Citat:
Ursprungligen postat av
flugornas
Tack för det nu kan jag kolla vidare själv, det som är skrämmande med den här tråden är att jag var helt ovetandes om alla stollar innan jag av en slump läste den. Knappt man tror det är verkligt det är ju en helt ny värld som öppnar sig som jag inte hade en aning om.
Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid2
Den där Fritjof sitter ju och skriker in i micken, fast lite stelt och stapplande samtidigt. Fattar inte hur någon orkar lyssna. Herregud, fanns det så där mycket knäppa rättshaverister förut eller har det blivit värre tror ni? Covid och antivaxx blev kanske utlösande för många? Och så all skit på Internet, kanske mer isolering och hårdare samhälle IRL ... Lite OT kanske.
Man måste ju nästan djupdyka lite i den här sfären. Att antivaxxing, deep state och flat earth är stort i USA visste man ju, men det är nog ganska omfattande här med. Men det är väl så, är något svårt att förstå sig på är det lätt att tro på alternativa förklaringar. Sen är ju en sund skepsism inte fel.
P verkar ju vara ett inbitet fan av Carl Norberg. Är det någon husgud för svenska überskeptiker eller?
Edit: Och ja, jag tror kombinationen Trump, Pandemi, krig har fått det att svaja lite extra i många kronor...