Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-30, 17:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
I en av sina videos pratar P dels om att han har köpt huset och har papper på det, men även att han "sedan ganska länge" inte längre äger det. Han verkar insinuera att J äger huset (lite oklart). Kan man skriva över ett hus på ett litet barn? Han hävdar att det finns papper även på detta, alltså att han inte äger huset. Han verkar tala till *nders gällande detta, förmodar att det är KF-killen som var på hembesök. *=A

https://www.youtube.com/watch?v=FpkaS5fXisQ

Pratet om huset börjar ungefär @5:00, att han inte äger huset kommer runt @8:20.

Gällande L, kan hon inte lagt in sig själv frivilligt på t ex PIVA? Tänker på detta med telefonkontakt, har viss insyn i PIVA från förr, då låste man in patienters mobil avstängd i skåp och patienten fick begära ut den vid önskemål om att få ringa och samtalet skulle ske i dedikerat "telefonrum".

Gällande R:s insta finner jag det lite intressant att hon tidigare lagt upp bilder på boken "Sell anything to anyone", sett till att det nu fiskas Swish.

Kan inte heller sluta undra kring när R nämner låtens namn i sista videon och söker P:s blick när hon säger "Ohne dich"... om jag fattat rätt har väl låten ett lite tragiskt slut.

Kronofogden meddelar i en video att dom har tagit ut lagfart där tysken står som ägare.
Även om han må ha ändrat (skänkt) fastigheten till någon (J), så ändrar inte det ett jäkla dugg.
Citera
2022-12-30, 18:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
mer sannolikt att hon flippade i samband med omhändertagandet av barnet och nu sitter i häkte eller på psyk

Jag tror fanimig hon är häktad. Våld mot tjänsteman och/eller narkotikabrott.
Tysken och Rebecca pratar i sina senare videos om att polis varit där och tagit barnet på ett sätt som dom beskriver som "ökänt" och/eller andra starka ord.

Lisa borta från videos i samband med det. Jag tror absolut polisen knep henne på plats pga hon gjort motstånd, slagits, spottat och haft sig.
Citera
2022-12-30, 18:12
Medlem
WithTeeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
De började prata om konstprojekt efter att några här undrade om det var vad de sysslade med. Innan dess var det bara svammel om ett filmprojekt för att avslöja korruption hos svenska myndigheter och annan rappakalja utan mål och mening.

Vilket ger ännu mer vatten på min kvarn om att de får inspiration härifrån och ifrån kommentarerna på YT - att de ägnar timmar åt att läsa a l l t. Precis som vi... vilka sjuka jävlar

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tysken och Rebecca pratar i sina senare videos om att polis varit där och tagit barnet på ett sätt som dom beskriver som "ökänt" och/eller andra starka ord.

Lisa borta från videos i samband med det. Jag tror absolut polisen knep henne på plats pga hon gjort motstånd, slagits, spottat och haft sig.

Makes sense. Men kan de hålla henne häktad så länge för det tro?
Citera
2022-12-30, 18:12
Medlem
Citat:
Och han skulle ju kunna använda dasset de har i växthuset. Bajsa i huset tror jag nog inte att han skulle vilja eftersom det ju inte finns vare sig vatten eller avlopp där.

Ja, juste. Det är sant. De har ju sin toalett där ja och det visste antagligen inte den polisen i fråga.

Tror också Lisa kan vara borta pga våld vid omhändertagande av barnet och eventuellt så har provsvaren kommit från drogtester. Är väl ute vid det här laget iofs men initialt kanske beroende på hur våldsam hon var.
Senast redigerad av Nisse38 2022-12-30 kl. 18:27.
Citera
2022-12-30, 18:17
Medlem
Fiskmos14s avatar
Vad är det för snack om bonde uppror, Ljusterö
Och fjotolf i nyaste videon?

Fjotolf verkar tydligen Anders Brevik ha bytt namn till. Wtf
Citera
2022-12-30, 18:20
Medlem
Citat:

Var skedde omhändertagande av barnet? Jag har inte fått klart för mig om det var hemma i huset eller på socialkontoret. Någon som vet?

Om Lisa sitter häktad så måste det ju gå att få reda på.

Kan man inte få ut dagboksblad ang. förundersökningen?

Jag tror de ljuger om att de pratar med Lisa i tfn. Hade de gjort det så hade det med säkerhet funnits med i någon video.
Citera
2022-12-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmos14
Vad är det för snack om bonde uppror, Ljusterö
Och fjotolf i nyaste videon?

Fjotolf verkar tydligen Anders Brevik ha bytt namn till. Wtf

Allt är bara ett sammelsurium av svammel. Ingenting har någon mening. De har övergått från att sprida konspirationsteorier till att låtsas det handlar om ett konstprojekt. Finns ingen konst i detta. Bara konstigheter.
Citera
2022-12-30, 18:25
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:

Då hade hon ju varit släppt nu.
Citera
2022-12-30, 18:25
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Ja dom säger ju igen idag att L inte vet var J befinner sig. Om det stämmer tror jag inte L skulle hålla sig borta från huset frivilligt.

Vem är T dom snart ska träffa och varför brinnande?

Har hoppat runt i lite gamla filmer. Hästen dom ville rädda verkar ha tillhört Rs farmor. Det är inte nådigt vad L går på och hatar mot Rs familj i det klippet. R får knappt en syl i vädret mer än att läsa ur brevet.

Finner det något intressant att tyskens pappa varit stasi-officer och dött under hemska omständigheter, om man får tro tysken. Försökte hitta något om mördade/dödade stasi-officerer men hittade inget matnyttigt. Tysken nämner i någon film att namnet i hans (utgångna?) pass är B*rt P*ter Åk*rblom (* = e), och något om att det är märkligt med tanke på giftermålets vara eller icke vara. Antar att han syftar på efternamnet då, men huruvida han tagit Åkerblom är oklart. Känns ju dock som att det inte är typiskt tyskt. Plötze säger han är ett "artistnamn" som betyder mört... Har inte lyckats klura ut vem som är Ls mamma, men det kanske har kommit fram här i tråden redan?
Citera
2022-12-30, 18:27
Medlem
Är det bara jag som tycker att R är mer lik B/P än L? R ser mer ut som hans dotter menar jag. De har identiska näsor t.ex.

Sen håller jag med om att de ser ut som ett kärlekspar. I en tidig video så presenterar R honom som "hmmm en vän". Hon tänkte efter lite. Nu när de spelar "alla vi är så glada och vi får kärlek från alla möjliga människor" så ser de verkligen ut som ett par.
Citera
2022-12-30, 18:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WithTeeth
Vilket ger ännu mer vatten på min kvarn om att de får inspiration härifrån och ifrån kommentarerna på YT - att de ägnar timmar åt att läsa a l l t. Precis som vi... vilka sjuka jävlar

Makes sense. Men kan de hålla henne häktad så länge för det tro?

Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Då hade hon ju varit släppt nu.

2 veckor "utredningshäktning" är normalt, och som inledning om brottet har ett straffvärde på 2år eller mer.

Citat:
Var skedde omhändertagande av barnet? Jag har inte fått klart för mig om det var hemma i huset eller på socialkontoret. Någon som vet?

Om Lisa sitter häktad så måste det ju gå att få reda på.

Kan man inte få ut dagboksblad ang. förundersökningen?

Jag tror de ljuger om att de pratar med Lisa i tfn. Hade de gjort det så hade det med säkerhet funnits med i någon video.

Jag tror faktiskt inte att dom ljuger om tel-samtal. Det är inte omöjligt vare sig hon är häktad eller undanlåst på annat vis.

Man lär kunna få ut eventuellt dagboksblad från Norrtälje Tingsrätt med tex mail-förfrågan, om man uppger hennes namn.
Jag kommer inte göra det i detta ärende, då att man begär ut uppgifter, blir en offentlig uppgift i sig och jag är osugen på att visa mitt namn här omkring.
Citera
2022-12-30, 18:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Ja dom säger ju igen idag att L inte vet var J befinner sig. Om det stämmer tror jag inte L skulle hålla sig borta från huset frivilligt.

Vem är T dom snart ska träffa och varför brinnande?

Har hoppat runt i lite gamla filmer. Hästen dom ville rädda verkar ha tillhört Rs farmor. Det är inte nådigt vad L går på och hatar mot Rs familj i det klippet. R får knappt en syl i vädret mer än att läsa ur brevet.

Finner det något intressant att tyskens pappa varit stasi-officer och dött under hemska omständigheter, om man får tro tysken. Försökte hitta något om mördade/dödade stasi-officerer men hittade inget matnyttigt. Tysken nämner i någon film att namnet i hans (utgångna?) pass är B*rt P*ter Åk*rblom (* = e), och något om att det är märkligt med tanke på giftermålets vara eller icke vara. Antar att han syftar på efternamnet då, men huruvida han tagit Åkerblom är oklart. Känns ju dock som att det inte är typiskt tyskt. Plötze säger han är ett "artistnamn" som betyder mört... Har inte lyckats klura ut vem som är Ls mamma, men det kanske har kommit fram här i tråden redan?

"T" är Tårta, i TRS.
TRS är deras konstprojekt.

TRS = Tårta, Rammstein, Samhälle

Ja jag vet, det är så djävla flum att man nästan förvånas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in