huvuden och skapa cliff hangers, att de bara fular sig för de vet att vi sitter och glor haha.

Dom lyckliga känslorna sitter som ett smäck på doghouse-gruppen! Ena dagen en sprängfyllt ilsken mot soc.tjänsten riktad video, någon dag senare lite lättsamt och lyckligt.
Det ringar liksom in den här grupperingen att stringens absolut inte behövs närvara i sinnet, utan det går faktiskt att plocka lite hejvilde ur livet.
Lite minut för minut faktiskt.
Det hade inte förvånat mig ett enda dugg om lyckan är genuin, då lyckan mest verkar bestå i något slags framåtblickande/fighten dom för mot myndigheter (?) Högst oklart faktiskt.

Återkommande i alla videos är, att något vidare mål eller syfte inte presenteras. Förutom den där ankomstfesten då. Där snackades det ganska linjärt i några videos.
Men i stort sett allt annat är bara en lös tillvaro med ingenting att plocka upp och leva vidare i.
För en hyfsat normal person som betraktar detta, ser det ju nog väldigt vilset ut och det är mycket svårbegripligt att ingen eftertänksamhet verkar finnas.
Men det är så här det är i deras tillvaro. Ena dagen ej den andra lik och nya tillstånd hela tiden.
Citera
2022-12-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det ligger inte ute (än).
Utmätning har ej ägt rum, bara förrättning.

Är det inte så att utmätning skett och värderingen som görs är en följd av utmätningen?
Citera
2022-12-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Det du beskriver brukar kallas för utredningshem. Problemet med den förklaringen är att det är en frivillig insats. Det skulle alltså innebära att socialtjänsten först omhändertog barnet enligt LVU, och placerade ungen i ett jourhem, för att dagen efter släppa LVU:et och återförena barnet med sin mamma i ett utredningshem. Det låter osannolikt.

Jag tror mer att de ljuger, att de försöker hålla upp en positiv fasad.
Citat:
Ja då är de nog åtskilda som ni säger. Ska bli intressant hur länge de kan hålla fasaden uppe.

kan detta vara den aktiva Dog house supporter sidan, lade upp video för 19 h sedan?

https://www.youtube.com/@Doghouse202...orter/featured

Citat:
Dom lyckliga känslorna sitter som ett smäck på doghouse-gruppen! Ena dagen en sprängfyllt ilsken mot soc.tjänsten riktad video, någon dag senare lite lättsamt och lyckligt.
Det ringar liksom in den här grupperingen att stringens absolut inte behövs närvara i sinnet, utan det går faktiskt att plocka lite hejvilde ur livet.
Lite minut för minut faktiskt.
Det hade inte förvånat mig ett enda dugg om lyckan är genuin, då lyckan mest verkar bestå i något slags framåtblickande/fighten dom för mot myndigheter (?) Högst oklart faktiskt.

Återkommande i alla videos är, att något vidare mål eller syfte inte presenteras. Förutom den där ankomstfesten då. Där snackades det ganska linjärt i några videos.
Men i stort sett allt annat är bara en lös tillvaro med ingenting att plocka upp och leva vidare i.
För en hyfsat normal person som betraktar detta, ser det ju nog väldigt vilset ut och det är mycket svårbegripligt att ingen eftertänksamhet verkar finnas.
Men det är så här det är i deras tillvaro. Ena dagen ej den andra lik och nya tillstånd hela tiden.

Skillnaden i Rebeckas humör verkar inte spelad. Det var äkta ilska (p g a omhändertagande troligtvis) och sedan glädje (sannolikt för att de fått positivt livtecken från Lisa).
Senast redigerad av TigerKid2 2022-12-27 kl. 19:22.
Citera
2022-12-27, 19:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Är det inte så att utmätning skett och värderingen som görs är en följd av utmätningen?

Värderingar sker före beslut om utmätning. Jag vill minnas att KFM i någon video berättar att dom är där för att undersöka värden.
Citera
2022-12-27, 19:39
Medlem
Citat:
Värderingar sker före beslut om utmätning. Jag vill minnas att KFM i någon video berättar att dom är där för att undersöka värden.

Det dom säger i filmen som heter del 2 är i princip raka motsatsen.
Ca 40 sekunder in.

Varför är ni här?

För att värdera fastigheten.

Varför det?

För att den är utmätt.

Sen följer en kort redogörelse om vad som inte är betalt.
Citera
2022-12-27, 19:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Det dom säger i filmen som heter del 2 är i princip raka motsatsen.
Ca 40 sekunder in.

Varför är ni här?

För att värdera fastigheten.

Varför det?

För att den är utmätt.

Sen följer en kort redogörelse om vad som inte är betalt.

Jaha fan, ja då är det utmätt. Försäljning ett faktum.
Citera
2022-12-27, 20:04
Avstängd
Citat:

Nej, de kan fortfarande betala in sina skulder och undvika exekutiv auktion.

Det finns säkert någon Rebecka-förälskad simp som hostar upp 153 papp.
Citera
2022-12-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Kan tänka mig att fler än en med vanföreställningar kontaktar Polisen/FRA/Säpo etc...

You bet de gör.

Har personligen ingen insyn hos dessa myndigheter men kan av andra orsaker verkligen bekräfta att detta är mycket vanligt
Citera
2022-12-28, 06:18
Medlem
Citat:
Om kronofogden bedömer att värdet är för dåligt säljer man inte
Dvs att priset inte täcker skulderna tillräckligt, dämfinnew det inget intresse att sälja.
Vad jag förstår har man förstört huset ganska mkt
Citera
2022-12-28, 09:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Om kronofogden bedömer att värdet är för dåligt säljer man inte
Dvs att priset inte täcker skulderna tillräckligt, dämfinnew det inget intresse att sälja.
Vad jag förstår har man förstört huset ganska mkt

Vilket dock inte betyder att den halverade hundhusgrupperingen får bo kvar i huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in