Det är lite samma som man frågar folk när det gäller löpning. Folk tror att dom kan springa en kilometer på 4 minuter otränade. Har sett många gånger som tränare. Man ser paniken efter 100 meter; "Det kan inte vara möjligt att det ska gå såhär fort" =)
Jag är en lätt och klen löpare. Jag klarar kanske 12 strikta som otränad och kan komma upp i 25 efter ett par veckor med armhävningspass. Visst finns det säkert lönnfeta snubbar som kan klämma 30 strikta men tror knappast det är vanligt, förmodligen väldigt ovanligt.
Ni som hävdar att ni kan göra 30 strikta helt otränade kan väl fota er kropp, filma och lägga upp så att man får se?
Haha, överskattningsförmågan är verkligen sann. Överskattade mig själv just när det gäller löpning i fjol. Jag löptränar väldigt sporadiskt men hade läst att, jag tror det var, 2.5km på 10 minuter skulle anses som en okej tid för en random man i min ålder. Kände direkt att det skulle vara lätt som en plätt.
Tror jag kom in på 11.50 typ och var helt jävla körd i lungor knän ljumskar - allt gjorde fan ont
Jag gjorde 20 riktiga. Det är dom som gör 100 tal som fuskar lite genom att göra extremt snabba.
Alltså ju fler man ska klara ju fortare måste dom gå.
Typ så man inte hinner bli psykiskt/fysiskt trött.
Jag är nästan säker på att jag skulle klara 100 ST om jag fick någon tusenlapp.
Helt otränad . Dock nu tog jag ju 20 armhävninga i förrgår eller igår så helt otränad är jag ju inte. Längre.nä det är inga rumpor upp och ner på en man .lol iaf inte om man inte är överviktig.
Okej jag tog nästippen i i marken... , när jag träna för länge länge sedan vred jag huvudet varannan gång för mer djup i böjningen.
Men går vi över till enarmad övning så klarar jag max en.om inte ens en Det är tuffare. Tänker jag inte prova
Klappa händerna går väl några gånger. Men nu går testet ut på vad jag klarar otränad som jag verkligen är.
Börjar man träna går det jäkligt fort i början.
Hänga i karmen är nått man kan göra .
Samma där klarar väl 20 med huvet upp i karmen och 3 med en arm.
Jag gör ingen Flashback dase här iaf .
Ärligt alltså . Femti spänn
Jag har aldrig provat få ner bröstet i armhävning dock, verkar omöjlig . Vika nacket uppåt eller ?
Ni måste vara bra klena om jag klarar mera
välkommen till klenflash
20 not possible scam No way
Senast redigerad av troligengud 2023-01-11 kl. 17:37.
Jag har aldrig provat få ner bröstet i armhävning dock, verkar omöjlig . Vika nacket uppåt eller ?
Tänk dubbelhaka så drar du in nacken.
Du kan lägga dig på golvet nu direkt, glöm själva armhävningen, lägg dig bara på golvet raklång med bröstet i och armarna sträckta framför dig.
Dra armarna in mot dig så du har armarna och armbågarna precis breve dig (man ska inte kunna kittla dig i armhålorna), du kommer vara som i toppen av en pull-up.. fast på golvet
dra nu handflatorna rakt bak och låt armbågarna rotera uppåt
kom ihåg dubbelhakan
spänn röven och låren som fan och spänn bålen och så låter du röven lätta litegrann från marken tills du bara har bröstet i golvet
Du kan lägga dig på golvet nu direkt, glöm själva armhävningen, lägg dig bara på golvet raklång med bröstet i och armarna sträckta framför dig.
Dra armarna in mot dig så du har armarna och armbågarna precis breve dig (man ska inte kunna kittla dig i armhålorna), du kommer vara som i toppen av en pull-up.. fast på golvet
dra nu handflatorna rakt bak och låt armbågarna rotera uppåt
kom ihåg dubbelhakan
spänn röven och låren som fan och spänn bålen och så låter du röven lätta litegrann från marken tills du bara har bröstet i golvet
press
Gjorde 10 iaf träningen sitter i från förra gången haha riktigt trögt idag hehe går alltid att försvåra lite såklart.
Men jag fick inte ner bröstet helt. Jag är ju inte Atlas
Tack för träningspasset iaf nu får det vara bra
Senast redigerad av troligengud 2023-01-11 kl. 17:49.
Gjorde 10 iaf träningen sitter i från förra gången haha riktigt trögt idag hehe går alltid att försvåra lite såklart.
Men jag fick inte ner bröstet helt. Jag är ju inte Atlas
Jag förstår inte hur du kan misslyckas? Glöm alla steps jag skrev ut, lägger du dig på marken med ansiktet nedåt så är ju bröstet i golvet i per automatik - sen är det bara att pressa dig upp igen??
eller har du världens kagge som är i vägen eller nåt?
Jag förstår inte hur du kan misslyckas? Glöm alla steps jag skrev ut, lägger du dig på marken med ansiktet nedåt så är ju bröstet i golvet i per automatik - sen är det bara att pressa dig upp igen??
eller har du världens kagge som är i vägen eller nåt?
Tror flesta normalbygggda män som inte tränar mellan 18-40 kan göra 7st GANSKA korrekta armhävningar ganska lätt utan att ens bli svettiga.
Men sen blir det svårare ganska tvärt.
Många klarar nog att göra 10 - men tror på allvar att många då inte vill göra fler.
Siktar man på 20 så är det nog flera som skulle misslyckas och börja få inkorrekt teknik redan vid 15.
Sen går det förstås att träna upp sig ganska fort. Om man tränar armhävningar aktivt kan man fixa 20 utan problem. Men nu pratar jag otränad medelbyggd svensson.
Senast redigerad av MarcoBolan 2023-01-11 kl. 20:00.
Värt att nämna att antalet man klarar kan skilja sig extremt mycket beroende på hur noga man är.
Det är ganska lätt att en otränad person gör en väldigt "svår" armhävning. Brett mellan händerna. Bröstet mot golvet. Och tar god tid på sig (vilket är väldigt ansträngande).
Medan nån som övat på att optimera armhävningar pumpar och ned superfort och då orkar flera.
I lumpen när vi körde armhävningar ofta började vi med en teknik där man körde väldigt snabbt många armhävningar på kort tid - som såg okej nog för att befälen skulle va nöjda - men egentligen kanske va lite fusk. Men man klarade man åtminstone 50% fler.
Sen om man väl blev satt på pottan med ett befäl som övervakade en noga och sa att man skulle "göra om" en icke-korrekt armhävning - då blev det trögare.
Senast redigerad av MarcoBolan 2023-01-11 kl. 20:02.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!