Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-23, 21:53
Medlem
citerar enbart deras kommentarer:

Johannes Bahrke:

Citat:
Rasim, främlingsfientlighet, hat baserat på religion, ras, färg och så vidare har ingen plats i Europeiska unionen. Det här är en incident som svenska myndigheter måste titta på och det är för svenska myndigheter att vidta åtgärder, om det är lämpligt, säger Johannes Bahrke.

Miguel Ángel:

Citat:
Koranbränningen är ett uttryck för hat mot muslimer. Det är respektlöst och förolämpande för islams anhängare och ska inte förväxlas med yttrandefrihet”, skriver ordförande Miguel Ángel Moratinos.

https://www.dn.se/varlden/eu-kommiss...koranbranning/
Citera
2023-01-23, 22:00
Medlem
okok1s avatar
Men att bränna Sveriges flagga var bra?
Citera
Medlem
Islam ska inte ha något med europeiska unionen att göra. De som vill utöva muslimsk tro kan bosätta sig där de utövar dess seder och samhälle.
Citera
Medlem
Så Putin kan stoppa Finland från att gå med i NATO och säkra sin gräns genom att skicka en koran till en full finne som bränner den?

Det låter väldigt seriöst
Citera
2023-01-23, 22:05
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Så nu kommer islamkritik förbjudas av eliten i EU.

Så går det när man fyller sina egna länder med extremreligösa.
Citera
2023-01-23, 22:07
Medlem
Masingas avatar
Är det verkligen klokt att hetsa dessa grupper som älskar att spränga sig själva och ta med sig andra?
Citera
2023-01-23, 22:11
Medlem
Lost.Villains avatar
Är det olagligt i övriga EU att bränna Koranen?
Citera
2023-01-23, 22:13
Medlem
nedboys avatar
Ett sånt trams.

Självklart ska man kunna kritisera islam genom att visa sina åsikter genom att elda upp den bok som beskriver livsfilosofin islam.

Dock kan jag hålla med om att Paludan låter ganska rasistisk och hatisk mot muslimer när han hånar dem. Så där brister det väl lite kan jag tänka mig.

Skulle vara mer intressant att någon hade saklig kritik mot det som stod i koranen och sen satte fyr på den och inte tala nedvärderande om muslimer. Får man fortfarande det till rasism?
Citera
2023-01-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Är det verkligen klokt att hetsa dessa grupper som älskar att spränga sig själva och ta med sig andra?

Det är ingen som tvingar dessa grupper att bo i Europa.

Sedan om man ska gå runt och vara rädd hela tiden, bara för att det finns dårar som kanske spränger sig själva och tar med sig andra, så kanske man borde fundera på vad för slags samhälle man har varit med och skapat i Europa.

Allt för det där godkännandet om ett Nato-medlemskap antar jag...
Citera
2023-01-23, 22:21
Medlem
Bränn EU-flaggan. Sverige tycker dom bara om när vi står och betalar. Avsluta skiten och låt deras länder sjunka.
Citera
2023-01-23, 22:40
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe
Det är ingen som tvingar dessa grupper att bo i Europa.

Sedan om man ska gå runt och vara rädd hela tiden, bara för att det finns dårar som kanske spränger sig själva och tar med sig andra, så kanske man borde fundera på vad för slags samhälle man har varit med och skapat i Europa.

Allt för det där godkännandet om ett Nato-medlemskap antar jag...

👍

Ja Nato och fan vet vad som mer ligger bakom pengar,vapen,flygplan,olja,gas bakbonusar m.m ;-)

Tänk att vi lever i en demokrati ;-)))
Citera
2023-01-23, 23:56
Medlem
"Rasim, främlingsfientlighet, hat baserat på religion, ras, färg och så vidare har ingen plats i Europeiska unionen."

Det ska inte EU ha något med att göra. EU ut ur Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in