Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-08, 16:09
  #2869
Medlem
lossnuss avatar
Googlade runt efter snussatser.
Det är slut på lager typ överallt, sök själva.
Vad beror detta på ?

(uppdat, Jag sökte efter lössnus satser)
__________________
Senast redigerad av lossnus 2022-07-08 kl. 16:12.
Citera
2022-08-31, 17:32
  #2870
Medlem
Hej alla finns det nånstans man kan köpa råtobak eller tobaksblad,svara endast om ni vet nåt ställe,
Citera
2022-09-10, 08:39
  #2871
Medlem
HalvfetPappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Googlade runt efter snussatser.
Det är slut på lager typ överallt, sök själva.
Vad beror detta på ?

(uppdat, Jag sökte efter lössnus satser)

Citat:
Ursprungligen postat av gamen706
Hej alla finns det nånstans man kan köpa råtobak eller tobaksblad,svara endast om ni vet nåt ställe,

Sen några år tillbaka så har det varit ett jävla liv på råtobaksfronten.
Det första som rök (hehe) var ju råtobaks lådorna för att göra sina egna cigg på. Dom blev beskattade som cigg och därför fick alla företag som sysslade med detta lägga ner. Cuthof blev ju tillockmed beskattade så hårt att dom fick stänga ner företaget.

Sen var det ett jävla fram och tillbaka när det kom till Snussatserna. Rättsfall hit och dit och om det skulle klassas som färdigt snus, och tillslut så blev det så att det skulle beskattas och då är det knappt någon poäng med det.

Eftersom ja har jobbat med snus tidigare så har jag säkert haft denna diskussionen i flera år nu med kunder/leverantörer. Det är bara att glömma.
Enda lösningen tyvärr är att odla eget eller beställa dom jävla tobakslöven från någon skum tysk sida, då får du göra allt från scratch.
Citera
2022-09-10, 12:33
  #2872
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvfetPappa
Sen några år tillbaka så har det varit ett jävla liv på råtobaksfronten.
Det första som rök (hehe) var ju råtobaks lådorna för att göra sina egna cigg på. Dom blev beskattade som cigg och därför fick alla företag som sysslade med detta lägga ner. Cuthof blev ju tillockmed beskattade så hårt att dom fick stänga ner företaget.

Sen var det ett jävla fram och tillbaka när det kom till Snussatserna. Rättsfall hit och dit och om det skulle klassas som färdigt snus, och tillslut så blev det så att det skulle beskattas och då är det knappt någon poäng med det.

Eftersom ja har jobbat med snus tidigare så har jag säkert haft denna diskussionen i flera år nu med kunder/leverantörer. Det är bara att glömma.
Enda lösningen tyvärr är att odla eget eller beställa dom jävla tobakslöven från någon skum tysk sida, då får du göra allt från scratch.
Oki, känns som att bästa alternativet är att börja odla tobaksplantor själv...
Citera
2022-09-13, 15:04
  #2873
Medlem
Hayile-Silase-1sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vad är vitsen med att köpa från exempelvis Snusbolaget, det är ju ändå inte billigare än det bästa priset i en vanlig mataffär?

Dosa LD stark kostar väl ca 19:90/st på snusbolaget - men samma dosa går på 34 (!) på min lokala ICA.

(helt ok budget-snus faktiskt)
Citera
2022-09-13, 15:13
  #2874
Avstängd
Jeff567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayile-Silase-1st
Dosa LD stark kostar väl ca 19:90/st på snusbolaget - men samma dosa går på 34 (!) på min lokala ICA.

(helt ok budget-snus faktiskt)
Jo LD är kanon brukssnus. Gäller välja rätt antal. Denna veckan blev det 30 pack och då för 19,97kr 10 pack 24,99kr Hutlöst. ibland har dom bra pris på 15 pack.

Kan även vara värt lägga till nån rolig dosa för komma upp i fraktfritt.
Citera
2022-12-14, 10:53
  #2875
Medlem
Snusbolaget smyghöjer till nästan affärspriser

Hallå! Jag satt och skulle trycka hem lite matvaror från willys på telefonen. Generellt sett så har jag alltid snus i frysen men just den här dagen så var det slut. Jag klickar in mig själv på snusbolaget.se för att köpa hem det gamla vanliga. Till min chock så ser jag att kronan jag brukar betala 22-23 kronor för kostar 27 spänn!! Jag hoppade till och gick in på willysappen för att priserna där. Det var samma pris som vanligt så vitt jag vet, 29 kr. Detta innebär alltså att snusbolaget måste ha gjort någon fuling och smyghöjt priserna så högt att det är precis under affärernas priser. Blir ju för fan nästan dyrare i slutändan med frakt som tillkommer.
En vädjan till snusbolaget: ryck upp er eller dra åt helvete
Citera
2022-12-14, 11:29
  #2876
Medlem
HVIT.s avatar
Testa https://minprilla.se/ istället. Är billigare på mina märken.
Citera
2022-12-14, 12:51
  #2877
Moderator
Mr.Woodss avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2022-12-14, 22:50
  #2878
Medlem
HanMedMjukisbyxors avatar
Jag brukar alltid beställa hem ifrån Nettotobak.

Smidigt och snabb leverans.
Citera
2023-01-25, 03:43
  #2879
Medlem
Gjorde ett test att beställa från ciggosnus.com, fick tips av en kompis. Efter några dagar så kom paketet var lite skeptisk först. Bra utgångsdatum och allt på snuset! Kan verkligen rekommendera om man vill komma billigt undan.
Citera
2023-01-25, 16:37
  #2880
Medlem
THE.MAN.HIM.SELFs avatar
Kollade in hemsidan dom hade bra priser på cigaretter men står att dom inte betalar skatt eller moms. Och finns inget annat sätt att kontakta dom förutom mail så känns som en scam.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback