Citat:
Ursprungligen postat av
flugornas
Fördelen med den galningen är ju att man hör vad han säger, Tysken med hmm Auschwitz/säpo går ju inte att förstå hans budskap ens, det gör man ju med Fritjof hur galet det än är.
Jag vet, men Tysken är ASMR jämfört med Frithiof, pallar knappt en minut av hans röst.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfStorm
Man måste ju nästan djupdyka lite i den här sfären. Att antivaxxing, deep state och flat earth är stort i USA visste man ju, men det är nog ganska omfattande här med. Men det är väl så, är något svårt att förstå sig på är det lätt att tro på alternativa förklaringar. Sen är ju en sund skepsism inte fel.
P verkar ju vara ett inbitet fan av Carl Norberg. Är det någon husgud för svenska überskeptiker eller?
Edit: Och ja, jag tror kombinationen Trump, Pandemi, krig har fått det att svaja lite extra i många kronor...
Absolut finns det plats för sund skepsis. Konspirationer och missförhållanden förekommer förstås och det kan säkert ligga något i mycket av det Peter talar om, ...I..Farben (minns ej namnet), Wallenberg etc. Att politiska fångar i DDR tillverkad IKEA-möbler låter inte osannolikt.
Ett "problem" (i de videor jag sett) är att Peter liksom hoppar runt och anspelar på eller väldigt ytligt berör en massa olika ämnen utan att redogöra ordentligt för något av dem. Det ger intryck av att inget är ordentligt underbyggt och att han kanske tror att "allt hänger ihop" vilket är lite psykosvarning, att se mönster och kopplingar där de inte finns.
Jag tror dock han har intressanta historier att berätta om, tex kommer han i livesändningen in på sin barndom i DDR, med fadern som Stasiofficer, och att lägenheten de bodde i var från någon avrättad person. Det skulle vara intressant om han fördjupade sig i sådana berättelser, med detaljer och minnen så att publiken kan förstå och få kött på benen. Bättre att fördjupa sig i en sak taget, på ett strukturerat sätt, och gärna när han känner sig pigg och klar
(Med reservation för att det finns många videor jag inte sett.)
Citat:
Ursprungligen postat av
WithTeeth
Otroligt.
"nu äter hunden snö...."
Tom kan kallsnacka...
Har inte kollat hela... vem är han i mössan? Varför är inte Fritiof själv med? Han låter i o f s som en norrlänning så avståndet antar jag.
49:50 Linnea kramar Rebecca så intensivt att hunden blir misstänksam...
Och varför ska de ta råd av Linnea som fått sina barn omhändertagna? Eller har hon fått tillbaks dem? Annars är väl hon/de mest exempel på hur man INTE ska göra.