Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-07, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
https://swebbtube.se/w/56iFJ3797bV9RNbfcdeCDX

Tom Lutmark ringer upp Rebecka och Peter.

Vad ska dom dit med en överläkare och göra?
Citera
2023-01-07, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
Vad ska dom dit med en överläkare och göra?

Förmodligen prata om hur hemskt vaccin är...
Citera
2023-01-07, 09:31
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Hon ser så oförskämt lycklig ut, samtidigt som hon ser sammanbiten ut när hon ska avsluta sändningen. Stora pupiller.

Något obehagligt är absolut på gång, inom kort.
De har pundare innan, tror inte det är svårare än så.
Citera
2023-01-07, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Förmodligen prata om hur hemskt vaccin är...
Är några mil att åka, men kan man få hjälp med 5g mottagningen samtidigt då?
Citera
2023-01-07, 09:50
Medlem
Vilket enormt misstag och fiasko det kommer bli att beblanda sig med dårar som Fritjof och Tom. Hur tänker de att detta ska hjälpa grupperingen att få hem Lisa och barnet? Det räcker att titta på en handfull av Fritjofs filmer för att inse hur oerhört hjärndöd den människan är. Detsamma gäller givetvis för de andra också. Det är människor som inte har uppnått ett jävla skit, trots att de lekt rättshaverister i flera år. De utgör en sjuk klubb av cirkelrunkande avarter som bekräftar varandras skeva världsbild och nickar instämmande så fort någon öppnar käften.

Min rekommendation till doghouse är att de dels slutar knarka. I synnerhet när det finns barn i närheten. Skaffa en förbannad inkomst och gör upp en avbetalningsplan med KFM. Ni kommer ALDRIG att komma vinnande ur den striden. Ni har gjort fel och nu måste ni ta konsekvenserna för det. Det finns inte en enda konspirationsteori eller rättshaverist som kan rädda er från det. Det krävs verkligen en idiot för att skrika och peka finger åt myndigheterna samtidigt som idioten själv inte har tak över huvudet och intar såpass mycket knark att det även går att hitta spår av det i ens avkomma.
Citera
2023-01-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Vilket enormt misstag och fiasko det kommer bli att beblanda sig med dårar som Fritjof och Tom. Hur tänker de att detta ska hjälpa grupperingen att få hem Lisa och barnet? Det räcker att titta på en handfull av Fritjofs filmer för att inse hur oerhört hjärndöd den människan är. Detsamma gäller givetvis för de andra också. Det är människor som inte har uppnått ett jävla skit, trots att de lekt rättshaverister i flera år. De utgör en sjuk klubb av cirkelrunkande avarter som bekräftar varandras skeva världsbild och nickar instämmande så fort någon öppnar käften.

Min rekommendation till doghouse är att de dels slutar knarka. I synnerhet när det finns barn i närheten. Skaffa en förbannad inkomst och gör upp en avbetalningsplan med KFM. Ni kommer ALDRIG att komma vinnande ur den striden. Ni har gjort fel och nu måste ni ta konsekvenserna för det. Det finns inte en enda konspirationsteori eller rättshaverist som kan rädda er från det. Det krävs verkligen en idiot för att skrika och peka finger åt myndigheterna samtidigt som idioten själv inte har tak över huvudet och intar såpass mycket knark att det även går att hitta spår av det i ens avkomma.

KFM behöver väl ingen avbetalningsplan om dom tänkt sälja huset? Dom är nog inte så lätt att göra planer med heller
Citera
2023-01-07, 10:05
Citat:
KFM behöver väl ingen avbetalningsplan om dom tänkt sälja huset? Dom är nog inte så lätt att göra planer med heller

Det beror på, finns det någon som vill betala 74,000 eller mer för objekt med så enorma renoveringsbehov?

En mäklare hade beskrivit det som närmare naturen med dess nuvarande boende.
Citera
2023-01-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Det beror på, finns det någon som vill betala 74,000 eller mer för objekt med så enorma renoveringsbehov?

En mäklare hade beskrivit det som närmare naturen med dess nuvarande boende.

Var kommer siffran 74000 från? var det inte 135 eller 153000 kr dom var skyldig? Eller är huset värderat till 74?
Citera
2023-01-07, 10:22
Citat:
Var kommer siffran 74000 från? var det inte 135 eller 153000 kr dom var skyldig? Eller är huset värderat till 74?

Du har rätt, skulden är 153,000. Det är jag som är snurrig.

Jag vet inte vad huset kan vara värt, 800,000 kanske?
Citera
2023-01-07, 10:39
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Delar din analys, förutom att det är otydligt vilka kronor du tänker på.
Über är även ett företag, som många, inte minst lagstiftare, är skeptiska till.
Fast det avsåg du vål inte?
Hur ser du på uttrycket "follow the money" i allmänhet och när det gäller det av dig uppräknade i synnerhet?

Jag kanske svävade ut något i språkbruket. Det fanns inget underfundigt utan über anspelade bara på tyskan, väldigt skeptiska. Det blåste kraftigt ute när jag skrev, så svaja i kronorna var bara en metafor för snurriga huvuden.

Vad din sista fråga beträffar så blir den diskussionen väldigt off topic för tråden. Vi är i detta fall i ABoK-forumet så fokus ska vara på det aktuella brottet. Nog för att KFM har fått komma in nu, vilket var rubriken, men grupperingen fortsätter ju att motsätta sig utmätningen så ärendet är väl relevant ännu, samt att nya brott, som drogerna, uppdagats.

Har en känsla av att dom inte kommer flytta frivilligt heller. Det vore tråkigt att se det hela sluta med att kvarvarande bärs ut av farbror blå. Jag skulle fortfarande ärligt vilja höra dom berätta om hur dom hamnade i situationen med skulderna och vad dom själva tycker att dom kan göra åt det.
Citera
2023-01-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Denne Fritjof verkar förståndshandikappad.

Minst sagt! Skrämmande hur sjuka människor det finns ute i samhället!

Är psykiatrin helt nermonterad?
Fritjof
Tom
Peter
+ de andra kärringarna borde tas om hand.
Citera
2023-01-07, 10:49
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Menar du KFM eller Doghouse med "dom"?

Skulle misstänka att en avbetalningsplan redan varit aktuell men när P inte har några inkomster så finns det väl inget att planera heller.

Kommer inte ihåg var i denna soppa jag hörde det men tror det var någon av Tims kvinnor; att KFM inte ger tillbaka mellanskillnaden mellan skuld och summan de säljer fastigheten för. Har aldrig haft problem med KFM men har svårt att tänka mig att det stämmer. Någon som vet? Om skulden är 150 tkr och man säljer för säg 500 tkr, får P resterande 350 tkr då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in