2022-01-25, 09:38
Medlem
InnesIs avatar
Jag vill skapa privata rum i en teams-kanal. Alla instruktioner jag hittar ser ut ungefär såhär:

https://www.youtube.com/watch?v=6hkubPSDWZs

Detta är också metoden jag använde tidigare. Men nu har jag inte alternativet sekretess där jag kan välja standard eller privat. Det finns inte längre något val och när jag skapa kanalen blir alla i teamet medlemmar och jag verkar inte kunna ta bort någon (jag kan dock lägga till ytterligare användare).

Hur ska jag göra för att få en privat kanal?
Citera
2022-07-24, 17:40
Medlem
Låst MS teams-konto

När jag försöker logga in i mitt microsoft teams-konto, så får jag ett meddelande om att någon försökt logga in på mitt konto och angett fel lösenord för många gånger och att kontot tillfälligt är låst. Varje gång jag kommer tillbaka och försöker så får jag samma meddelande.

Hur kan man lösa detta?.
Citera
2022-10-29, 21:06
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
När jag försöker logga in i mitt microsoft teams-konto, så får jag ett meddelande om att någon försökt logga in på mitt konto och angett fel lösenord för många gånger och att kontot tillfälligt är låst. Varje gång jag kommer tillbaka och försöker så får jag samma meddelande.

Hur kan man lösa detta?.

Du frågar om Teams på Flsshback? På det här stället känner dom flesta inte till Teams ens och den mest avancerade tool dom använder på sina jobb är typ hammare och skruvmejsel och i enstaka fall motorsåg kanske.

Jag har dock en fråga: varför kan man i vissa fall dela dokument direkt i chatten (alltså bifoga filer direkt i chatten) medan andra gånger går det absolut inte, man ser alltså inte ens dela-ikonen?
Senast redigerad av Mondher 2022-10-29 kl. 21:18.
Citera
2023-01-09, 10:24
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Teamsmöte hackar

Hej Flashback

Jag har ett problem med Microsoft Teams som jag inte riktigt förstår mig på. Bilden och ljudet hackar och laggar ibland under mina skolmöten på min utbildning. Vissa möten är ljudet och bilden som vanligt och ibland hackar och laggar det ( mer åt detta hållet)
Det är ofta många deltagare under mötena och jag missar mycket av det läraren säger.

Datorn är en vanlig dator för 5000 kronor.

Har bra Wifi men jag sitter på ovanvåningen och routern är på nedervåningen. Är det min uppkoppling som strular?

Eller är det min dator som inte fixar videomötena?
Citera
2023-01-09, 10:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Hej Flashback

Jag har ett problem med Microsoft Teams som jag inte riktigt förstår mig på. Bilden och ljudet hackar och laggar ibland under mina skolmöten på min utbildning. Vissa möten är ljudet och bilden som vanligt och ibland hackar och laggar det ( mer åt detta hållet)
Det är ofta många deltagare under mötena och jag missar mycket av det läraren säger.

Datorn är en vanlig dator för 5000 kronor.

Har bra Wifi men jag sitter på ovanvåningen och routern är på nedervåningen. Är det min uppkoppling som strular?

Eller är det min dator som inte fixar videomötena?
Stäng av kameran och inkommande video för att spara bandbredd. Sen ordnar du en Wifi-repeater så att du får bättre täckning på ovanvåningen.
Citera
2023-01-09, 10:29
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Stäng av kameran och inkommande video för att spara bandbredd. Sen ordnar du en Wifi-repeater så att du får bättre täckning på ovanvåningen.
Kan ju vara svårt att stänga av video om det visas något som man behöver se samtidigt, annars är det absolut ett bra tips.

Ts: Ja det låter som nätverket. Men kan också vara på andra sidan, hör om andra upplever det likadant för då kan problemet vara skolan och inte du. Testa att ha teamsmöte med någon annan med kamera och se om det är samma sak. Sen hade jag bett läraren spela in mötena så ni elever kan få tillgång till det i efterhand.
Citera
2023-01-09, 10:38
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Tack för svaren hittills

Har testat att sitta bredvid routern och det hjälper inte heller.
De jag pratat med upplever inte samma problem. Har inte pratat med precis alla men tillräckligt många för att inse att problemet verkar ligga hos mig.
Kanske vore en idé att be läraren spela in ( men betvivlar dock deras kompetens/vilja till det).
Citera
2023-01-09, 10:53
Medlem
Fosterlands avatar
Prova att ansluta via mobilen/surfplatta kopplad till WiFi och se om problemet är där med.

Gör sen samma sak, men anslut via mobilnätet (4G eller 5G).

Prova sen att göra mobilen till en hotspot och koppla upp datorn.

Beroende på resultat kan du sen börja lokalisera felet.
Citera
2023-01-09, 11:47
Medlem
FcknFaggots avatar
Om Teams ska fungera laggfritt så måste du ha en Datamaskin för 6000:-
Citera
2023-01-17, 11:27
Medlem
Varför envisas företaget och kommuner med teams om Google Meet fungerar felfritt och enkelt att komma in? Vilka fördelar har egentligen teams?
Citera
2023-01-17, 11:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Varför envisas företaget och kommuner med teams om Google Meet fungerar felfritt och enkelt att komma in? Vilka fördelar har egentligen teams?
För integrationen i AD, Outlook m.m.
Citera
2023-01-17, 12:00
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FcknFaggot
Om Teams ska fungera laggfritt så måste du ha en Datamaskin för 6000:-

Troligen. Teams funkar laggfritt på min iPad Pro, men drar utav helvete med batteri. Kan gå från 60% - 40% på en timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in