Citat:
Är drogscreening samma sak som drogtest på sticka?
Rimligtvis är drogscreening ett urinprov som lämnas till labb, där man letar efter flera potentiella spår av droger.
Nu till min egen undran...
Har kört med specialgjorda kalsonger med dold ficka för CleanUrin (CleanU) syntetiskt urin som går att hitta lite överallt online, för att kunna använda vid urinprov på arbetsplatsen.
Arbetsgivaren kan kalla på urinprov (som skickas till Karolinska för labkontroll) utan förvarning och man måste gå dit direkt ihop med närmsta chef, så det är därför jag valt denna lösningen.
Själv gör jag det för att kunna röka cannabis på helgerna, men det är egentligen irrelevant.
Hur det ser ut nu för tiden när man blir slumpad för urinprov? Själv har jag aldrig blivit slumpad och har bara gjort urinprover inför nyanställning och då är det ingen övervakning. Har ni som blivit slumpade (alltså helt utan misstanke om bruk) på eran arbetsplats blivit övervakade på något sätt?
Har använt mig av specialkallingarna och CleanUrin i ett år nu, men har inte behövt använda det så man har ju fått tid för "second guessing" på gott och ont.