Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-28, 12:48
Medlem
flugornass avatar
Jag hoppas att Lisa och barnet snart är tillbaka i Villa Kassman så allt återgår till ett vardags liv igen.
Tror nog det är slut på nya videor då dom insett att det inte gagnar livet att lägga upp dom då socialen följer deras kanal, möjligen kan det vara bra om det är video med harmoni efter Lisas hemkomst.

Förövrigt tycker jag Rebeccas utseende inte överväger hennes intelligens hon är ju helt bombad i huvudet och så påverkad av droger och Peter/Tysken.

Huset har nog värderats och fogden har beslutat att inte använda det som en resurs för utmätning då skicket gör att värdet är så lågt så att en försäljning på auktion inte ger många kronor.

Peters Mercedes är köpt på kredit så den borde gå att utmäta, men han kommer ha skulder till kreditgivaren om jag inte minns fel.
Rammstein Adieu
Citera
2022-12-28, 13:12
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Peters Mercedes är köpt på kredit så den borde gå att utmäta, men han kommer ha skulder till kreditgivaren om jag inte minns fel.
Taxikörd merca med väl över 40.000 mil på mätaren. Lär inte ge mer än att det räcker till ett 6pack Erdinger.
Citera
2022-12-28, 13:30
Medlem
bcmbcmbcms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WithTeeth
kan detta vara den aktiva Dog house supporter sidan, lade upp video för 19 h sedan?

https://www.youtube.com/@Doghouse202...orter/featured

Tysken svamlar om "Doghouse support tvåtusen-tjugiotvå - det vet vi redan vad ni...(?)" fast den andra kanalen heter ju "Doghouse2022-supporter". Är det dess kommentarer han talar om? Och någon länkade också till en WP-sida (http://doghousesupport2022.wordpress.com) vilken i sig länkar till _båda kanalerna_.

Jag tycker ändå att allt lutar mot att det hela är ett "konstprojekt" påkommet under LSD-yra, med syfte att dra ut på den förmodat stundande vräkningen. Hoppas att ungen inte far illa i varje fall.
Senast redigerad av bcmbcmbcm 2022-12-28 kl. 13:38.
Citera
2022-12-28, 14:35
Medlem
Undra om vi får en riktig video idag? Jag tycker dom ska bjuda på en live-uppesittarkväll!
Citera
2022-12-28, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Om kronofogden bedömer att värdet är för dåligt säljer man inte
Dvs att priset inte täcker skulderna tillräckligt, dämfinnew det inget intresse att sälja.
Vad jag förstår har man förstört huset ganska mkt

150 plus kostnader lär de väl kunna få ut ändå?
Bara tomten i sig har ju ett värde.
Citera
2022-12-28, 14:43
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcmbcmbcm
Tysken svamlar om "Doghouse support tvåtusen-tjugiotvå - det vet vi redan vad ni...(?)" fast den andra kanalen heter ju "Doghouse2022-supporter". Är det dess kommentarer han talar om? Och någon länkade också till en WP-sida (http://doghousesupport2022.wordpress.com) vilken i sig länkar till _båda kanalerna_.

Jag tycker ändå att allt lutar mot att det hela är ett "konstprojekt" påkommet under LSD-yra, med syfte att dra ut på den förmodat stundande vräkningen. Hoppas att ungen inte far illa i varje fall.
Efter den länken är jag benägen att ändra mig igen, nu lutar jag också till ett konstprojekt, vad fan swish bitcoin, Ethereum hur fan skall dom klara av att hantera digital valuta?

Går det ut på att ta reda på hur många idioter man kan lura in i en bidrags fälla.

Eller är det någon som följer tråden som skapat sidan för att hålla liv i spektaklet.

https://doghousesupport2022.wordpress.com/
Citera
2022-12-28, 14:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Efter den länken är jag benägen att ändra mig igen, nu lutar jag också till ett konstprojekt, vad fan swish bitcoin, Ethereum hur fan skall dom klara av att hantera digital valuta?

Går det ut på att ta reda på hur många idioter man kan lura in i en bidrags fälla.

Eller är det någon som följer tråden som skapat sidan för att hålla liv i spektaklet.

Ett projekt syftande till att dra in pengar kanske?

Ett slags hej-hej på internet.

EDIT; Under rubriken Om på grupperingens Youtubekanal påstår de att TRS är ett konstprojekt som visar vägen till helikopterplattan osv.
Senast redigerad av OY 2022-12-28 kl. 14:53.
Citera
2022-12-28, 14:57
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett projekt syftande till att dra in pengar kanske?

Ett slags hej-hej på internet.

EDIT; Under rubriken Om på grupperingens Youtubekanal påstår de att TRS är ett konstprojekt som visar vägen till helikopterplattan osv.
Något Swish lär dom nog dröja med eller aldrig lägga upp då det är möjligt att spåra.

Är det ett projekt så har dom ju lyckats ganska bra att väcka intresse, barnhandel, hampa och utmätning vräkning dödsolycka orkestrerad av säpo.
Citera
2022-12-28, 14:59
Medlem
Citat:

Varför skulle det vara ett konstprojekt bara för att dessa wts tigger pengar?

Man handlar droger för krypto.
Citera
2022-12-28, 15:06
Medlem
Om det inspelade samtalet med soc

Gruppen accepterar inte att myndighetspersoner agerar inom ramen för sina roller. De accepterar inte myndigheters makt över individer. Exempel: för att L ska vilja lyssna på soc eller låta sig bedömas av soc kräver hon att få veta varifrån handläggarens auktoritet som människa kommer. - 'Men hur är du som mamma? Hur bra har du varit mot dina barn?' Denna inställning är mycket explicit uttalat. De accepterar inte handläggares myndighetsutövning utifrån sin roll och utifrån gällande regelverk. De tycker den principen är fel och omänsklig.

Till skillnad från diverse svammel och trams om baaarrrnhandlll är detta en mycket tydlig ideologisk utgångspunkt. Helt på kollisionskurs med hur vårt system är tänkt att fungera.

Stackars människor.
Citera
2022-12-28, 15:21
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Om det inspelade samtalet med soc

Gruppen accepterar inte att myndighetspersoner agerar inom ramen för sina roller. De accepterar inte myndigheters makt över individer. Exempel: för att L ska vilja lyssna på soc eller låta sig bedömas av soc kräver hon att få veta varifrån handläggarens auktoritet som människa kommer. - 'Men hur är du som mamma? Hur bra har du varit mot dina barn?' Denna inställning är mycket explicit uttalat. De accepterar inte handläggares myndighetsutövning utifrån sin roll och utifrån gällande regelverk. De tycker den principen är fel och omänsklig.

Till skillnad från diverse svammel och trams om baaarrrnhandlll är detta en mycket tydlig ideologisk utgångspunkt. Helt på kollisionskurs med hur vårt system är tänkt att fungera.

Stackars människor.
De är riktiga knasbollar som verkar tro att de som verkställer är de som fattar besluten.

Inte många rätt i deras små trånga hjärnor.

Får vibbar av Tingström.
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-12-28 kl. 15:25.
Citera
2022-12-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
De är riktiga knasbollar som verkar tro att de som verkställer är de som fattar besluten.

Inte många rätt i deras små trånga hjärnor.

Jo absolut - de har en mycket dimmig bild av hur myndighetsutövning fungerar över huvudtaget. Mycket förvirring, oklarheter och missförstånd. Deras okunnighet gör situationen ännu mycket svårare för dem.

När det gäller principen kring myndighetsutövning som 'opersonlig' är det mer reell ideologisk skillnad än förvirring. De accepterar inte hur det ska fungera, ens i princip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in