Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
På de äldre filmerna är P ganska sammanhängande men hela tillvaron verkar ju ändå vila på en djup misstro mot samhället. Att allt och alla är kontrollerade av husse Wallenberg som måste övervinnas.

Videon du tog upp var intressant. Där påstår han att han arbetat som event manager på Bahnhof Zoo. I en annan har han arbetat med automation, i en tredje på Siemens (som han likställer med ABB som ägs av Wallenberg...).

Han kommer in en del på exfrun och att han har erfarenhet av psykiatrin genom henne. Jag blir nyfiken på vad han menar där, om hon fått honom tvångsintagen eller om hon arbetat inom psykiatrin eller varit intagen. Jag lutar åt det förstnämnda och att hon till slut ledsnat på att försöka hjälpa honom eftersom hon gått vidare med en ny man medan P sitter där han sitter...

Han har ju uppenbarligen vuxit upp i Tyskland och troligen arbetat i Berlin i vuxen ålder. Jag trodde han fått efternamnet från exfrun men hon har tagit bort det efternamnet och behållit ett tyskklingande. Åk3rblom är ju föga tyskklingande. Jag kan inte låta bli att fundera över hur Ps pappa dog, när P kom till Sverige och varför han har det efternamn han har.

Jag kan inte heller låta bli att lägga märke till Ps retorik där han klart och tydligt inte identifierar sig som svensk. Han säger saker som "eran statsminister" och liknande där han distanserar sig från svenskar trots att han måste ha bott här sedan minst 30 år. Förmodligen längre eftersom han säger sig varit aktiv i Ung Vänster.
Är något tyskt drag. Har själv tyskfödd förälder och trots 55 år i Sverige blir denne aldrig svensk, det hånas friskt över ni svenskar. Rätt underhållande att analysera ur ett socialpsykologiskt perspektiv om hur en dfterkrigstida generation tyskar gick åt pipsvängen
Citera
2023-01-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunhuset
Är något tyskt drag. Har själv tyskfödd förälder och trots 55 år i Sverige blir denne aldrig svensk, det hånas friskt över ni svenskar. Rätt underhållande att analysera ur ett socialpsykologiskt perspektiv om hur en dfterkrigstida generation tyskar gick åt pipsvängen

Inte så konstigt. De har väl komplex först efter Hitler, och sedan efter Stalin och Honecker.
Citera
2023-01-06, 16:48
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunhuset

Han återkommer ju gärna till att pappa var Stasi-officer och mamma simtränare och att han därmed vet allt om doping, säger han och himlar med ögonen i något klipp. Roade mig med en liten djupdykning och lärde mig om det omfattande statsstyrda dopingprogrammet i Östtyskland under 70-80-talet, övervakat och dokumenterat av Stasi. Det är väl kanske inte helt långsökt då att mamma och pappa var involverade i dopingprogrammet. Lär ju inte ha blivit populära i så fall när allt uppdagades under 90-talet. Eller så är allt bara charader.
Citera
2023-01-06, 16:54
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anniara
Fattar inte vad de behöver hjälp med, till hyran eller?
Eller att L@a ska få tillbaka ungen?

Men då behöver hon ju ha ett riktigt hem och vara drogfri...

Statliga myndigheter har enligt dom, både Doghouse och Lutmark, gjort dom en oförrätt och ska därför krossas. Det gör man tydligen genom att stå och skrika på folk till någon tar ledigt eller säger upp sig, eller man upplever att man får som man vill.

Att Lutmark kan lösa sina problem genom att slutföra arvsskiftet och Doghouse sina genom att betala sina räkningar är enligt dom inte rätt sätt. Allt är så klart någon annans fel och framför allt myndigheternas.
Citera
2023-01-06, 18:28
Medlem
Peter sa väl något om att barn inte skulle vara inblandade vid morgondagns event. Minns inte ordagrannt men tolkade det som att de inte skulle blanda sig i barnbarnets case, vilket i så fall är klokt. Att härja i omhändertagandet tillsammans med de galna gästerna kan knappast påverka något i positiv riktning. Om något så lär det försämra Lisas möjligheter till återförening med sonen.
Citera
2023-01-06, 18:48
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Peter sa väl något om att barn inte skulle vara inblandade vid morgondagns event. Minns inte ordagrannt men tolkade det som att de inte skulle blanda sig i barnbarnets case, vilket i så fall är klokt. Att härja i omhändertagandet tillsammans med de galna gästerna kan knappast påverka något i positiv riktning. Om något så lär det försämra Lisas möjligheter till återförening med sonen.

Utan att orka kolla en gång till fick jag mer för mig att han menade att det på väggen bakom (hans vägg) handlar om honom, att det var separerat från L/J.
Citera
2023-01-06, 19:28
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
https://www.youtube.com/watch?v=K_Qnmn_Bto0

Är det ett kollektivt självmord på gång, ut på svart isen.
När Rebecca pratar om svart is så säger hon ju att det går att köra ut med en tung bil eller att landa en helikopter, inget som tyder på kollektivt självmord.
Tror mer på att ordet helikopter är ett nyckelord i en typ av rebus dom håller på med.
Citera
2023-01-06, 19:29
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Har de lindat insidan på abborren med aluminiumfolie?

Spelar ingen roll, den är underbar

*Första gången jag skrattade högt åt deras performance.
Citera
2023-01-06, 20:15
Medlem
Tom Lutmark som på lördag kl 10 kommer att tillsammans med sina anhängare besöka Doghousegänget intervjuas av Fritiof Persson.

https://www.bitchute.com/video/398EjABg0wdj/

Det diskuteras bland annat hur man kan frita barn som tagits av socialtjänsten genom att samlas flera hundra utanför husen där barnen finns.
Senast redigerad av Kjome-och-Renvall 2023-01-06 kl. 20:19.
Citera
2023-01-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Enligt Lutmarks FB är dom på väg till Stockholm nu för "dansträning" 19.00. ska dom dansträna på blåisen tro.
Antagligen syftar de på Herrängs folkets hus som ligger alldeles intill. De brukar anordnas danstävlingar där som kända vida omkring. Även utrikes. Så dansträningen är nog kod för något.
Citera
2023-01-06, 20:24
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Tom Lutmark som på lördag kl 10 kommer att tillsammans med sina anhängare besöka Doghousegänget intervjuas av Fritiof Persson.

Det diskuteras bland annat hur man kan frita barn som tagits av socialtjänsten genom att samlas flera hundra utanför husen där barnen finns.
Att bli kidnappad av svensk Polis och skickad till psyket två gånger...

Tänker mig att det snart blir tredje gången.
Citera
2023-01-06, 20:26
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Psykotiska Fritjof styr psykotiska Lutmark och har satt griller i huvudet på honom. ”Att Lutmark är en ledare i själva kampen.”
Det bästa vore om polisen plockar in Lutmark igen imorgon på lpt vid samlingen kl 10 utanför biltema i Norrtälje. Det tar udden av galenskapen ett tag i alla fall…
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-06 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in