Citat:
Ursprungligen postat av
massuppfittaren
Vad har du att göra med om vad jag har att göra med dem om????
Det grundläggande är att värna om individens rättigheter. Inte att värna om vad andra vill att andra ska göra och inte göra. Det är själva definitionen av förtryck.
Det är skrämmande att det finns folk som inte har det som rättesnöre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Diskmaskinsmedel
Normala människor skulle inte få för sig att röka på mkonstant och amma ett litet barn, eller bo i ett ruckel utan värme och rinnande vatten. Läs rapporten från soc om varför barnet omhändertogs, sedan är ju du likadan som inte "gillar" det beslutet. Idiot.
Det enda relevanta är att hon ammat när hon rökt på. Det är inte ok och det motiverar att man omhändertar barnet.
Men det är inte det enda detta fall handlar om utan det är ett drev mot deras livsstil. Ett övergrepp på deras (och allas) individuella rättigheter. Det här är inte ett islamist-land där folk ska rätta sig efter någon form av samhällsnorm. Flytta till Iran om ni vill kontrollera folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
Jag har listat anledningarna till att socialtjänsten omhändertagit barnet. Det är knappast mig du ska hålla till svars för statliga beslut.
Du kan tycka vad du vill om saken, socialtjänsten och domstolen tycker att omhändertagandet är för barnets bästa. Som det fungerar i Sverige är det deras beslut att fatta.
Jag tycker att det är korrekt men det spelar inte heller någon roll för socialtjänsten. Det står knappast i underlaget att ”barnet omhändertas för att kodapan tycker det är bäst så”.
Personligen skulle jag gå steget längre och tvångsvårda dem allihop.
Du kanske ska titta på det inspelade besöket och se själv vad socialtjänsten baserar sitt agerande på. Fråga dig själv om du tycker det är en lämplig miljö för barn. Om svaret är ja hoppas jag att du inte har några.
https://youtu.be/RUCHt7xQ2iE
Tramssvar men igen . . .
Det enda relevanta är att hon ammat när hon rökt på. Det är inte ok och det motiverar att man omhändertar barnet.
Men det är inte det enda detta fall handlar om utan det är ett drev mot deras livsstil. Ett övergrepp på deras (och allas) individuella rättigheter. Det här är inte ett islamist-land där folk ska rätta sig efter någon form av samhällsnorm. Flytta till Iran om ni vill kontrollera folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
kockponcher
526 påminner om talesättet "Om du sitter på en buss och inte kan se vilken av passagerarna som är galningen så är det du"
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Det är ingen alternativ livsstil att knarka och ge fan i att betala räkningar.
Flera skribenter här betalar Polisen, Soc och KFM för att behöva rycka ut till den här sammansättningen och senare behöva skyffla papper på sina kontor.
Allting går ut över vanligt skattebetalande folk, så jag undrar lite grann vem i helvete du är att komma med pekpinnar?
Nej det går inte ut över skattebetalare för att soc kommer dit. De har inte bett soc komma dit.
Lägger du dig i vad dina andra grannar har i personliga skulder?
Anser du på fullt allvar att du anser att andra människor har med folks privatekonomi att göra?
Såna som du är farliga för samhället. Ni har angiveri ert DNA och bör rensas bort.
Vill ni att andra ska få lägga sig i andras liv så kan det bli som ni önskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Så, varför skall man inte få slå sina barn? Halva Sverige gör det, men kanske inte i din lilla by
Att slå sina barn skadar barnen. Att röka i sig skadar inte barnen så länge de inte ammar.
Citat:
Vad du inte har förstått är att det finns lagar, regler och myndigheter som verkar tillsammans och skapar resultat oavsett vad vi tycker om det.
Den enda relevanta i detta är att hon ammade. Det är inte ok. Men det är bara en punkt av många. Så det handlar om något större.
Citat:
Det enda modern kan göra är att förändra sitt beteende så att soc tycker att hon är en bra mamma. Något annat är bara ett förlorarbeteende.
Soc ska inte tycka någonting så länge inget direkt skadligt förelogger barnet. Fattar du hur sjukt det är att soc ska "tycka om dig" för att du ska få ha ditt barn? Det är ju för fan värre än i en diktatur.
Citat:
Det fungerar så med allting. Blir man haffad för rattfylla förlorar man körkortet och får kanske skaka galler. Är kortet indraget längre tid än ett år måste man också köra upp igen för att få ett nytt. Fortsätter man att köra utan kort och på fyllan, så kommer man att få skaka galler igen, och man får inget nytt kort.
Vad är liknelsen i detta?
Citat:
Det blir så oavsett vad man tycker, för systemets kvarnar bryr sig inte om individens egen uppfattning.
Oavsett det så är det så att du inte är insatt i ärendet. Din uppfattning om vad det här handlar är därför bara en gissning. Du vet ju inte hur det har fungerat mellan dessa människor, grannar, släktingar och myndigheter.
Du gillar banjo och röka, och det är därför du pratar om sådant. Inget fel i det, men det gör inte automatiskt din uppfattning till den rätta.[/quote]Vilket dravel. Det jag säger är att det är ett angrepp på deras livsstil. Det enda relevanta är detta med amningen. Resten är ett socialt drev. Socialen kommer förlora detta då de blandar in orelevanta saker.