Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Den förra regeringen gick inte ut med samma typ av löften som halvlängdsmänniskan & co gjorde.

Om man är någorlunda realistisk så förstår man nog att vallöften är saker man vill åstakomma under mandatperioden, detta behöver inte betyda att dessa skall komma till skott 3 månader efter valet, som sagt landet är vanskött efter sosseriets 8 år
Citera
2023-01-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Om man är någorlunda realistisk så förstår man nog att vallöften är saker man vill åstakomma under mandatperioden, detta behöver inte betyda att dessa skall komma till skott 3 månader efter valet, som sagt landet är vanskött efter sosseriets 8 år

Förutom då att denna regeringen lovade extremt stort att vissa saker skulle vara på plats väldigt fort. Elstöd skulle vara klart 1 november. Bränslepriser skulle sänkas första januari o många fler saker. Det var därför många röstade på som. Lovade stort men än så länge brutit allt.
Citera
2023-01-08, 23:36
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Det där får du ta med de som lovade att det skulle vara på plats långt inom tre månader efter valet. Om jag förstår dig rätt var de inte realistiska. Tycker du att frånvaro av realism är en god ledaregenskap?
Citera
2023-01-08, 23:37
Medlem
Vad gör politrukerna själva - de verkar mest satsa på att höja sina egna löner - jävla
bluff o båg are är vad de är
Citera
2023-01-08, 23:42
Medlem
systems avatar
Jag har redan tagit mitt ansvar.

Vi har alla tagit vårt ansvar genom att ge vissa personer mandat att göra vad som är bäst för oss. Det gör vi vart fjärde år.

Kom för FAN inte och kräv av mig att jag i efterhand ska behöva göra saker som skett p.g.a makthavares totala inkopetens och brist på konsekvensförstående.
Citera
2023-01-09, 11:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deig
Nä de tycker ja inte faktiskt. Det enda dom hållt än så länge som dom faktiskt lovat är väl beroende på hur man ser det lite lite hårdare tag mot kriminella men de e knappt de heller. Vet inte om ja kallar ett par utredningar hårdare tag.

Om du slutar skriva som en fjortis lovar jag att ta dig seriöst. Nä, det är för tidigt att kasta skit på regeringen redan nu. Sossarna hade 8 år på sig och gjorde de något mot kriminella menar du?
Citera
2023-01-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Om du slutar skriva som en fjortis lovar jag att ta dig seriöst. Nä, det är för tidigt att kasta skit på regeringen redan nu. Sossarna hade 8 år på sig och gjorde de något mot kriminella menar du?

Vadå fjortis? Du förstår vad ja skriver eller hur? Eller har du svårt o läsa? Och nej. Det är inte för tidigt. Dom lovad högt och tydligt extremt mycket. Extremt mycket som dom faktiskt misslyckats med redan. El stöd, bränslepriser med mera. Det enda kristersson lyckats med är att kräla mer för erdogan. Bush har lyckats med att göra sig själv till åtlöje och dom andra 2 har vi knappt sett till.

Sossarna satt i 8 år. I minoritet.. med en höger budget. Det förstår du väl själv i så fall att dom inte kommer kunna få igenom det dom vill. Som har försökt med mycket men alltid fått motstånd av några som inte ens vill ta ansvar för sin del i problemet utan bara skylla i från sig. Ta det som du vill.
Citera
2023-01-09, 14:59
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Vadå fjortis? Du förstår vad ja skriver eller hur? Eller har du svårt o läsa? Och nej. Det är inte för tidigt. Dom lovad högt och tydligt extremt mycket. Extremt mycket som dom faktiskt misslyckats med redan. El stöd, bränslepriser med mera. Det enda kristersson lyckats med är att kräla mer för erdogan. Bush har lyckats med att göra sig själv till åtlöje och dom andra 2 har vi knappt sett till.

Sossarna satt i 8 år. I minoritet.. med en höger budget. Det förstår du väl själv i så fall att dom inte kommer kunna få igenom det dom vill. Som har försökt med mycket men alltid fått motstånd av några som inte ens vill ta ansvar för sin del i problemet utan bara skylla i från sig. Ta det som du vill.

Ursäkter ursäkter ursäkter...Sossarna satt fortfarande 8 år vid makten och gjorde inget för att stävja kriminaliteten.
Citera
2023-01-09, 15:02
Medlem
Citat:
Ursäkter ursäkter ursäkter...Sossarna satt fortfarande 8 år vid makten och gjorde inget för att stävja kriminaliteten.

Sossarna hällde bensin på brasan men såg inte flammorna komma...
Citera
2023-01-09, 16:40
Medlem
Citat:

Ja dom satt i minoritet. Med en höger budget. Med några som bara skrek o skrek. O som fortfarande skyller ifrån sig. Vänstern kunde lagt fram vad som helst. Men de hade aldrig varit bra nog. Tack vare marionett regeringen vi har nu.
Citera
2023-01-09, 16:59
Medlem
wwrs avatar
Ja, landet är ju helt kört i botten.
Citat:
Sveriges ekonomiska läge sämst i Norden

Kanadensisk analysfirma konstaterar att Sverige är enda landet i Norden med negativ tillväxt i år, vilket bekräftas i prognos, skriver Affärsvärlden.
https://www.dagensps.se/bors-finans/...amst-i-norden/
Citera
2023-01-09, 20:42
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ja dom satt i minoritet. Med en höger budget. Med några som bara skrek o skrek. O som fortfarande skyller ifrån sig. Vänstern kunde lagt fram vad som helst. Men de hade aldrig varit bra nog. Tack vare marionett regeringen vi har nu.

Jag slutar besvara dig hädanefter. Kan bara konstatera att du har stora problem med språket och med särskrivningar samt ursäkter och åter ursäkter...8 år vid makten men man gjorde inget för att stävja kriminaliteten. Istället satt vänstern i förarsätet och pratade om straffrabatt för unga och lägre straff, hur det nu är förenligt med att vilja bekämpa brottsligheten. Det var åratal av sossestyre som banade väg för det mest dödliga året år 2022. Ditt fjortissnack ger jag inte mycket för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in