2023-01-29, 20:18
Medlem
Hej! Om man rökt dagligen, i 4 månader, minst 1 gram brunt, klarar man sig från polisens blodprov 22 dagar senare? Är så orolig för mitt körkort! Både från THC och Metaboliiter?
Citera
2023-01-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evforpeace
Hej! Om man rökt dagligen, i 4 månader, minst 1 gram brunt, klarar man sig från polisens blodprov 22 dagar senare? Är så orolig för mitt körkort! Både från THC och Metaboliiter?

1000% säkert!
Citera
2023-01-30, 06:55
Medlem
Equasym Depot urin prov

Jag har Equasym Depot utskriven till mig på recept och tar det dagligen, dessutom på helger / långa spelstunder eller programmerings tider så brukar jag gatuamfetamin. Undrar om det kan ses på ett urinprov eller om dem båda kommer upp som samma sak?

Känner mig lite dumm för är nog en simpel fråga, men känner mig lite nervös inför mötet då dem ev begär urinprov.
Citera
2023-01-30, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DespiseFamily
Jag har Equasym Depot utskriven till mig på recept och tar det dagligen, dessutom på helger / långa spelstunder eller programmerings tider så brukar jag gatuamfetamin. Undrar om det kan ses på ett urinprov eller om dem båda kommer upp som samma sak?

Känner mig lite dumm för är nog en simpel fråga, men känner mig lite nervös inför mötet då dem ev begär urinprov.

Ja dom kommer se det eftersom det är två olika substanser.
Citera
2023-01-31, 14:50
Medlem
Lifestealers avatar
Är drogscreening samma sak som drogtest på sticka?
Citera
2023-01-31, 21:07
Medlem
Citat:
Rimligtvis är drogscreening ett urinprov som lämnas till labb, där man letar efter flera potentiella spår av droger.

Nu till min egen undran...

Har kört med specialgjorda kalsonger med dold ficka för CleanUrin (CleanU) syntetiskt urin som går att hitta lite överallt online, för att kunna använda vid urinprov på arbetsplatsen.
Arbetsgivaren kan kalla på urinprov (som skickas till Karolinska för labkontroll) utan förvarning och man måste gå dit direkt ihop med närmsta chef, så det är därför jag valt denna lösningen.
Själv gör jag det för att kunna röka cannabis på helgerna, men det är egentligen irrelevant.

Hur det ser ut nu för tiden när man blir slumpad för urinprov? Själv har jag aldrig blivit slumpad och har bara gjort urinprover inför nyanställning och då är det ingen övervakning. Har ni som blivit slumpade (alltså helt utan misstanke om bruk) på eran arbetsplats blivit övervakade på något sätt?

Har använt mig av specialkallingarna och CleanUrin i ett år nu, men har inte behövt använda det så man har ju fått tid för "second guessing" på gott och ont.
Senast redigerad av Telperi0n 2023-01-31 kl. 21:30. Anledning: Hittade svar om syntetiskt urin funkar i dagsläget; ja!
Citera
2023-02-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer

Ja det är sticka!
Citera
2023-02-01, 19:56
Medlem
KirkLazaruss avatar
1 mg alprazolam fredag ca kl 06 och 1 mg alprazolam söndag ca kl 06, test imorgon (torsdag, 4 dygn sen sista intaget) vad tror ni?
Citera
2023-02-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
1 mg alprazolam fredag ca kl 06 och 1 mg alprazolam söndag ca kl 06, test imorgon (torsdag, 4 dygn sen sista intaget) vad tror ni?

Grönt!
Citera
2023-02-02, 08:58
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Ja det är sticka!

Sa han, självsäkert och stolt.
Drogscreening = du kommer screenas för drogmissbruk. Det kan alltså lika gärna handla om självskattningsformulär som t ex AUDIT eller DUDIT, men troligtvis är det frågan om att testa ditt urin, saliv, blod eller hår för spårämnen.
Citera
2023-02-02, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Sa han, självsäkert och stolt.
Drogscreening = du kommer screenas för drogmissbruk. Det kan alltså lika gärna handla om självskattningsformulär som t ex AUDIT eller DUDIT, men troligtvis är det frågan om att testa ditt urin, saliv, blod eller hår för spårämnen.

Jo men nu är inte detta frågan om att konstatera ett missbruk/ diagnos eller ej. Tråden heter ”FAQ om drogtestning” så detta gäller ett drogtest och dessa screenas först med sticka och inte med ett självskattningsformulär haha

Edit. Så här ser ett prov ut som är screenat med sticka. Hade provat visat spår av droger hade det gått vidare till analys för verifiering.

Kommentar/utlåtande
OBS! Positiva screeningsvar måste verifieras för att vara säkra.
ANALYSER OCH RESULTAT
* markerar resultat utanför referens*intervallet

U—Kokain (screen)
Resultat: NEG µg/L
Referensintervall: NEG - NEG
Gränsvärde 150 µg/L.
Svar ej vidimerat
Senast redigerad av brasnyggman 2023-02-02 kl. 11:02.
Citera
2023-02-02, 16:07
Medlem
KirkLazaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus

Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Grönt!

Tack. Gick bra, erkände ändå dock innan provet då jag kunde inte med att ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in