Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Jag började titta på Tyskens kanal så snart jag hittade den, och började då titta från start för att försöka hitta en kontext och utveckling kring honom för att försöka begripa.
Efter att ha tittat på ungefär 750st av hans videos i följd utan att kunna hitta minsta fragment av någon röd tråd, så gick jag över till att helt random scrolla runt och bara klicka upp en video.
Då fick jag en aning bättre sammanhang och kunde börja förstå vad detta handlar om.
En av de intressantare, men ändå mest oförståelig video är denna Sanningen om Villa Kassman del 5. Den handlar om hans tidiga kamper med tyska myndigheter. Har något att göra med namn som han velat ta, eller namn som man velat ge sin dotter.
Han hävdar vidare att Angela Merkel själv varit inne och kommenterat hans härjningar med tyska myndigheter och domstolar. Någon som vet om man kan verifiera detta?
De första minuterna är dock hel ointressanta. Förstår inte riktigt vad det handlar om. Är något om vem som skrivit vad på sociala media. Helt obegripligt att hänga med i om man inte är P själv (här pratar han som fyraåring som inte förstår att de delge sammanhang och kontext till de som inte varit med). Denna första bit kan man nog spola förbi helt. Om inte någon kan förklara för mig vad det handlar om. Kanske jag missat att förstå något om det som ni andra får med er?
Vidare så tar han upp en hel del hur det var att leva med hans fd. fru. Tar upp hur han varit på flera träffar med hennes släkt, där alla är "Dr" och varit framgångsrika i den danska motståndsrörelsen. Men sedan hävdar, eller snarare alluderar, P mellan raderna att de varit med på nazisterna sida.
Annat intressant är att han kommenterar sin frus akademiska utbildning och karriär. Det han är mest emot är att hon tydligen jobbar för SIDA i Afrika, och P insinuerar det skall ha begåtts mord av SIDA där.
Här är den iaf.
https://youtu.be/_8bFRfj7o7c