Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-31, 10:14
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkrabba
sluta simpa för rebecka nu. hon är enablern som får tysken och dottern att kunna låta sin galenskap flöda. kolla hur obekväm hon blir när hon träffar folk som hon inte riktigt har kontroll över.

Bra iakttagelse. Samma med filmerna med besök från polis, soc och kfm. Där står hon bara tyst bakom kameran och låter L och P-B sköta skrikandet.
Citera
2022-12-31, 10:42
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ju samma mänskliga reaktion som när en ordningsvakt tar ett grepp som gör jäkligt ont och personen gallskriker och försöker värja sig, då omhändertas personen för våldsamt motstånd.

Fullt naturligt att de blir mycket upprörda när makten med våld(verbalt tvång) förbereder för att ta hus och hem från familjen.

Barnets bästa ur familjens perspektiv är ju att få bo med sin familj i sitt hem, villa Kassman.

Jag försvarar inte L, P och R, dock kan jag förstå deras reaktion och håller inte med om att den i sig visar att barnet riskerar att fara illa och bör omhändertas.

Jag har sett kvinnor med barn uppföra sig långt mer högljutt, barnsligt och oroväckande inför myndighetspersoner än vad som skett i det här fallet.

Förmodligen inte. Men det kommer vi heller aldrig få reda på om det inte görs en orosanmälan och om du frågar mig är Ls och B/Ps beteende så pass oroväckande att åtminstone en orosanmälan skulle behöva göras bara på det. Sen tror jag att de orosanmälningarna som skickades till socialtjänsten efter deras två besök innehöll mer information än om deras beteende...
Citera
2022-12-31, 10:46
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I någon video pratar tysken om en Annika, som är Lisas mamma.
Inget av värde sägs riktigt.
Mört (Plötze), är väl för att han gillar fiske. Ingen djupare grej där.

Jag vart lite förvånad att han stod och stirrade stint i polisens ögon i någon video. Samt en del andra detaljer i hans beteende, gjorde att jag mkt tidigt i tråden trodde att han har en militär bakgrund eller på något vis är drillad i auktoritär närvaro.
Noterar en viss vana, eller vad man skall kalla det.
Det här med Stasi är lite att spåra i. Peter/Bert själv verkar återkommande fastnat i Öst/Väst-Tyskland och en viss förkärlek till Sovjet finns.
Han har ju bla en hemmagjord skiss/målning av Glienicker Brücke (Spionersnas Bro) som han ett par ggr visat upp i videos.
Han visar den tom för soc.medarbetare, samtidigt som han håller en bigpack-glasslåda hampa i nävarna.

Stasigrejerna sitter hårt iaf, hos honom.

Rebeccas farmor heter Annika, men kanske Ls mamma heter samma då. Det verkar som denne farmor är den som haft hästen som dom velat rädda men som istället verkar ha avlivats.
Citera
2022-12-31, 10:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Förmodligen inte. Men det kommer vi heller aldrig få reda på om det inte görs en orosanmälan och om du frågar mig är Ls och B/Ps beteende så pass oroväckande att åtminstone en orosanmälan skulle behöva göras bara på det. Sen tror jag att de orosanmälningarna som skickades till socialtjänsten efter deras två besök innehöll mer information än om deras beteende...
Dock verkar de väldigt kärleksfulla mot sonen, att de själva röker på och har lite konstiga idéer är väl ett mindre problem så länge pojken är trygg och tas omhand på ett bra sätt.
Att bli ryckt från din mor är knappast något som är bra för pojken så länge modern sköter om pojken.
Att de sedan är stollar med konstiga idéer och arga på Kfm och soc är väl inget konstigt då de känner sig hotade av myndigheterna.
Citera
2022-12-31, 11:19
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dock verkar de väldigt kärleksfulla mot sonen, att de själva röker på och har lite konstiga idéer är väl ett mindre problem så länge pojken är trygg och tas omhand på ett bra sätt.
Att bli ryckt från din mor är knappast något som är bra för pojken så länge modern sköter om pojken.
Att de sedan är stollar med konstiga idéer och arga på Kfm och soc är väl inget konstigt då de känner sig hotade av myndigheterna.

Ja. Baserat på hur jag vet att socialtjänsten jobbar så går det inte att likställa missbruk med omhändertagande av barn. Det hela landar ju i svaret på frågan hur missbruket påverkar din omsorgsförmåga. I detta fall har vi bara tillgång till en bråkel av den information som socialtjänsten sitter på och kan såklart inte dra några definitiva slutsatser kring Ls omsorgsförmåga eller huruvida barnet bör omhändertas eller ej.
Citera
2022-12-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Rebeccas farmor heter Annika, men kanske Ls mamma heter samma då. Det verkar som denne farmor är den som haft hästen som dom velat rädda men som istället verkar ha avlivats.
Kan vara så att Rebeccas farmor är mor till Lisa? På något sätt tycker tjejerna påminner om varandra. I så fall är släktskap jag ser.
Citera
2022-12-31, 12:10
Medlem
Citat:
När jag såg klippen där kronis kommer där Lisa med ungen i famnen skriker oavbrutet tänkte jag att den ungen kommer vara gravt traumatiserad av det där. Det kommer okända personer, mammas beteende signalerar att det är stor fara, skriker som hon är utsatt av dem, hotar i affekt. Sånt sätter sig. Bara det och fimparna i lekrummet samt bristen på sanitet, att de exploaterar barnet på nätet, ingen far registrerad, värme i enbart ett rum att och odlar droger bildar en fin mosaik av bilden LVU.
Citera
2022-12-31, 12:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
När jag såg klippen där kronis kommer där Lisa med ungen i famnen skriker oavbrutet tänkte jag att den ungen kommer vara gravt traumatiserad av det där. Det kommer okända personer, mammas beteende signalerar att det är stor fara, skriker som hon är utsatt av dem, hotar i affekt. Sånt sätter sig. Bara det och fimparna i lekrummet samt bristen på sanitet, att de exploaterar barnet på nätet, ingen far registrerad, värme i enbart ett rum att och odlar droger bildar en fin mosaik av bilden LVU.
Tittar du på fler filmer så är det väldigt lugnt och städat. Det är nog gap och skrik i många familjer av olika orsaker, jag tror knappast att ett barn blir traumatiserat av en enskild händelse.
Då är det väl värre om de bor utan värme och rinnande vatten.
Citera
2022-12-31, 12:15
Medlem
WithTeeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Barnet som dyker upp är J och det var han som blev omhändertagen av soc.

Edit: Intressant för övrigt att R förekommer ganska flitigt i hans videos medan man aldrig ser L i dem. Visserligen har hon ju en egen kanal men vid samma tid som R förekommer i hans kanal men ändå anmärkningsvärt kan jag tycka.

Tänkte på samma... bara videos på R och P på hans kanal (eller på han ensam) Blev ett konstigt mönster

Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Inte vad jag vet, så små barn går ju på potta ändå så WC är onödigt. Rent vatten lär ju vara ett krav, rinnande eller ej spillde mindre roll. Det är snarare fimpar på golvet, deras beteende (skriker på myndighetspersoner samtidigt som de har barnet i famnen) och att de inte vill samarbeta med soc som spelar roll eftersom det skapar en otrygg miljö för barnet. Hur huset ser ut, om det är stökigt och i dåligt skick är inte lika viktigt. Risk för fysiskt eller psykiskt våld i barnets närmiljö är en stor röd flagg för soc.

Håller med.
L visar upp en sjukt labil sida när hon beter sig som hon gör framför sitt barn i videon där de utmäter huset (bland annat) det spelar ingen roll om man höjer rösten framför sitt barn eller tjafsar med en myndighetsperson (vilket J är för liten för att förstå) men som hon betedde sig framför barnet skapar en enorm otrygghet även i så små barn. hennes beteende är långt ifrån okej framför något barn.
Sen spelar det ingen roll om det är stökigt eller om barnet får veganmat osv för ett barn ska ha ett hem med fucking VÄRME! det går liksom inte att tumma på. Att tulta omkring på golvet där de vuxna går in med vinterkängor direkt från snön och äta cigarettfimpar är inte okej. Man kan leva primitivt och ändå ge ett barn en trygg uppväxt men det gör inte Lisa.
Citera
2022-12-31, 12:18
Medlem
WithTeeths avatar
Citat:
Tittar du på fler filmer så är det väldigt lugnt och städat. Det är nog gap och skrik i många familjer av olika orsaker, jag tror knappast att ett barn blir traumatiserat av en enskild händelse.
Då är det väl värre om de bor utan värme och rinnande vatten.

Lugnet efter Lis... menar stormen!
Citera
2022-12-31, 12:58
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Aldrig har jag sett maken till hur många psykfall som öppet ansluter sig och visar sig offentligt och bara dras in i detta Villa Kassman-dramat. Detta slår MagmysMicke, Lennart Bladh och Gräddrumpans dekadens i realtid med hästlängder. Herrejösses alltså.
Citera
2022-12-31, 14:27
Medlem
Ny video.

Tysken verkar absolut påverkad av någonting. Han pratar, och sluddrar om ingenting. Nära medvetslöshet.
När R försöker säga någonting säger han: Tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in