Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-15, 17:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucienne.camille
Vilket skitsnack.
Bara en bråkdel av småbarnsföräldrarna röker på.
Bara udda och olämpliga föräldrar håller på det.

Det är som med alkohol.

Många gillar att dricka, men man kan inte vara full med ungarna eller på jobb och annat.

Det är bara normalt att skilja mellan fritidsnöjen och tillfällen när man har ett ansvar och en plikt.
Citera
2023-01-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Ingen "från byn" är inblandad. Är du trögtänkt?

526 har nog stora problem med sin läsförståelse. Helt klart.
Citera
2023-01-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är därför ingen vill bo på ställen som Hallstavik. Folk är frireligiösa sekt inavel.

Känner ingen i Hallstavik, men är du inte rätt oförskämd och orättfärdig dömande med den typen av generella anklagelser utan fakta?
Citera
2023-01-15, 17:14
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Och VARFÖR är de där tänker du? Att polisen är med ser jag som nödvändigt med tanke på hur de faktiskt uppträder.
Att KF var där är ju helt förståligt eftersom de har en skuld.

Citat:
”I sig” är det ju inte utan det är ju en mycket större och komplex bild som sammantaget motiverar omhändertagande. Gör dig inte dum nu. 👍🏻🙃
Jo det är ju grejen. Soc anser att hennes agerande inte ger en harmonisk miljö (eller hur de uttryckte det).
Dvs hennes psykbryt på myndigheterna - användes som argument för att ta barnet. Det är ett rundgångsförfarande. De provocerar fram en reaktion som ge anger som orsak.

Citat:
Ser du verkligen inget som helst ansvar eller fel från någon av dem? På riktigt? Allt är myndigheternas fel?
Givet är de skyldiga pengar och det är inte ok att röka CB när man ammar. Och man måste ha tillstånd för hampa och hundarna kopplade.
De är helt klart fuckups men det är inte så farligt som de blivit. Jag vet hur det är på såna där orter.
Garanterat att det finns en hatmaffia därute som inte gör annat än snackar skit om dom och letar detaljer att anmäla och anmärka på. Det är mitt problem i detta. Att de häxdrevar.
Citera
2023-01-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Går det att kolla upp skulder för att köra legit check på detta äventyr?

Plocka personnummer på mrkoll eller liknande.
Ring KFM och fråga. Du behöver inte säga vad du heter. Mycket enkelt.
Citera
2023-01-15, 17:18
Medlem
526s avatar
Citat:
Ingen "från byn" är inblandad. Är du trögtänkt?

Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
526 har nog stora problem med sin läsförståelse. Helt klart.

Det måste det väl vara eftersom det finns anmälningar och soc och polisen är där?
Det skrivs ju om grannar med flera.
Jag har också svårt att tro att den här tråden är fri från personer runt dem.
Men jag hoppas jag har fel.
Citera
2023-01-15, 17:18
Medlem
Citat:
Det är ju för helvete helt sjukt. Det tragiska är att folk som ni inte fattar det.
Är det för att ni bor i en håla som har andra värderingar och synsätt än oss andra? Är ni med i Pingsvännerna?

Utanför din bubbla så röker ca halva befolkningen CB. Det är liksom inget konstigt med det nuförtiden.

Varför skulle vi som deltar i denna tråden bo i en "håla"?

Var kommer Pingstvännerna in i bilden från?

Visa gärna på referenser till seriös statistik och forskning gällande att halva Sveriges befolkning knarkar.
Citera
2023-01-15, 17:19
Medlem
Citat:
Men vad är det ni inte fattar?
Folk FÅR UPPTRÄDA HUR DE VILL!! Särskilt när myndigheter försöker sätta dit dom.
Vad man tycker personligen om deras uppträdande är en helt annan sak. Jag tycker också de är "konstiga", men det handlar om att folk HAR RÄTT ATT VARA KONSTIGA. Det är inget andra ska sätta dit dom för.

Varför SKRIKER du så mycket?
Citera
2023-01-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Ser att det kommit in en oerhört dryg och uppenbar oppositionist här i 526, pallar inte ens med sådana dumma frågeställningar som ges.
Har ni däremot sett att det är björn i Doghouse2022´omnejd och närhet?
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ma...lje-1.89927559
Det vore väl ändå något om tysken lyckas spjuta björn så de får sig en fäll att vila på.

Jo, och rätt tillagat (och om man checkar köttet för trikiner) så finns det många goda recept på björn. Men det är viktigt att tillaga på rätt sätt (blir lätt torrt annars).
Citera
2023-01-15, 17:22
Medlem
526s avatar
Citat:
Känner ingen i Hallstavik, men är du inte rätt oförskämd och orättfärdig dömande med den typen av generella anklagelser utan fakta?

Ja det var hårt uttryckt, men när man läser att såna här blir utsatta för socialt häxbål börjar man ju undra vad det är för mentalitet som råder på såna orter.
Citera
2023-01-15, 17:25
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Så nu kan vi flytta fokus från 526 till utvecklingen av den makalösa maniken hos Doghouse2022

https://www.youtube.com/watch?v=HI-OVH1cl-I

Jag har numera 100% fokus (i mitt liv) åt utvecklingen av den här generatorn.

Det är alltså den här kolsyreflaskan som skall monteras där ljuddämparen sitter.
(ej öppen kanna)
Med tätade slangar gissar jag. Avgaser in i flaskan, slang ut som leder tillbaka till motorn.
Även om jag nog har tusen frågor, lär man nog avvakta och se nästa moment.

En annan reflektion är vad Rebecca använder för shampoo?
Hennes hår är faktiskt helt fantastiskt.
Citera
2023-01-15, 17:27
Medlem
526s avatar
Citat:
Varför skulle vi som deltar i denna tråden bo i en "håla"?

Var kommer Pingstvännerna in i bilden från?

Visa gärna på referenser till seriös statistik och forskning gällande att halva Sveriges befolkning knarkar.

Citat:
Varför SKRIKER du så mycket?

Som sagt - det vittnar om en konstig social mentalitet när folk drevar mot folk på det här sättet för att de inte lever efter den sociala normen.

Jag utgår från att många i den här tråden lever i närheten eller i liknande orter/miljöer - och att det är just sån mentalitet som gör att många drar sig från att flytta till landet och som gör att många flyttar därifrån. Sorgligt nog.

Jag tror att det finns spår bakåt i tiden som leder till frikyrkorörelsen. Den var stark förr i tiden och den lever kvar på sina håll. Antingen så att vissa är aktiva inom frikyrkan eller som ett slags mentalt arv.
Vet att det finns en gammeldags social moral på landsbygden som är mycket emot droger och allt som inte är "normalt". Det sitter djup rotat. När det flyttar ut såna här familjer blir de offer för traktens skvallerkärringar och drevet är igång.
Senast redigerad av 526 2023-01-15 kl. 17:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in