Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-14, 09:44
Medlem
rotesaus avatar
Har nu tittat på generator-videos ett par gånger och kommit fram till att jag verkligen gillar Tyskens skepnad med dessa försök till tekniskt prat och uppvisning av hans plan för den här generatorn.

Ackompanjerad av en kraftigt nedrökt Blyg-Emil som står och lurar bakom hela spektaklet.
Detta upplägg känns extremt tilltalande.
Citera
2023-01-14, 09:51
Medlem
SmurfStorms avatar
Kollar lite på kommentarerna till "del 2 avs 1". En föreslår att dom ska bygga ett nytt hus av hampcrete med jordtak, varpå DH svarar:

"Vårat nästa hus vad vi bygger är av ett material som motsvarar effektiviteten och designen med Fritjof GET'en."

Alltså obefintlig och icke-fungerande?

På en fråga om var Lisa är så svarar dom "snart hemma". Om hon inte har varit hemma när hon har bott hos mamma så måste dom anse att hon hör hemma hos dom. Eftersom dom har kontakt med Lisa är jag rädd att det betyder att Lisa också har ambitionen att komma tillbaka till dom. Eftersom ingen i huset visat tecken på att sluta med droger eller vara konspirationsteoretisk har jag otroligt svårt att tro att soc kommer att godta det som bostad åt barnet. Hoppas Lisa tar sitt förnuft till fånga och stannar hos mamma eller hittar något eget, långt bort från DH.
Citera
2023-01-14, 09:59
Medlem
SmurfStorms avatar
Inledningen av del 2 avs 2 måste vara det mest klarsynta vår Peter sagt. R startar en ny video efter att den förra klippt med att dom blivit hackade igen, varpå Peter Den Store svarar: "Alltså jag skulle säga teknikproblem egentligen. Det finns ju... Alltså SÄPO och andra gör... vi... nej, alltså det gååår inte. Skitsamma!"
Citera
2023-01-14, 10:05
Medlem
Jag gick på samma gymnasium som Emil.
Och jag minns honom precis som i videon, en blyg kille som bara står och flinar i ett hörn. Men det betyder inte att inte precis avnjutit en fuling i deras videos.
Har aldrig pratat med honom.
Vi gick då fordon så han bör ha hyfsad koll på hur en bensindriven generator fungerar. Om jag inte minns helt fel så valde han inriktning lastbilschaufför sen.

Men kan verkligen inte förstå vad han gör där? Tror inte hans mål är att synas, med tanke på att han är blyg och inte ens vill prata i videon. Därför bör han inte vara ett troll. Men känns otroligt märkligt att han skulle tro på detta och lägga pengar på dessa tokar.

Och angående busskraschen så har jag hört på omvägar från personal på räddningstjänsten att det är ett misstänkt självmord från personbilen. Den enda som dog i kraschen var föraren av personbilen. Tragiskt. Och ännu mer tragiskt att doghouse får det att handla om dom..
Citera
2023-01-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Inledningen av del 2 avs 2 måste vara det mest klarsynta vår Peter sagt. R startar en ny video efter att den förra klippt med att dom blivit hackade igen, varpå Peter Den Store svarar: "Alltså jag skulle säga teknikproblem egentligen. Det finns ju... Alltså SÄPO och andra gör... vi... nej, alltså det gååår inte. Skitsamma!"

Konspirationstänket är verkligen på 100% och sitter i ryggmärgen på haschtomtarna. Spelar ingen roll om det är bussproblem eller deras egna bristande tekniska inkompetens. Allt i världen är en enda stor sammansvärjning mot dessa människor. Alla fel som der råkar ut för är antingen beroende på "judarna" eller "SÄPO".
Citera
2023-01-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seghelg
Men kan verkligen inte förstå vad han gör där? Tror inte hans mål är att synas, med tanke på att han är blyg och inte ens vill prata i videon. Därför bör han inte vara ett troll. Men känns otroligt märkligt att han skulle tro på detta och lägga pengar på dessa tokar.

Sirenernas lockelser är övermäktiga för vissa brunstiga mekaniker skulle jag tippa på.
Citera
2023-01-14, 10:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm

Det är sådana här uttal som gör att man förundras. Även om det låter som rena rappakaljan, så förstår man exakt vad han menar.

Citat:
Och jag minns honom precis som i videon, en blyg kille som bara står och flinar i ett hörn. Men det betyder inte att inte precis avnjutit en fuling i deras videos.
Vi gick då fordon så han bör ha hyfsad koll på hur en bensindriven generator fungerar. Om jag inte minns helt fel så valde han inriktning lastbilschaufför sen.

Och angående busskraschen så har jag hört på omvägar från personal på räddningstjänsten att det är ett misstänkt självmord från personbilen. Den enda som dog i kraschen var föraren av personbilen. Tragiskt. Och ännu mer tragiskt att doghouse får det att handla om dom..

Jag har tagit mig friheten och fetat ihop begripliga meningar av din text, i syfte att applicera det i sammanhanget här.
Det är just detta som gör att han passar PERFEKT in som rekvisita i allt detta!
Samt du svarar lite grann själv dina egna frågor, om du läser det fetade som en mening.

Man skall förundras och inte riktigt veta hur allt detta går till, och vilka vägar i livet Blyg-Emil vandrat på för att till slut hamna bakom Tysken i Doghouse-videos.
Man kan ju bara fantisera om vilka hinder Blyg-Emil varit tvungen att ta sig över för att ens våga söka kontakt med Doghouse och lägga pengar, ställa upp i videos etc.
(Doften av Rebecca....)
Citera
2023-01-14, 10:44
Citat:

Vad heter han i *ft*rnamm (* =e) och var bor han?
Citera
2023-01-14, 11:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Se vad som senast delades på Rebeccas facebook-sida. En när vän till henne, som är jude och som flitigt figurerade på Rebeccas Instagram, gick in och kommenterade med att hon officiellt avslutar deras vänskap i och med detta.

https://www.facebook.com/rebecca.bergstrom.37
...

Efter att inte ha varit på fejan på långt över 10 år, skaffade jag nu ett konto bara för att läsa.

Jag ser att tysken förmodligen skriver, eller så är hennes svenska dålig.

Lustigt att de verkar ha en sorts sovjetnostalgi. De kan ju ändå inte ha en enda sovjetpryl. Underligt också det här med Rammstein. De där sakerna måste komma från Peter.
Citera
2023-01-14, 12:47
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

GodsBattleAx (GBA) är en aktiv kommentator på deras videor. I kommentarerna till "2:2" ryker hen och Doghouse ihop och verkar ha koll på vem GBA är. Trodde först det bara var deras vanliga pedofilianklagelser men GBA tar åt sig, förmodligen för att dom skriver "Vickan" (Viktoria eller Viktor?). GBA anklagar Emil för att vara polisinformatör och att Doghouse matas med det polisen vill att dom ska veta.
Citera
2023-01-14, 12:52
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Jag var kanske lite snabb med att dömma ut tysken. Har väntat länge på att en stark ledare än en gång ska stiga upp ur en ölkällare och väcka folket mot makthavarna.
Med den senaste tidens judehat har hoppets gnista tänts hos mig att det denna gång sker ur ett ruckel i Hallstavik.

Helg seger!

Hallsta-Tysken verkar gilla hundar och konstprojekt...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Blondi
https://varldenshistoria.se/krig/and...lers-malningar
Citera
2023-01-14, 13:26
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hallsta-Tysken verkar gilla hundar och konstprojekt...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Blondi
https://varldenshistoria.se/krig/and...lers-malningar

Misstänker även en viss förkärlek för pervitin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in