Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-16, 16:17
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Så är det nog!
Eller någon som gjort en "orosanmälan för vuxna", sagt att hon knarkar och är psykiskt sjuk och behöver hjälp.

Nej, så funkar det inte.

Jag skulle tro att det antingen handlar om att hon ansökt om socialbidrag eller, mer troligt, att hon ska berätta om sin bild av Lisas och barnets situation.
Citera
2023-01-16, 16:18
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är det, men den som används som drog är en underart, eller population som kallas indica.

Hampa har odlats i över 2000 år i Sverige, men då i en variant som inte är lika potent som drog. Förmodligen har man oftast använt det som fiber till rep och annat.

OK! Tack för svaret. Finns det idag någon anledning att odla annat än ”Indica” hemma?
Vem vet, tysken kanske sitter och tvinnar rep på dagarna…
Citera
2023-01-16, 16:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
OK! Tack för svaret. Finns det idag någon anledning att odla annat än ”Indica” hemma?
Vem vet, tysken kanske sitter och tvinnar rep på dagarna…

Står på wiki att det odlades 40 ha industrihampa år 2017, så åtminstone några gör det här, och de har då förstås tillstånd.

Det är väl vad man kan tänka sig täcker ett behov till olika hantverk och annat.

Vissa vill ha rep och annat gjorda av dessa fibrer.

Tysken säger att han har tillstånd och fiskar med hampan.
Citera
2023-01-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nej, så funkar det inte.

Jag skulle tro att det antingen handlar om att hon ansökt om socialbidrag eller, mer troligt, att hon ska berätta om sin bild av Lisas och barnets situation.

Man kan göra orosanmälan för vuxna, och Rebecca är ett solklart fall.
Citera
2023-01-16, 16:47
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Kanske i provocerande syfte? Antar att plantorna är väldigt lika varandra.
Citera
2023-01-16, 16:50
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:

Varför skulle R vara ett "solklart fall"? En välnärd kvinna som närmar sig de 30 med fint hår och dyra kläder och som själv har valt att bo i ett hundhus tillsammans med sin kompis och dennes pappa.
Soc brukar näppeligen rycka ut för att vuxna kvinnor utan barn röker hasch.

Krävs oerhört mycket för LPT och R kvalar definitivt inte in.
Citera
2023-01-16, 16:57
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Vad skulle då den konkreta anledningen till orosanmälan vara?
Citera
2023-01-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Varför skulle R vara ett "solklart fall"? En välnärd kvinna som närmar sig de 30 med fint hår och dyra kläder och som själv har valt att bo i ett hundhus tillsammans med sin kompis och dennes pappa.
Soc brukar näppeligen rycka ut för att vuxna kvinnor utan barn röker hasch.

Krävs oerhört mycket för LPT och R kvalar definitivt inte in.

Hon är ett solklart fall för orosanmälan, jag har inte påstått att det skulle leda till att hon blir omhändertagen.
Men hon är uppenbarligen totalt jävla galen så det vore kanske bra för henne.
Citera
2023-01-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad skulle då den konkreta anledningen till orosanmälan vara?

Om hon var min anhörig och vägrade lyssna på mig så skulle jag ta upp hennes vanföreställningar i hopp om att hon får hjälp.
Citera
2023-01-16, 17:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Om hon var min anhörig och vägrade lyssna på mig så skulle jag ta upp hennes vanföreställningar i hopp om att hon får hjälp.
Vad är det för vanföreställningar hon har? Och på vilket sätt kan de skada henne?

Har du några exempel?
Citera
2023-01-16, 17:09
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, inte ens dom som hängt med från start kan avkoda någonting öht trots att flera försök till diagnos skett.
Här finns faktiskt ingenting att plocka upp och sätta titel på, utan allting är högst oklart, särskilt med Tysken. Det finns ingen röd tråd och det finns ingen stringens. Det är helt enkelt inte så noga med vad som försiggår.

Men du bör titta på äldre videos i följande ordning, för att se varför detta är värt att följa:

Låt inte rubrikerna på dessa videos lura dig, jag lovar att dom är sevärda.

Ja men de där har jag ju sett. De var ju vad som fick mig att krypa ner i det här kaninhålet. De är spännande för det händer någonting. Men efter dessa videor blev det mest en massa pratvideor, och jag har inte hängt med så mycket.
Citera
2023-01-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Vad är det för vanföreställningar hon har? Och på vilket sätt kan de skada henne?

Har du några exempel?

Hon tror att socialtjänsten orkestrerade en bussolycka för att mörda henne och att man kan driva en bensinmotor med magiskt östersjövatten.

Inget som skadar henne fysiskt men om det var din anhörig så skulle du väl bli *lite* fundersam på vad som hänt i hennes hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in