Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-09, 14:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Klockan 21 ikväll vill Lutmark ringa upp Doghouse och diskutera vägen framåt... Undrar om det inkluderar stödnummer för drogmissbruk och vad dom kan hitta för alternativt boende innan dom blir vräkta.

Hur kommer det sig att dessa människor tycker att det är samhällets fel att dom valt att ta droger och inte betala sina räkningar?

När gick det så snett för dom att tre personer offrar sina liv för att slåss mot väderkvarnar? Känns som åtminstone R och P levt ganska ordnade liv för inte alltför länge sedan. Kom drogerna, den psykiska ohälsan eller oförmågan att betala räkningar först?

Känns som att det inte finns något positivt slut på den här soppan då ingen i trion anser att dom gör något fel. L kommer ta strid istället för att samarbeta med soc för det är vad Tom&co förespråka, rakt ner i avgrunden, P kommer fortsätta skylla allt på deep state och vägra att ens närma sig en behandling för psykisk ohälsa oavsett om den innehåller mediciner eller ej för all vårdpersonal är ute efter att tysta honom och R kommer ta P och Ls öden som bevis på deras världsbild. Dom kommer vägra flytta och bli handgripligen vräkta utan en plan B. Har dom tur får dom bo på någons soffa, ett tag.
Märkligt att inte Tom släpper DH22 då det ju var tydligt att de inte var direkt välkomna eftersom de inte fick komma in i huset. Att Tom med sina två vapendragare inte bjöds in i kåken kan nog vara för att de inte hunnit vädra ut majaröklukten tillräckligt. Ja vad annat fanns att dölja så de istället stod och huttrade i kylan på gården - bästa vänner å allt...eller?
Citera
2023-01-09, 14:38
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Märkligt att inte Tom släpper DH22 då det ju var tydligt att de inte var direkt välkomna eftersom de inte fick komma in i huset. Att Tom med sina två vapendragare inte bjöds in i kåken kan nog vara för att de inte hunnit vädra ut majaröklukten tillräckligt. Ja vad annat fanns att dölja så de istället stod och huttrade i kylan på gården - bästa vänner å allt...eller?

Vad det en joint pappa Peter höll i handen, eller vad säger knarkexperterna?
Citera
2023-01-09, 15:34
Medlem
SmurfStorms avatar
Ny video. Nu är det tydligen dags för action, inte bara observation... Dom verkar inspirerade av ett besök igår, men det var väl i förrgår Tom var där, så uppenbarligen är det fler som springer där och driver på dom. Var det oklart om något brottsligt föregick så får vi nog snart tydlig anledning att ha dom i det här forumet. Undra vem tjommen är som hälsat på dom igår söndag då, om dom inte bara är dagvilla.

Dom yrar så mycket så man kan ju inte dra några slutsatser. Tyckte dom fick det att låta som att Tom blivit bältad under någon av hans tvångsomhändertaganden men det rimmar ju dåligt med de utlåtanden han läste upp från psyk...
Citera
2023-01-09, 15:36
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Nä dom vill absolut inte visa hur dom bor, av någon anledning.
Citera
2023-01-09, 15:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Fast vi har ju sett hur de bor och Tom och hans gäng har ju såklart också tillgång till de videos. Kolla videon när socialkärringen går runt och snokar i varenda vrå!

Nej, det var nog doften av marijuanan de inte ville Toms näsa skulle få sniff på. Har lagt märke till att så fort ordet hampa kommer på tal så drar Tom iväg så långt han bara kan och utan den minsta kommentar. Han har en tydlig laddning på ämnet. Kolla på när Fritjof skulle redogöra för Lisas skolarbete över ämnet och likaså när hampan kom på tal när de stod på gårdsplan i lördags. Då drog Tom helt omotiverat genast iväg till hunden istället för att lugnt samtala om detta brännbara ämne.
Citera
2023-01-09, 15:54
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Fast vi har ju sett hur de bor och Tom och hans gäng har ju såklart också tillgång till de videos. Kolla videon när socialkärringen går runt och snokar i varenda vrå!

Nej, det var nog doften av marijuanan de inte ville Toms näsa skulle få sniff på. Har lagt märke till att så fort ordet hampa kommer på tal så drar Tom iväg så långt han bara kan och utan den minsta kommentar. Han har en tydlig laddning på ämnet. Kolla på när Fritjof skulle redogöra för Lisas skolarbete över ämnet och likaså när hampan kom på tal när de stod på gårdsplan i lördags. Då drog Tom helt omotiverat genast iväg till hunden istället för att lugnt samtala om detta brännbara ämne.

Den videon inifrån huset har jag missat. Har du länk eller rubrik? Annars får jag leta reda på den.

Jo, tanken har slagit mig med att Tom kanske rent av ogillar droger. Men å andra sidan har han otroligt svårt att hålla tråden också, speciellt när någon annan pratar. Videon med Fritjof har jag definitivt inte sett, får exem i öronen efter två minuter av hans röst, och då har han ju bara hunnit fyra ord in i första meningen... Kan du peka mig i rätt riktning där så jag slipper leta?
Citera
2023-01-09, 15:59
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Står på Booli att huset på Hensviksvägen 46 nu är värderad för 720 000kr. Booli brukar ha rätt så bra koll. Billigt ruckel.

Köptes för 850 000kr 2021-06-04. Ovanligt att värdet fort sjunker så markant. Måste vara ett riktigt ruckel. Antagligen rivningsfärdigt inomhus..
Märkligt trist tegelhus byggt på 60-talet. Borde ha fått både toalett, badrum, värme, avlopp och rinnande vatten inomhus installerat.
Vad hände liksom? Har någon rivigt ut allt? Radon? Fuktskadat? Luktar illa?

Ett charmigt torp eller liknande gammalt trähus borde passa bättre för folk som vill leva ”ett med naturen”
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-09 kl. 16:16.
Citera
2023-01-09, 16:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Den videon inifrån huset har jag missat. Har du länk eller rubrik? Annars får jag leta reda på den.

Jo, tanken har slagit mig med att Tom kanske rent av ogillar droger. Men å andra sidan har han otroligt svårt att hålla tråden också, speciellt när någon annan pratar. Videon med Fritjof har jag definitivt inte sett, får exem i öronen efter två minuter av hans röst, och då har han ju bara hunnit fyra ord in i första meningen... Kan du peka mig i rätt riktning där så jag slipper leta?
https://www.youtube.com/watch?v=RUCHt7xQ2iE&t=2106s

ser att det kommit en ny också för tre timmar sen - tigger om stöd
https://www.youtube.com/watch?v=PRo9Ko783HM
Citera
2023-01-09, 16:09
Medlem
WithTeeths avatar
Citat:
Ny video. Nu är det tydligen dags för action, inte bara observation... Dom verkar inspirerade av ett besök igår, men det var väl i förrgår Tom var där, så uppenbarligen är det fler som springer där och driver på dom. Var det oklart om något brottsligt föregick så får vi nog snart tydlig anledning att ha dom i det här forumet. Undra vem tjommen är som hälsat på dom igår söndag då, om dom inte bara är dagvilla.

Dom yrar så mycket så man kan ju inte dra några slutsatser. Tyckte dom fick det att låta som att Tom blivit bältad under någon av hans tvångsomhändertaganden men det rimmar ju dåligt med de utlåtanden han läste upp från psyk...

Och vem fan är det som lämnar Erdinger Weissbier på trappen.
Citera
2023-01-09, 16:16
Medlem
SmurfStorms avatar
Från dagens video:

R: ...det är ju också det som sker i barnkidnappningen, att dom kommer hit utan rättsliga grunder och tar barn.
P: Utan rättsliga grunder, och det... Rättsliga grunder... Rättsliga grunder ska stå... ska inte stå i... Vad är rättsliga grunder? Man kan ju prata om detta. Dom står hier [här] i gestapo-manér och tar ett barn, som gestapo, ur famnen av en kvinna, utan... utan... Där kan man ens säga att det var rättsliga grundläget i... för dom... i detta fall var en drogad, vad vet jag, Rumän? Som stank och som inte kunde svenska!

Därefter övergår dom till att hata på Veronika som jag antar är soc eller KFM...

Jag hänger inte med. Är rumänen med språkutmaningar någon av socialarbetarna eller är det någon som lämnat en orosanmälan? Misstänker det sistnämnda. Snacka om att kasta sten i glashus förresten. Drogad med språkproblem...
Citera
2023-01-09, 16:27
Medlem
Lillamig72s avatar
Att Tom Lutmark och Co valt att ”engagera” sig i P,R och L är det sämsta som kunde hända dom.
Behöver egentligen inte skriva så mycket mer om det..🙄
Och så tvärtom.
Att Tom Lutmark valt att ”engagera” sig i P,R och L stjälper hela bondeupproret…
Är ingen som kan ta hans sk bondekamp på allvar längre.
Det är bara att titta på hans egna Facebook. Där han har det dåliga omdömet att lägga ut all skit. Lutmark är psykiskt sjuk. Han skämmer ut och gör bort sig.
Citera
2023-01-09, 16:33
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Det är absolut inte nödvändigt att lyssna så noga på vad som sägs i deras videos.
Troligtvis menas Tom´s besök, men det är helt enkelt inte så noga vilken dag det var.
Som känt, är ju ingenting särskilt noga med Doghouse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in