Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Hade det varit frågan om att tala högt så hade det väl passerat men Lisa stod ju och gallskrek oavbrutet under hela handräckningen medans farfar (är det väl) sprang runt omkring och uppförde sig minst sagt helgalet, ja värre än så. Detta vittnade ju helt klart om att de inte såg till barnets bästa just då i alla fall. Ja och då finns det anledning å ställa frågor om hur barnet har det vid andra tillfällen. Det har ju vidare snackats om haschbruk och är det något som kan skilja barn och föräldrar så är det just narkotikabruk.
Det är ju samma mänskliga reaktion som när en ordningsvakt tar ett grepp som gör jäkligt ont och personen gallskriker och försöker värja sig, då omhändertas personen för våldsamt motstånd.
Fullt naturligt att de blir mycket upprörda när makten med våld(verbalt tvång) förbereder för att ta hus och hem från familjen.
Barnets bästa ur familjens perspektiv är ju att få bo med sin familj i sitt hem, villa Kassman.
Jag försvarar inte L, P och R, dock kan jag förstå deras reaktion och håller inte med om att den i sig visar att barnet riskerar att fara illa och bör omhändertas.
Jag har sett kvinnor med barn uppföra sig långt mer högljutt, barnsligt och oroväckande inför myndighetspersoner än vad som skett i det här fallet.