Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-13, 19:36
Medlem
Gill.Batess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Lol roligaste jag sett på länge

Jo verkligen, eskalera saker som redan är heta..
De bakom borde ställas inför rätta, Sverige befinner sig redan i ett pressat läge.
Citera
2023-01-13, 19:36
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Eller kanske ett land som Sverige?
Det kunde ju också vara så att man vill ha sin frihet tillbaka till sitt eget land? Den tanken kanske aldrig har slagit dig?

Sverige på 70-80-talet det var tider det. Då var Sverige fritt. Idag är Sverige en kloak och jag hade faktiskt nog också valt Ryssland före Sverige om vi är på väg mot samma helvete som de genomlider i USA just nu. Värre kommer det bli.

Att vara motståndare till NATO är ett hälsotecken på man ej vill bli mer uppköpta eller utsålda av Moderaterna.
Sverige kanske vill vara Sverige igen med sin egen befolkning och ha neutraliteten tillbaka.
Det är inte samma sak som man vill ha Nordkorea eller Ryssland.

Men nu kommer vi alla svenskar att kämpa för att Sverige skall stå utanför NATO och nästa steg blir ut ur EU. Sedan kommer vi få tillbaka ...kanske får tillbaka ett Sverige som fungerade bra igen.
Samt ger fan i lägga oss i konflikter som ej angår oss med sanktioner som bara innebär västvärlden gräver sin egen grav snabbare.

Usch så feg och undfallande du tycks vara. Du är säkert en sån som hellre ger en rånare dina saker än att bjuda motstånd. Skämmigt och omanligt. Usch.
Citera
2023-01-13, 19:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Eftersom svensken sällan vill gå emot strömmen förstår du varför det är så.
Om vi skulle ha en demokrati och rösta skulle detta även få debatteras och då har du ingen aning vad resultat blir. Sen kan du förklara varför du vill gå med i NATO istället för att vara viktig med opinionsmätningar.

Tomte..

Det HAR debatterats till leda i årtionden. Så ditt argument är att vi inte kan lita på opinionsundersökningar eftersom svensken vill vara till lags? Intressant...
Citera
2023-01-13, 19:39
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det HAR debatterats till leda i årtionden. Så ditt argument är att vi inte kan lita på opinionsundersökningar eftersom svensken vill vara till lags? Intressant...
Ditt jävla toalettmongo!
Vad var den allmänna åsikten innan bunkermötet och att beslutet togs ovan våra huvuden?

Din jävla tomte.
Svara på frågan för fan! Varför vill du vara med i NATO och anser det vara värt det som nu sker med turkiet och oss?
Citera
2023-01-13, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Kristerssons turkfjäskandet fortsätter oförtrutet. I ett land med demokratiska fri och rättigheter är det normalt sett inte förbjudet med sådana här manifestationer.
Nyligen sade Kristersson att kraven var uppfyllda och i övrigt var Turkiets krav sådant som inte gick att gå med på. Man kunde tro att politiska manifestationer var en sådan sak.
Hade det inte varit för den ogenomtänkta Nato-ansökan hade det inte blivit en nyhet och ledande politiker och förståsigpåare gjort fördömande utalanden.
Hade någon gjort liknande mot Trump hade media beskrivit det i överslätande positiva ordalag.

Vad var talman Norléns ärende i Turkiet? Ytterligare rövslikande för natoansökan? Tyckte Kristersson sagt att allt var uppfyllt och klart från Sveriges håll, uppbackat av sossen Stoltenberg.

Nja, folk i Sverige har dömts i tingsrätten för liknande kommentarer mot svenska politiker.

Sveriges yttrandefrihet är inte så stark som en deö vill tro. Vi har en hel del gemensamt med Ryssland när det gäller politiska inskränkningar av yttrandefriheten.
Citera
2023-01-13, 19:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Eller kanske ett land som Sverige?
Det kunde ju också vara så att man vill ha sin frihet tillbaka till sitt eget land? Den tanken kanske aldrig har slagit dig?

Sverige på 70-80-talet det var tider det. Då var Sverige fritt. Idag är Sverige en kloak och jag hade faktiskt nog också valt Ryssland före Sverige om vi är på väg mot samma helvete som de genomlider i USA just nu. Värre kommer det bli.

Att vara motståndare till NATO är ett hälsotecken på man ej vill bli mer uppköpta eller utsålda av Moderaterna.
Sverige kanske vill vara Sverige igen med sin egen befolkning och ha neutraliteten tillbaka.
Det är inte samma sak som man vill ha Nordkorea eller Ryssland.

Men nu kommer vi alla svenskar att kämpa för att Sverige skall stå utanför NATO och nästa steg blir ut ur EU. Sedan kommer vi få tillbaka ...kanske får tillbaka ett Sverige som fungerade bra igen.
Samt ger fan i lägga oss i konflikter som ej angår oss med sanktioner som bara innebär västvärlden gräver sin egen grav snabbare.

Vi kommer gå med i NATO samt fortsätta hjälpa Ukraina att försvara sig mot ryssjävlarna. Tugga i dig det, käre "svensk".
Citera
2023-01-13, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Ditt jävla toalettmongo!
Vad var den allmänna åsikten innan bunkermötet och att beslutet togs ovan våra huvuden?

Din jävla tomte.
Svara på frågan för fan! Varför vill du vara med i NATO och anser det vara värt det som nu sker med turkiet och oss?

Har du missat att Ryssland har startat krig i tre av sina grannländer under Putins diktatur?
Citera
2023-01-13, 19:42
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Usch så feg och undfallande du tycks vara. Du är säkert en sån som hellre ger en rånare dina saker än att bjuda motstånd. Skämmigt och omanligt. Usch.
Att bjuda på motstånd mot en rånare är det dummaste man kan göra. Bara låg IQ folk gör det. Ett säkert sätt att förvärra situationer. Aldrig i helvete att jag skulle äventyra min egen eller min familjs säkerhet för någon random rånare som vill ha prylar.

Sen angående Erdogan måste man stå på sig, men han är ju heller inte en rånare utan en kohandlare. Det turkarna inte förstår är att detta sabbar deras rykte i väst ju längre de håller på förhalar NATO-medlemskapet. Det kommer bli svårare för dem att integreras i västliga system t.ex EU som många turkar har som mål efter en sån här sak.
Citera
2023-01-13, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gill.Bates
Jo verkligen, eskalera saker som redan är heta..
De bakom borde ställas inför rätta, Sverige befinner sig redan i ett pressat läge.

Verkligen inte.

Då kan vi lika gärna låta Putin ta över Sverige.
Citera
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SafadoX
Du har fortfarande inte förklarat USA:s intresse av att kurderna hänger dockor av Ersogan i Sverige.
Det var en enstaka stök-grej. Kanske inte ens kurd?

Se bara premisserna

* vit gubbe
* extremt populär hos folket
* turkiska börsen gjorde +100% (även inräknat penningvärdet) förra året när västbörserna kraschade
* gubben håller efter "zigenarpatrask" (som jag hört andra muslimer i Sverige kalla k. i Sverige, jag kallar dem inte det om de kommer hit och jobbar, vilket många gör)
* gubben håller bra relationer med USA, tackades av Biden för dealet med spannmål, även kompis med Putte. blandar försvaret med F-16 och S-400!
* gubben ändrar landets namn till det gamla turkyi eller något åt det hållet
* gubben förhandlar skjortan av EU och får frihandelsavtal (utom spannmål) utan alla avgifter och lagar som vi åker på
* sk-ter i landets NATO-medlemskap och försörjer IS

En bra ledare. En vit gubbe som sköter sig bra. Måste hängas omgående.
Senast redigerad av wwr 2023-01-13 kl. 19:47.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SafadoX
Det är fortfarande bättre att stå utanför NATO… tills dagen då Ryssland attackerar Sverige dvs.

Resonerar du likadant med din hemförsäkring d.v.s. tecknar den när väl huset brunnit ned?
Citera
2023-01-13, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Att bjuda på motstånd mot en rånare är det dummaste man kan göra. Bara låg IQ folk gör det. Ett säkert sätt att förvärra situationer. Aldrig i helvete att jag skulle äventyra min egen eller min familjs säkerhet för någon random rånare som vill ha prylar.

Sen angående Erdogan måste man stå på sig, men han är ju heller inte en rånare utan en kohandlare. Det turkarna inte förstår är att detta sabbar deras rykte i väst ju längre de håller på förhalar NATO-medlemskapet. Det kommer bli svårare för dem att integreras i västliga system t.ex EU som många turkar har som mål efter en sån här sak.

Jag tror att turkarna har gett upp om EU och det europeiska folket vill inte ha någonting med turkarna att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in