Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-31, 18:34
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Jag har tänkt på en sak.

I videon med socialen så verkar det som att det är ett återbesök av utomstånde konsulter, vilket jag antar bottnar i tidigare besök eller anmälningar. I den videon visar L upp en crockpot, och säger något i stil med "titta här, vi kan laga mat...".

Är det för att det inte fanns det förut eller att de har uppgraderat vissa asker i huset, för att kunna visa för myndigheterna att de är ansvarsfulla? Jag får intrycket av att L gärna visar att de faktiskt är ansvarsfulla.

Som du säger har nog L grävt sin grav här. Vet du om det är rimligt att barnet någonsin återgåt till hemmet? Det måste väl ske en markant förbättring innan det kan ske? Jag killgissar att barnet inte kommer tillbaka till det huset, eller till Ls vårdnad, så länge det pågår några doghouse-fasoner.

Om vi nu utgår från min tidigare teori att gubben och L är psykiskt sjuka, schizofrena möjligen, är det någonsin rimligt att låta barnet återkomma till modern? Hon behöver väl vara med i någon form av öppenvård med socboende om det ska vara rimligt?

Ang. crockpoten. Svårt att veta. Jag tror hon bara gör sig till, ett beteende som går i linje med hennes generella attityd mot myndigheter. Ja, självklart vill hon visa att hon är ansvarsfull. När socialen oftast gör hembesök så är de planerade. Familjerna vet således om att socialtjänsten kommer hem till dem. Då är det inte allt för ovanligt att hemmet är städat och i ordning.

Ang. återgång till hemmet. Det varierar från fall till fall. Frågan är ju vad socialsekreterarna har satt upp som områden som behöver förbättras. Är det hemmiljön som behöver förbättras? Då kanske det bara räcker med att L flyttar in hos sin mamma, givet att det hemmet är i bättre skick än det där rucklet hon bodde i innan. Är det ett missbruk som mamman behöver få bukt över? Då behöver hon kanske söka stöd från missbruksvården, osv. Sen så kommer frågan om trovärdighet in i bilden också. Hur pass trovärdig upplever socialsekreterarna att L är när/om hon säger att hon vill förändras.

Om L är lika övertygad om sin världsbild och sitt levnadssätt som jag tror att hon är kan jag inte heller se att hon kommer få se sin unge igen. Att hon söker stöd från han den där Lutmark säger ju allt i princip...
Citera
2022-12-31, 18:36
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Vad menas med Doghousegruppering? Jag hittar inget när jag gogglar förutom bilder på hundkojor!
Citera
2022-12-31, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder
Vad menas med Doghousegruppering? Jag hittar inget när jag gogglar förutom bilder på hundkojor!
De har döpt sin Youtubekanal till Doghouse2022 men det kan ju vara så enkelt som att de bor i ett litet hus och har hundar. Typ, något ska man kalla kanalen.
Citera
2022-12-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Ang. crockpoten. Svårt att veta. Jag tror hon bara gör sig till, ett beteende som går i linje med hennes generella attityd mot myndigheter. Ja, självklart vill hon visa att hon är ansvarsfull. När socialen oftast gör hembesök så är de planerade. Familjerna vet således om att socialtjänsten kommer hem till dem. Då är det inte allt för ovanligt att hemmet är städat och i ordning.

Ang. återgång till hemmet. Det varierar från fall till fall. Frågan är ju vad socialsekreterarna har satt upp som områden som behöver förbättras. Är det hemmiljön som behöver förbättras? Då kanske det bara räcker med att L flyttar in hos sin mamma, givet att det hemmet är i bättre skick än det där rucklet hon bodde i innan. Är det ett missbruk som mamman behöver få bukt över? Då behöver hon kanske söka stöd från missbruksvården, osv. Sen så kommer frågan om trovärdighet in i bilden också. Hur pass trovärdig upplever socialsekreterarna att L är när/om hon säger att hon vill förändras.

Om L är lika övertygad om sin världsbild och sitt levnadssätt som jag tror att hon är kan jag inte heller se att hon kommer få se sin unge igen. Att hon söker stöd från han den där Lutmark säger ju allt i princip...
Kärleken till barnet är förhoppningsvis en stark drivkraft. Och om hon byter miljö tex hos mamman och blir ren så kanske hon även får lite vidgade perspektiv.

Många som snöat in på något en period kommer ifrån det med tiden och mognar. Kanske tänker "jag lurar dem och låtsas leva normalt" för att få sonen men med nytt umgänge och miljö kan mer ändras med tiden.
Citera
2022-12-31, 20:52
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
De har döpt sin Youtubekanal till Doghouse2022 men det kan ju vara så enkelt som att de bor i ett litet hus och har hundar. Typ, något ska man kalla kanalen.

Kan väl även härröra till uttrycket "put in the doghouse", om någon som får hålla sig lite på sidan av för att man har gjort något dumt.
Citera
2022-12-31, 22:07
Medlem
cerns avatar
De som följer Doghouse på Youtube och älskar deras "budskap" och till och med swishar är de troll kanske och låtsas att de fattar? Eller kanske de bara är lika flummiga själva?
Citera
2022-12-31, 22:42
Medlem
flugornass avatar
Jag tror och hoppas att dom vill sprida kärlek över gränser oaktat vilket land man håller på.

Nej jag tror det här slutar i katastrof med att Tom Lutmark flyttar fokus till hans situation, och Lisa och han uppfostrar och tar föräldraskapet för J på största allvar.
Ja konspiratorisk men vem är inte det i denna tråd.
Citera
2022-12-31, 23:16
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dock verkar de väldigt kärleksfulla mot sonen, att de själva röker på och har lite konstiga idéer är väl ett mindre problem så länge pojken är trygg och tas omhand på ett bra sätt.
Att bli ryckt från din mor är knappast något som är bra för pojken så länge modern sköter om pojken.
Att de sedan är stollar med konstiga idéer och arga på Kfm och soc är väl inget konstigt då de känner sig hotade av myndigheterna.
Ja det är ju barockt om de kan grunda ett omhändertagande av barnet för 0,35g haschinnehav som gav 1500kr i böter. Tänk hur många barn som skulle bli föräldralösa om alla som haft en tredjedels gram någon gång i sin ägo var tvungna att lämna ifrån sig sina barn!

Hoppas sonen och modern har varandra nu och får sitt bästa år någonsin i 2023 - inget jävla Gott Nytt År för det har vi haft så många i rad nu. Nu eller alltid
Citera
2022-12-31, 23:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
De som följer Doghouse på Youtube och älskar deras "budskap" och till och med swishar är de troll kanske och låtsas att de fattar? Eller kanske de bara är lika flummiga själva?
Jaha det var ju roligt å höra. De kanske lyckas i branschen och vem vet BP kanske kan få sponsorkontrakt med Erdinger efter all reklam han gett ölen. Kunde inte låta bli å kolla in en pava på systemet idag. Hoppas de lyckas bli riktiga toppinfluensers så de får sitt drömhus med WC och askkoppar och kronolle kan betalas. Å så var det visst nåt med värmen också. Elvärme går ju bort i dessa tider. Kanske finns det kakelugn för skog har de ju runt hörnet
Citera
2023-01-01, 00:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Nu har de snurrat in på https://sv.wikipedia.org/wiki/Zur_Farbenlehre. Alltså vad fan är det som försiggår?

Fick för övrigt ett PM skickat till mig av någon som inte kunde posta här i tråden. Ingen aning vad detta betyder men det är ju lite märkligt:

Gällande hennes Insta.
"Den 30 juli 2015 har svthumor gillat hennes foto. Undra varför? Kontakter där?

Sen är det också intressant att det senaste fotot hon la upp är för 11 månader sedan. Vad hände sen liksom? Hon verkar ju vara en fullt normal människa, sett till hennes instagram....detsamma gäller Lisa som är med på några foton där också.

En annan intressant info är när Rebecka i en video på doghouse youtube sa att hennes egen mamma varnat henne för att umgås med Peter Plötze och Lisa, men att hon mer eller mindre växt upp med Peter.....har han groomat henne sedan hon var ett barn? "
Är inte R och L barndomsvänner.
Citera
2023-01-01, 00:50
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är inte R och L barndomsvänner.

Näe, de är kompisar sedan 10 år tillbaka enligt någon av deras videos.
R verkar vara uppfostrad i en välbärgad familj då det har funnits kapital att skicka henne utomlands till USA för hästcollege typ.

L och Peter är de enda som har blodsband och livslång relation.
Citera
2023-01-01, 01:12
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Enligt Fritjof Persson så har Lisa avlagt doktorsexamen i hampa. Spännande! Nu kanske man ska ta det Fritjof påstår med en nypa salt, han har ju en tendens att vara verbalt kreativ.

Han påstått det i slutet av det här samtalet, som innehåller lite andra roliga grejer också:
https://www.flashback.org/leave.php?...00084243150660
Senast redigerad av Snuttegullegull 2023-01-01 kl. 01:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in