Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Jo, och jag har skrivit att inget av det som framkommit här anser jag är skäl till orosanmälan.

?

Men skälen har väl inte framkommit? Eller har jag missat något här?
Citera
2023-01-16, 19:00
Citat:
Men självklart kan man anmäla, om man gillar sånt.

Men det leder bara till att soc får mer att göra, och våra skattepengar ska vi nog vara rädda om.

Lätt att bry sig om socialens resurser när det inte är din psykotiska syster, dotter eller barnbarn som skämmer ut sig för hela landet.

Personen som anmält, om det är så, förtjänar samhällets hjälp lika mycket som alla rikets medborgare. Vi ska inte avstå från att be om hjälp för att det kostar pengar.

I Sverige hjälper vi människor i nöd även om det kostar. Annars kan vi lika gärna lägga ner hela skattesystemet, men det är en annan debatt.
Citera
2023-01-16, 19:00
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
?

Men skälen har väl inte framkommit? Eller har jag missat något här?
Inga skäl som jag som lekman ser skulle innebära att R behöver hjälp från soc.
Citera
2023-01-16, 19:04
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Jo, och jag har skrivit att inget av det som framkommit här anser jag är skäl till orosanmälan.

Det är ganska uppenbart för mig att du av någon outgrundlig anledning försöker släta över och normalisera de problemen som ändå kommit upp kring R.

- Hon tror som sagt att socialen iscensatte en bussolycka för att döda henne. En bussolycka vars passagerare enbart ådrog sig lindriga skador men där R hävdar att flera dog och flera skadade sig allvarligt trots att det enbart var en person som dog, personen i personbilen som krockade med bussen.
- Hon tror SÄPO är stör deras videosändningar.
- Hennes vän avslutade sin vänskap med henne efter att hon delade ett grovt anti-semitiskt youtube-klipp. Något som inte var likt R enligt hennes vän.
- Hennes tillstånd har även resulterat i att hon dragit på sig skulder som hon absolut inte har någon aning om hur hon ska betala tillbaka.
- Hon och L har i princip samma omvärldsanalys vilket är väldigt intressant om du lyssnar till vad L tycker och tänker om diverse myndigheter till exempel.

Tycker spekulationer om vanföreställningar inte är så långt ifrån att träffa målet helt oavsett vad man tycker om Rs familj och vänner.
Citera
2023-01-16, 19:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
I Sverige hjälper vi människor i nöd även om det kostar. Annars kan vi lika gärna lägga ner hela skattesystemet, men det är en annan debatt.
Håller absolut med. Men då kanske vi ska hjälpa de som verkligen behöver hjälp istället för att bekymra oss om en person som vad jag vet eller vad som framkommit, inte behöver någon hjälp.

Hon har tak över huvudet, och äter och sover, hon ser ut att ha det bra. Att tro på evighetsmaskiner och att soc skulle vilja mörda henne, jag menar, vi har mängder med folk som har betydligt större problem.

Gå bara in och titta i forumets konspirationsdel.

Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Tycker spekulationer om vanföreställningar inte är så långt ifrån att träffa målet helt oavsett vad man tycker om Rs familj och vänner.
Fast vanföreställningar. Jösses, det har var och varannan.

Gällande bussolyckan och att flera skulle vara döda, så sa hon inte så i klippet jag tittade på. Men du kanske kan länka till klipp med tidsangivelse där hon påstår det.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-01-16 kl. 19:07.
Citera
2023-01-16, 19:11
Medlem
Citat:
Inga skäl som jag som lekman ser skulle innebära att R behöver hjälp från soc.

Fast skälen har ju inte offentliggjorts?

Hur kan du då värdera skälen, när du inte ens vet vilka dessa är?

Ologiskt.
Citera
2023-01-16, 19:12
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Gällande bussolyckan och att flera skulle vara döda, så sa hon inte så i klippet jag tittade på. Men du kanske kan länka till klipp med tidsangivelse där hon påstår det.

https://www.youtube.com/watch?v=UMSmb4atspY

Testa att inte klicka på mute vid 0:35 så lär du nog höra det.
Citera
2023-01-16, 19:14
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Fast skälen har ju inte offentliggjorts?

Hur kan du då värdera skälen, när du inte ens vet vilka dessa är?

Ologiskt.
Det jag har sagt är att inget av det som framkommit här tyder på skäl för en orosanmälan.
Citera
2023-01-16, 19:15
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
https://www.youtube.com/watch?v=UMSmb4atspY

Testa att inte klicka på mute vid 0:35 så lär du nog höra det.
Hon säger: -Med flera döda och flera skadade.

Språkligt anser jag att man kan tolka det som att det är flera som antingen är döda eller skadade.

Men okej, jag hade fel.
Citera
2023-01-16, 19:16
Citat:
Håller absolut med. Men då kanske vi ska hjälpa de som verkligen behöver hjälp istället för att bekymra oss om en person som vad jag vet eller vad som framkommit, inte behöver någon hjälp.

Hon har tak över huvudet, och äter och sover, hon ser ut att ha det bra. Att tro på evighetsmaskiner och att soc skulle vilja mörda henne, jag menar, vi har mängder med folk som har betydligt större problem.

Gå bara in och titta i forumets konspirationsdel.

Hon är under 30 och beter sig som om hon har en eller fler allvarliga psykiska problem. Om hon är frisk och det inte behövs hjälp kommer det framgå efter ett kort samtal.

Har hon problem som det verkar är det bättre att ta tag i det nu. Hon har hela livet framför sig som hon f.n. kastar bort på att spela apa på YouTube. Hon verkar lida av förföljelsemani och ska driva bensinmotorer med vatten. Förhoppningsvis är det bara en avspegling av miljön hon befinner sig i.

Det finns absolut fler som behöver hjälp och jag håller med om att vissa förekommer här på forumet, men det utesluter inte att Rebecca kan behöva hjälp med att reda ut sina hjärnspöken.

Hellre att vi hjälper för många än för få.
Citera
2023-01-16, 19:19
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Det är väl socialens uppgift att avgöra vem som behöver hjälp (och hur mycket). Sannolikt går de inte efter vad som skrivs här utan börjar med att tala med R, följt av någon form av mer eller mindre grundlig utredning. Jag tror inte du behöver oroa dig om detta.
Citera
2023-01-16, 19:21
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Om jag får gissa så är R kallad till soc som något slags karaktärsvittne i L´s barnatvist, tror inte det är svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in