Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-05, 09:46
Medlem
Jag är en hopplös nattmänniska så har fått bestämma att 01:30 är senaste tiden jag får lägga mig. Blir lite väl trögt att komma upp 6:30 annars
Citera
2023-01-05, 09:49
Medlem
TonyBergmans avatar
Som tonåring hade ja 2 som nån rikt tid.
Men nu när man ska upp vid 06 blire de ohållbart med 2 utan snarare 22 som man ska i säng för orka med dagen.
Citera
2023-01-05, 09:51
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag håller med, det är mysigt de där timmarna på natten. Jag går själv och lägger mig runt midnatt inte för att jag vill eller för att jag är sömnig utan för jag måste få in mina 5-6 timmar sömn. Jag hade gärna stannat uppe längre. Men det håller inte att ligga uppe till 02 om klockan ringer 06, inte för mig iallafall.
Citera
2023-01-05, 09:57
Medlem
Nnics avatar
Även jag är likadan. Har alltid varit uppe sent även som barn.

Att gå upp tidigt för jobb är nog en kvarleva från när man följde de ljusa timmarna. Men det vore intressant att veta varför vissa är kvällströtta/morgonpigga medan andra är nattugglor.
Citera
2023-01-05, 11:21
Medlem
Narutoshippchops avatar
Bor man bredvid folk som har hund är det sällan lugnt och tyst vid den tiden.
Citera
2023-01-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nnic
Även jag är likadan. Har alltid varit uppe sent även som barn.

Att gå upp tidigt för jobb är nog en kvarleva från när man följde de ljusa timmarna. Men det vore intressant att veta varför vissa är kvällströtta/morgonpigga medan andra är nattugglor.

Det ska tydligen vara nån kvarleva från stenåldern att vissa är morgon och kvällsmänniskor. På den tiden kunde inte alla gå och lägga sig och gå upp samma tid, några var tvungna att sitta vakt vid elden för att hålla elden vid liv och att hålla koll på rovdjur. Det är alltså revolutionen som sett till det för mänsklighetens överlevnad.

Trist för nutida människor som fått vakta-elden-till-klockan-04-genen i och med att samhället är uppbyggt för morgonmänniskor
Citera
2023-01-05, 12:21
Medlem
Handsekreterarens avatar
Så fort jag är ledig så blir jag gärna uppe till just 02, så du är inte ensam.

Till vardags blir det av nöd (jobb) tidigare.
Citera
2023-01-05, 12:30
Medlem
Hitler la ju sig 2, de brukade äta middag kl 22 med gäster ialf i sommarstugan, antar ni har nåt gemensamt.
Citera
2023-01-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarne
Hitler la ju sig 2, de brukade äta middag kl 22 med gäster ialf i sommarstugan, antar ni har nåt gemensamt.

Hur vet du att han la dig kl 02?
Citera
2023-01-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Hur vet du att han la dig kl 02?

Tjänstefolket osv har berättat. Han kollade gärna på filmer nattetid. Sen ryktas det ju han sov på dday.
Citera
2023-01-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarne
Tjänstefolket osv har berättat. Han kollade gärna på filmer nattetid. Sen ryktas det ju han sov på dday.

Så då gick han alltså upp rätt sen på morgonen?
Folk som är mer kreativt lagda verkar ju vara så.
Citera
2023-01-05, 14:48
Medlem
Daria.Ms avatar
Du har annan dygnsrytm helt enkelt, passa på att utnyttja det när du söker jobb t ex. Samhället är ju tyvärr anpassat för att man ska vara produktiv under ett visst tidsintervall som inte passar alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in