Herregud! Vilka tröttsamma besökare de fick - stod i 45 minuter och rättshaverist-malde om sig själva, allt och inget. Verkar vara en hel subkultur av idioter som finner varandra via internet och bidrar till varandras psykos.
Diss av storasystern - kanske gjort orosanmälan? Vill dock inte dra in anhöriga för mycket här, de har inte valt detta.
Rebus och "konstprojektet": Får obehagliga associationer. Reb ritade en T-figur med eld på armarna och i musikvideon för Rammsteins låt Rammstein finns en sådan, med eld på armarna och så brinner hela huset. Googlade och låten ska tydligen syfta på en olycka vide en tysk flygbas.
Citat:
I think this song has a double meaning and the band ment it to be that way. the interpretation of the song is its about the Ram Stein airbase accident which the band is named after and the second is about The Holocaust and the gas chamber and crematories and execution of children and their mother and.... you get the picture.
Källa: anonym kommentar på internet, så ta med en nypa salt.
https://songmeanings.com/songs/view/3765
Och bilden - musik=nyckel till hjärtat? Kebnekaise eller Alperna? Eller berg/fjäll i allmänhet?
Och så en krans med blad runt, som R kallade "rosenkrans", men ritade inga rosor vad jag såg.
Mycket osammanhängande snack.
Alla Rammsteinlåtar de länkat till verkar handla om död men det hör kanske till genren bara?
I den förra videon "Rosenrot" är det en ung tjej som förmår den manliga huvudpersonen att mörda hennes föräldrar. Hon står ondskefullt och tittar på, och då han kommer ut skriker hon, grannarna kommer springande och hon tittar glatt på medan han blir lynchad som straff.
Haha, en association jag fick till rebusen - Sound of music, dvs den präktiga gamla filmen (musik+Alperna). Detta tror jag dock inte de syftade på - ingen brinnande T-person där heller vad jag vet.