Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-07, 13:32
Medlem
WithTeeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200sx
…. för att efter 10 sekunder bli avbruten av Tom som vill berätta om något som hunden gör.. 😂

Otroligt.
"nu äter hunden snö...."

Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Vilket totalt antiklimax!

Hade förväntat mig en större uppslutning och mer action. Doghouse-gänget såg redigt slitna och deprimerade ut dessutom. Han Tom också, vilken karaktär. Helt sinnes hur man bara kan mala på med sitt eviga tugg.

Håller med, vilken besvikelse... är så trött på Toms röst och mig själv som inte kan släppa att titta på detta. Kan inte bara P ge han på käften en gång för alla? P's pårökta mummel är som musik i öronen efter detta.
Citera
2023-01-07, 14:18
Medlem
flugornass avatar
Varför blir dom inte insläppta i huset nu är det andra gången dom är där och står ute, döljer dom något "Lisa". Tänker att det är lättare att hålla en konversation igång sittandes inomhus, ja fiasko blev det i alla fall.
Citera
2023-01-07, 14:32
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200sx
…. för att efter 10 sekunder bli avbruten av Tom som vill berätta om något som hunden gör.. 😂

Ja herre... Doktor Ekman kanske kan bistå med en ADHD-utredning där. Varje gång det ens närmade sig att bli intressant försvann Tom iväg i något annat.

Fick vi någon klarhet om dom hade fått åka buss hem från arresten i underkläder eller inte?
Citera
2023-01-07, 14:36
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Det var knapptryckaren Marianne som var på sjukhus. Där gick tydligen Toms gräns för vad som är för privat för att lägga ut.

Målet imorgon var tydligen att i samlad trupp, med många bilar, åka till mörtarna och fråga hur dom kan hjälpa till. Dom hoppades även få träffa Lisa, och hunden. R och P verkade minst lika förvirrade över vad som ska hända imorgon men försäkrade att alla var välkomna.

Min gissning av hur morgondagen förlöper; Tom gör en 40 minuter lång live utomhus med mörtarna (för inomhus kan man ju bara visa väggar men Tom freestylear ju med mobilen) där Tom drar anekdoter om hur mycket myndigheterna suger medan mörtarna nickar instämmande. Får dom en syl i vädret kommer det handla om hur Sverige idkar barnhandel åt pedofiler. Vi kommer inte få någon bakgrund till varför dom inte betalat sina räkningar och vi kommer inte höra ett ord om att barnet hade deras droger i sig. Man kommer med eftertryck tycka att någon måste göra något, men man kommer inte komma fram till något konkret.

Konstaterar att jag i princip bara hade fel beträffande längden på inslaget.
Citera
2023-01-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Fördelen med den galningen är ju att man hör vad han säger, Tysken med hmm Auschwitz/säpo går ju inte att förstå hans budskap ens, det gör man ju med Fritjof hur galet det än är.
Jag vet, men Tysken är ASMR jämfört med Frithiof, pallar knappt en minut av hans röst.
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Man måste ju nästan djupdyka lite i den här sfären. Att antivaxxing, deep state och flat earth är stort i USA visste man ju, men det är nog ganska omfattande här med. Men det är väl så, är något svårt att förstå sig på är det lätt att tro på alternativa förklaringar. Sen är ju en sund skepsism inte fel.

P verkar ju vara ett inbitet fan av Carl Norberg. Är det någon husgud för svenska überskeptiker eller?

Edit: Och ja, jag tror kombinationen Trump, Pandemi, krig har fått det att svaja lite extra i många kronor...

Absolut finns det plats för sund skepsis. Konspirationer och missförhållanden förekommer förstås och det kan säkert ligga något i mycket av det Peter talar om, ...I..Farben (minns ej namnet), Wallenberg etc. Att politiska fångar i DDR tillverkad IKEA-möbler låter inte osannolikt.

Ett "problem" (i de videor jag sett) är att Peter liksom hoppar runt och anspelar på eller väldigt ytligt berör en massa olika ämnen utan att redogöra ordentligt för något av dem. Det ger intryck av att inget är ordentligt underbyggt och att han kanske tror att "allt hänger ihop" vilket är lite psykosvarning, att se mönster och kopplingar där de inte finns.

Jag tror dock han har intressanta historier att berätta om, tex kommer han i livesändningen in på sin barndom i DDR, med fadern som Stasiofficer, och att lägenheten de bodde i var från någon avrättad person. Det skulle vara intressant om han fördjupade sig i sådana berättelser, med detaljer och minnen så att publiken kan förstå och få kött på benen. Bättre att fördjupa sig i en sak taget, på ett strukturerat sätt, och gärna när han känner sig pigg och klar (Med reservation för att det finns många videor jag inte sett.)

Citat:
Ursprungligen postat av WithTeeth
Otroligt.
"nu äter hunden snö...."
Tom kan kallsnacka... Har inte kollat hela... vem är han i mössan? Varför är inte Fritiof själv med? Han låter i o f s som en norrlänning så avståndet antar jag.

49:50 Linnea kramar Rebecca så intensivt att hunden blir misstänksam...
Och varför ska de ta råd av Linnea som fått sina barn omhändertagna? Eller har hon fått tillbaks dem? Annars är väl hon/de mest exempel på hur man INTE ska göra.
Senast redigerad av TigerKid2 2023-01-07 kl. 15:04.
Citera
2023-01-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Varför blir dom inte insläppta i huset nu är det andra gången dom är där och står ute, döljer dom något "Lisa". Tänker att det är lättare att hålla en konversation igång sittandes inomhus, ja fiasko blev det i alla fall.
Finns väl ingenstans att sitta förutom i deras sängar eftersom övriga huset saknar värme
Hur Tom tänkt sig att hundratals människor ska sluta upp och stödja doghouse och deras sätt att leva när det enda de kan se av hur de lever är utomhusmiljö är lite oklart .
Bara en hund på platsen , tyder kanske på att den är Ls och hon flyttat iväg till en miljö som är bättre
Citera
2023-01-07, 14:47
Medlem
Driftstopps avatar
Tom din jävla snålis, kunde du inte ens tagit med lite fikabröd?
Citera
2023-01-07, 14:55
Medlem
ballobass avatar
Tomten med glasögon och mössa som Tom har med sig i senaste liven, är ju så hypad Kolla 4:20 in i klippet.
Tom hånar han hela tiden, vilket ruttet mongo han är den där Tom.
Citera
2023-01-07, 15:16
Medlem
RFTs avatar
Var ifrån får Tom pengar?
Det kostar ju en del att fara "land och rike runt", för några dagar sedan i Göteborg; nu i Roslagen. Bilen de åker i, ser ju ut att vara en SUV av nyare modell. Kläderna de har på sig, verkar ju inte vara köpta på "Lager 157" direkt...
Något arv har han väl inte kunnat ta del av, eller?
Har han någon "sponsor" som vi inte känner till?
Citera
2023-01-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tycker mig ha sett att fler eftersöker dokumentation på dessa THC-siffror.

Hur farligt är det med överfört THC via bröstmjölk? Jag tänker mig att åtskilliga människor måste ju ha fötts upp på sådan bröstmjölk - tänk bara på hippietiden!

Barn som föds drogpåverkade, där tillåts mammorna ibland att amma i "avgiftningssyfte". Dock hänger det samman med att mamman då också tänder av.

Men därför gissar jag att det absolut överförs en del via bröstmjölk. Sen finns det nog i detta sammanhang kanske risk för passiv rökning, gissar mr Plötzer rögar både inne o ute...
Citera
2023-01-07, 15:25
Medlem
WithTeeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruffsan1
Barn som föds drogpåverkade, där tillåts mammorna ibland att amma i "avgiftningssyfte". Dock hänger det samman med att mamman då också tänder av.

Men därför gissar jag att det absolut överförs en del via bröstmjölk. Sen finns det nog i detta sammanhang kanske risk för passiv rökning, gissar mr Plötzer rögar både inne o ute...

Samt att gossebarnet åt cigg/hampa från golvet, det hittades iallafall rester i leksaksrummet
Citera
2023-01-07, 15:29
Avstängd
De är så tråkiga och förvirrade att tiden stannar trots att man snabbspolar. Noterar att alla har hyfsat dyra kläder på sig.

Hunden var den enda som hade något förståndigt att säga på sin huskiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in