Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-06, 23:04
Medlem
De med problem med socialtjänsten har väldigt svårt att hitta några experter som kan vittna i rättegångar , de använder en allmänläkare som bara kan prata generellt och en fd psykolog som avsa sig legitimation när Socialstyrelsen var på väg att ta legitimationen och vars vittnesmål i rättegångar gång på gång avfärdats och dessutom nämnts i domar som osakliga
Citera
2023-01-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Tror inte det är ett tyskt drag. Har vänner som är så svenska att ungarna har svenska förnamn. De tycker att tyskarna bara blir konstigare och konstigare, speciellt de där som glorifierar Östtysklandstiden. Inget mina kompisar vill ha tillbaka. De kan numera inte tänka sig att flytta till Tyskland igen.
Är det mycket alternativt och antivaxx där? Såg på TV någon demonstration mot att hjälpa Ukraina i kriget., viket ju i praktiken blir för Ryssland. Men nu ska vi inte glida in på kriget här... Eller menar de konstiga på andra sätt?
Citera
2023-01-06, 23:14
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Den där Fritjof sitter ju och skriker in i micken, fast lite stelt och stapplande samtidigt. Fattar inte hur någon orkar lyssna. Herregud, fanns det så där mycket knäppa rättshaverister förut eller har det blivit värre tror ni? Covid och antivaxx blev kanske utlösande för många? Och så all skit på Internet, kanske mer isolering och hårdare samhälle IRL ... Lite OT kanske.
Fördelen med den galningen är ju att man hör vad han säger, Tysken med hmm Auschwitz/säpo går ju inte att förstå hans budskap ens, det gör man ju med Fritjof hur galet det än är.
Citera
2023-01-06, 23:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Fördelen med den galningen är ju att man hör vad han säger, Tysken med hmm Auschwitz/säpo går ju inte att förstå hans budskap ens, det gör man ju med Fritjof hur galet det än är.
Fast han överdriver ju å andra sidan sitt artikulerande så det blir jobbigt å lyssna på just av den anledningen. Kan inte påminna mig om att ha hört någon tala mer töntigt än denne Fritjof. Tom ser efter det lilla jag sett ut att ha en enorm tilltro till Fritjofs kunskaper och åsikter. Kommer vi att få LIVE-sändning i morgon då med början kl 10? Faktiskt lite spännande det hela.....undrar om polisen möter upp eller har dem under uppsikt?
Citera
2023-01-07, 00:22
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Nu fick även jag fram alla klippen så det måste vart något tillfälligt fel, så nu sparas dom lokalt om dom försvinner igen.
Men något skumt är det för borta var dom kan det hmm mm Säpo kanske som ångrade sig inför morgon dagen :-)
Edit#
https://i.postimg.cc/9M1V14Cn/aborre.jpg

Undra om inte den där mössan helt enkelt hänger ihop med att någon länkade till hans "vem är jag"-video. I videorna innan den har han på sig den för att beskriva sitt mission att fiska efter Sutaren = Deep State/Wallenberg. Dom läste väl kommentarer här, kollade vilken video vi refererade till, tog sig en trip down memory lane och kom på att på lördag ska vi ju "fiska deep state" igen, bäst vi tar med mössan. Eftersom han vill lyfta R till skyarna är det självklart hon som ska bära den...
Citera
2023-01-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
I videorna innan den har han på sig den för att beskriva sitt mission att fiska efter Sutaren = Deep State/W*llenberg.

Han pratar om någon Olle idag, fattar någon vilken Olle han menar? En Olle som "hållt på på Ullevi". Och som haft med en P*ter att göra, här gissar jag att P*ter W*llenberg avses? Innehållet i väskan är för Olle nu... men vilken Olle? Ska kanske väskan skickas vidare imorgon med kurir (T?), det pratas ju om att det är något avslut nu. Och att väskan innehåller obehagligt uppvaknande. Men inte för P minsann, för han känner bara kärlek och känner sig t o m snygg dagen till ära.
Senast redigerad av Majspotatis 2023-01-07 kl. 00:28.
Citera
2023-01-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Gabriel har varit expertvittne vid mamma Ms rättegång och talade om anknytning mellan mor och barn främst om vilken anknytning djur har till sina ungar i sin egenskap av biolog

Det där med anknytning djur har har han fantiserat ihop själv
Citera
2023-01-07, 00:30
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Tack för det nu kan jag kolla vidare själv, det som är skrämmande med den här tråden är att jag var helt ovetandes om alla stollar innan jag av en slump läste den. Knappt man tror det är verkligt det är ju en helt ny värld som öppnar sig som jag inte hade en aning om.

Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Den där Fritjof sitter ju och skriker in i micken, fast lite stelt och stapplande samtidigt. Fattar inte hur någon orkar lyssna. Herregud, fanns det så där mycket knäppa rättshaverister förut eller har det blivit värre tror ni? Covid och antivaxx blev kanske utlösande för många? Och så all skit på Internet, kanske mer isolering och hårdare samhälle IRL ... Lite OT kanske.

Man måste ju nästan djupdyka lite i den här sfären. Att antivaxxing, deep state och flat earth är stort i USA visste man ju, men det är nog ganska omfattande här med. Men det är väl så, är något svårt att förstå sig på är det lätt att tro på alternativa förklaringar. Sen är ju en sund skepsism inte fel.

P verkar ju vara ett inbitet fan av Carl Norberg. Är det någon husgud för svenska überskeptiker eller?

Edit: Och ja, jag tror kombinationen Trump, Pandemi, krig har fått det att svaja lite extra i många kronor...
Senast redigerad av SmurfStorm 2023-01-07 kl. 00:33.
Citera
2023-01-07, 00:33
Medlem
Citat:
P verkar ju vara ett inbitet fan av Carl Norberg.

Fan vet jag inte, tycker det verkar skifta lite hit och dit. I några av P:s äldres videos jag tittat på gick han till angrepp mot CN flera gånger. Och nu bara häromdagen nämnde han ju att CN blockat honom och att CN förr eller senare måste förklara varför. Verkar finnas någon beef dem emellan.
Citera
2023-01-07, 01:37
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Det var knapptryckaren Marianne som var på sjukhus. Där gick tydligen Toms gräns för vad som är för privat för att lägga ut.

Målet imorgon var tydligen att i samlad trupp, med många bilar, åka till mörtarna och fråga hur dom kan hjälpa till. Dom hoppades även få träffa Lisa, och hunden. R och P verkade minst lika förvirrade över vad som ska hända imorgon men försäkrade att alla var välkomna.

Min gissning av hur morgondagen förlöper; Tom gör en 40 minuter lång live utomhus med mörtarna (för inomhus kan man ju bara visa väggar men Tom freestylear ju med mobilen) där Tom drar anekdoter om hur mycket myndigheterna suger medan mörtarna nickar instämmande. Får dom en syl i vädret kommer det handla om hur Sverige idkar barnhandel åt pedofiler. Vi kommer inte få någon bakgrund till varför dom inte betalat sina räkningar och vi kommer inte höra ett ord om att barnet hade deras droger i sig. Man kommer med eftertryck tycka att någon måste göra något, men man kommer inte komma fram till något konkret.

Att barnet hade droger i sig är väl en trådsanning från Violinisten och inte bekräftat? Inte konstigt om dom inte nämner det hela med ett ord om det är osanning.

Jag tror fortfarande att dom ses imorgon för att dricka te och tjöta.
Citera
2023-01-07, 01:41
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Man måste ju nästan djupdyka lite i den här sfären. Att antivaxxing, deep state och flat earth är stort i USA visste man ju, men det är nog ganska omfattande här med. Men det är väl så, är något svårt att förstå sig på är det lätt att tro på alternativa förklaringar. Sen är ju en sund skepsism inte fel.

P verkar ju vara ett inbitet fan av Carl Norberg. Är det någon husgud för svenska überskeptiker eller?

Edit: Och ja, jag tror kombinationen Trump, Pandemi, krig har fått det att svaja lite extra i många kronor...

Vem är denne Fritjof?
Citera
2023-01-07, 01:43
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vem är denne Fritjof?
Testade en Erdinger Weissbier ikväll. Inte så dum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in