Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-31, 00:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tycker faktiskt lite synd om tjejerna. De trodde aldrig att kronofogden skulle utmäta gubbens hus och när det väl skedde så brast det totalt för dem när deras dröm om ett liv på landet skulle få ett abrupt slut. Hade de inte börjat skrika och domdera som de gjorde och speciellt Lisa så hade hon säkerligen fått behålla sitt barn. De har någon slags naiv tro på att de skall kunna väcka en folkopinion till deras fördel så allt skall fixa sig. Kanske har det trillat in några hundra på swish men 150 000kr kommer det inte in.

Någon måste tala dem tillrätta så de backar tillbaka till noll ty annars kommer det att sluta illa. Kanske de redan nått the point of no return så det inte finns någon hjälp utan de bara envist fortsätter i deras rättshaveri.

Det är nog gubben som är den stora boven i detta och som haft dem i sitt grepp iom att det är han som är ägare till kåken och tjejernas bostad. 150 000kr är ju ingen större summa så de, ja gubben, borde ju ha kunnat förhandla sig till en avbetalningsplan istället för att göra tjejerna så här olyckliga och värst traumatisera barnet.

Polisen bistod KFM och husvärderaren.

Polisen såg ju under vilka förhållanden de lever när de var inne i huset. Det hittades bland annat fimpar i ett rum för leksaker. Utedass, inget rinnande vatten, dålig värme etc.

Polisen är väl skyldig att göra en orosanmälan till socialen om de finner skäl för det?

Att L och P var högljudda när polis var där är kanske inte det tyngs vägande skälet till en orosanmälan?
Citera
2022-12-31, 00:28
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellartrollet
Lutmark har direktsänt från Herräng:

https://www.facebook.com/10008424315...8297946942472/

Precis i slutet, när L ringer R och de ska avsluta hela klippet så snackar dem om att de ändå ska åka och besöka henne runt kl 13. Visst är det L de snackar om att de ska besöka då? Det kommer ju inte gå bra om hon ska söka rådgivning från honom. Snarare än att se över sin livssituation och göra något åt det så dubblar hon upp på sin skeva världsbild och dras djupare in i träsket.
Citera
2022-12-31, 00:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen bistod KFM och husvärderaren.

Polisen såg ju under vilka förhållanden de lever när de var inne i huset. Det hittades bland annat fimpar i ett rum för leksaker. Utedass, inget rinnande vatten, dålig värme etc.

Polisen är väl skyldig att göra en orosanmälan till socialen om de finner skäl för det?

Att L och P var högljudda när polis var där är kanske inte det tyngs vägande skälet till en orosanmälan?
Jo jag såg filmen. Jaha, jag visste inget om att huset var i så dålig författning, men är det ett krav på kranvatten och WC för att ha barn? Grabben såg iaf inte undernärd ut. Hoppas modern nu då låter sig inkvarteras i någon modern bostad så hon får tillbaka omvårdnaden om grabben som ju efter de få videos jag sett tycktes trivas hos sin mamma.
Citera
2022-12-31, 00:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo jag såg filmen. Jaha, jag visste inget om att huset var i så dålig författning, men är det ett krav på kranvatten och WC för att ha barn? Grabben såg iaf inte undernärd ut. Hoppas modern nu då låter sig inkvarteras i någon modern bostad så hon får tillbaka omvårdnaden om grabben som ju efter de få videos jag sett tycktes trivas hos sin mamma.

Jag vet inte exakt vilka krav som ställs, men boendemiljön skall vara säker för barnet. Förmodar att sanitära förhållanden ingår i bedömningen.

Det finns ju folk som växer upp under mycket primitiva förhållanden, blir ju folk av de flesta.

Det är kanske så att man inte får tala högljutt till poliser i småbarns närvaro?
Citera
2022-12-31, 01:40
Medlem
Jag vet inte om detta varit uppe ännu men snubben har ju en kanal till. Där dyker Rebecka upp första gången för tre månader sedan.
Det är ett barn som dock dyker upp för ett år sedan ungefär.

Jävligt mycket skumma teorier på denna kanalen.

https://youtu.be/Q4F-G12RiHI
Citera
2022-12-31, 02:15
Medlem
sluta simpa för rebecka nu. hon är enablern som får tysken och dottern att kunna låta sin galenskap flöda. kolla hur obekväm hon blir när hon träffar folk som hon inte riktigt har kontroll över.
Citera
2022-12-31, 02:49
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Tycker faktiskt lite synd om tjejerna. De trodde aldrig att kronofogden skulle utmäta gubbens hus och när det väl skedde så brast det totalt för dem när deras dröm om ett liv på landet skulle få ett abrupt slut. Hade de inte börjat skrika och domdera som de gjorde och speciellt Lisa så hade hon säkerligen fått behålla sitt barn. De har någon slags naiv tro på att de skall kunna väcka en folkopinion till deras fördel så allt skall fixa sig. Kanske har det trillat in några hundra på swish men 150 000kr kommer det inte in.

Någon måste tala dem tillrätta så de backar tillbaka till noll ty annars kommer det att sluta illa. Kanske de redan nått the point of no return så det inte finns någon hjälp utan de bara envist fortsätter i deras rättshaveri.

Det är nog gubben som är den stora boven i detta och som haft dem i sitt grepp iom att det är han som är ägare till kåken och tjejernas bostad. 150 000kr är ju ingen större summa så de, ja gubben, borde ju ha kunnat förhandla sig till en avbetalningsplan istället för att göra tjejerna så här olyckliga och värst traumatisera barnet.

Om det är "gubben", som är ägare, hur kommer det sig då att endast Lisa är skriven på adressen?

Å andra sidan visar kartan att hon bor på Hensviksvägen 109, där hon inte är skriven.

Hon är även skriven hos kanske sin mamma och en tydligen känd jazzmusiker.

Bara att välja och vraka för Lisa?
Vilka belägg har du för vem som äger huset?

Hittade även detta, som kanske är intressant.
Citera
2022-12-31, 03:05
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:

Inte vad jag vet, så små barn går ju på potta ändå så WC är onödigt. Rent vatten lär ju vara ett krav, rinnande eller ej spillde mindre roll. Det är snarare fimpar på golvet, deras beteende (skriker på myndighetspersoner samtidigt som de har barnet i famnen) och att de inte vill samarbeta med soc som spelar roll eftersom det skapar en otrygg miljö för barnet. Hur huset ser ut, om det är stökigt och i dåligt skick är inte lika viktigt. Risk för fysiskt eller psykiskt våld i barnets närmiljö är en stor röd flagg för soc.
Citera
2022-12-31, 03:32
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Precis i slutet, när L ringer R och de ska avsluta hela klippet så snackar dem om att de ändå ska åka och besöka henne runt kl 13. Visst är det L de snackar om att de ska besöka då? Det kommer ju inte gå bra om hon ska söka rådgivning från honom. Snarare än att se över sin livssituation och göra något åt det så dubblar hon upp på sin skeva världsbild och dras djupare in i träsket.

Inget vidare ljud där.
Citera
2022-12-31, 03:33
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
T som i Tom Lutmark kanske?

Han var ju på besök och pratade hål i huvudet på Rebecka idag.

Varför ens gissa?
Citera
2022-12-31, 03:44
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredge
Jag vet inte om detta varit uppe ännu men snubben har ju en kanal till. Där dyker Rebecka upp första gången för tre månader sedan.
Det är ett barn som dock dyker upp för ett år sedan ungefär.

Jävligt mycket skumma teorier på denna kanalen.

https://youtu.be/Q4F-G12RiHI

Stavar hon inte Rebecca?
Oavsett, så är det mycket C. Norberg, etc där.
Det i sig är illavarslande. Gillar dock uttalet av "fredagsmys", med tysk brytning. Påminner om denna video.
Citera
2022-12-31, 03:51
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Dårarna samlas. Dras till varandra. Den där Lutmark och tant Marianne åker dit för att prata om sig själva. Herrejösses. Finns det ingen ände på dårskapen?

Kort svar: tydligen inte.
Lite längre svar: "motpoler attraherar varandra" heter det ju men även "lika barn leka bäst".
Vilket uttryck stämmer bäst och vilket föredrar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in