Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-02, 09:29
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Men hur ska man kunna hjälpa doghouse, Tompalompa, förhuds-Fritte och alla andra knäppgökar? Det är ju lagligt att vara korkad och fatta fel beslut, och det är lagligt att må dåligt psykiskt och samtidigt tacka nej till hjälp.

Hur ska man kunna hjälpa dom när dom inte vill ha hjälp? Stackars släktingar och övriga nära som står bredvid och måste se vansinnet eskalera.
Citera
2023-01-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vond
Inget bekräftat men sannolikt psyket.

Hon har gjort en adressändring 23/12-22 så verkar ju gjort en adressändring så om hon har flyttat eller bara bytt folkbokförd adress och håller sig ur bild vet man ju inte 🫣
Citera
2023-01-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilhelminaa
Även om kärlek är mycket är det verkligen inte allt. Har själv växt upp med en förälder som inte har så bra konsekvenstänk, inte tagit det bästa besluten, inte förstått de ena och det andra Lite luddigt men att han alltid har älskat mig och att jag fortfarande är hans allt är det ingen tvekan om men om han har varit en ansvarsfull förälder nej. Hade jag kunnat ha en bättre uppväxt? Ja! Han hade behövt få vara umgänges förälder. Men ett barn behöver konsekventa, ansvarsfulla vuxna som kan vägleda en till att bli en vettig och förståndig vuxen människa med bra möjligheter. Med kärlek kommer man långt men tyvärr inte hela vägen när de gäller barnuppfostran

Jag förstår, du hade förstås behövt trygghet, någon "riktig" vuxen att lita till. Har inte heller haft perfekt uppväxt. Men det är ju inte svart eller vitt. Vissa verkar resonera att om inte allt är 100% perfekt så är det bästa att ta barnet för alltid. Det är ju många som mår dåligt i familjehem också, som rymmer hemifrån och hamnar i klorna på olämpliga personer för att de vantrivs så jag vänder mig lite mot de som hurrar och nästan visar skadeglädje över omhändertagandet. Folk kan gå igenom sämre perioder och komma på banan igen. Sen om det gäller tungt missbruk (då drogen går före allt - barnet förtjänar att komma först) eller sadistiska psykopater så kan det ju vara bäst att klippa helt.
Men det jag menar att den typ av villkorslösa kärlek som en mamma (normalt) känner för sitt barn och som varar hela livet, ersätts inte automatiskt för att man placeras i ett hem som är välordnat och präktigt. Vissa tar barn för pengarna.

Det är mycket möjligt att ett ingripande var nödvändigt - svårt för oss att bedöma på avstånd. Men det är ju ingen lycklig situation och jag hoppas det reder upp sig. Just nu verkar gubben inte stabil alls och jag tror det är bra att både mamman och barnet är någon annanstans. Hoppas att Lisa med lite miljöombyte kan komma ifrån vanföreställningar och att det hela får ett lyckligt slut.
Senast redigerad av TigerKid2 2023-01-02 kl. 11:37.
Citera
2023-01-02, 11:21
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Fritiof Persson har gjort en uppdatering om "den organiserade barnhandeln" som han kallar det: Folkhemmet förtrycker familjen Peter Plötze.

Tydligen planeras nu en större grupp på lördag.

https://www.bitchute.com/video/ipEEH9ZLkaJJ/

Vilka är det som kommer till Doghouse på lördag och kommer dom direktsända därifrån?

Sen är det väldigt märkligt att polisen följer efter Tom Lutmark, Åsa-Marie och Marianne när dom körde till Norrtälje förra gången.
Citera
2023-01-02, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av Vilhelminaa
verkar ha adressändrat deras 23/12-22 så typ samma dag som barnet omhändertogs ?

Jag tror att Lisa blev avundsjuk när tysken började ligga med Rebecca istället för henne. Kanske föreslog tysken trekant efter att han gjort Rebecca på smällen så Lisa blev ledsen och flyttade ut.
Citera
2023-01-02, 12:05
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Jag tror att Lisa blev avundsjuk när tysken började ligga med Rebecca istället för henne. Kanske föreslog tysken trekant efter att han gjort Rebecca på smällen så Lisa blev ledsen och flyttade ut.
Är inte tysken Lisas pappa?
Citera
2023-01-02, 12:10
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Är inte tysken Lisas pappa?

Jo! Norrtälje, Sveriges saliga blandning av Waco och Alabama.
Citera
2023-01-02, 12:32
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Tittade på detta klippet med Fritjof: https://www.bitchute.com/video/ipEEH9ZLkaJJ/

Åsa är alltså en före detta psykoterapeut och arbetsterapeut.

Men jag är frågande till om barnet verkligen skulle omhändertas. Enligt uppgift är "socialtanten" konsult åt socialkontoret. Hon jobbar åt företaget Socionomkraft som har sin hemsida här: https://socionomkraft.se/sv/index.html

Däremot så är jag något tveksam till att ett vinstdrivande bemanningsbolag inom socialtjänsten, behöver ha sämre kvalitet på sina socionomer de hyr ut.

Det talas om kidnappning av barn för att tjäna pengar och det är privata företag som pekas ut som drivande i kidnappningarna, som jag förstår det som.

De är de oftast inte. Faktum är att de mer erfarna utredarna oftast går till bemanningsföretag då lönen är bättre och mindre möten och andra saker som kan äta upp tid om du jobbar för kommunen. Ett problem kan dock vara att många konsulter oftast får en hög med utredningar som måste påbörjas slutföras när de kommer in. Alla utredningar är såklart inte lika intensiva och allvarliga men det kan ändå leda till att de snabbt blir överbelastade.

Finns ingen som tjänar pengar på att omhänderta och placera barn bortsätt från de privata företagen som ordnar med jour-, familje- och hvb-hem. Jag kan erkänna att det hade varit intressant att utreda om delar av den tidigare adoptions-lobbyn nu lobbar för denna bransch i större utsträckning, i synnerhet när vi befinner oss i en tid där adoption av barn kan ta flera år att genomföra.
Citera
2023-01-02, 12:36
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Vilka är det som kommer till Doghouse på lördag och kommer dom direktsända därifrån?

Sen är det väldigt märkligt att polisen följer efter Tom Lutmark, Åsa-Marie och Marianne när dom körde till Norrtälje förra gången.

Det är Tompalompa Lutmark med anhang som ska dit och livesända. Hans flickvän följer med, sen pratar han löst om att dom blir säkert 10-15 personer. Men han har svårt för det här med att räkna direkt det blir mer än två, och överdriver notoriskt.

Det är nog inget märkligt med att polisen följde efter och kollade upp dom. Många har koll på Tompalompa och ringer polisen för att han ska hålla sig i schack. Han har ju en lång period av hot mot myndigheter bakom sig, så att han hålls ett öga på är snarare ett sundhetstecken från samhället.
Citera
2023-01-02, 12:48
Medlem
rotesaus avatar
Tillvaron kring detta har ju ballat ur om möjligt ännu mer än tidigare.
Ska det resa dit en massa andra gökar nu, och vad skall dom göra?
Bara prata en massa smörja?
Allt detta känns otroligt oklart och meningslöst.
Citera
2023-01-02, 12:54
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tillvaron kring detta har ju ballat ur om möjligt ännu mer än tidigare.
Ska det resa dit en massa andra gökar nu, och vad skall dom göra?
Bara prata en massa smörja?
Allt detta känns otroligt oklart och meningslöst.

Dom andra knäppgökarna ska rädda dom från…nåt… kanske myndigheterna? Dom leds av vår frälsare och härförare Rambo-Dacke Hood, aka Tompalompa Lutmark. Han har folket med sig. När han livesänder har han 10000-20000 tittare (hans uppgift).

Genom att bara mala på om sin egen skit kanske Tompalompa får Doghouse att dra öronen åt sig och skärpa till sig, för dom vill inte bli som han är? Det räcker ju med några minuter av Tompalompa för att man börjar leta efter närmsta lobotomipraktiker, för man står inte ut med hans idioti. Så ironiskt nog kan Tompalompa vara doghosue räddning 😂
Citera
2023-01-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Har vi någon aning om vad Lisa befinner sig
jag skulle gissa på att hon är på utredningshem tillsammans med barnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto