Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Varför skall en person som antingen är inkompetent eller har smusslat erbjudas en tjänst som ambassadör?
Det finns fullt med folk som passar in på den beskrivningen, skall alla dessa bli ambassadörer eller skall Härstedt ha förtur för att han är sosse?
Jag talar bara om vad som ÄR kutym inom UD och gällande ambassadörsposter. Du har självklart rätt i att KH inte är vare sig kompetent, i rollen som ambassadör, chef för arbetspersonal eller i utrikesrelationer, MEN givet att inget olagligt eller olämpligt har hänt brukar man försöka hitta en ersättningstjänst. Det är därför jag påtalar att NÄR han får en förnedrande ersättningstjänst så ÄR det en markering mot honom där han i princip ombeds dra åt skogen då alla förstår att han fått en förnedringstjänst för något begånget fel eller olaglighet. Vidare har du förmodligen rätt i att KH har fått ambassadörsposten som en gentjänst som "lojal rövslickande" sosse. Frågan är bara vad S vill att KH ska tiga om när de gav honom ambassadörsposten för det finns trots allt många sossar som INTE har fått en sådan post. Han fick tjänsten i början av 2022 antar jag och det var inför valet. Han vet säkert en del skit som han kan skriva om, men problemet är att ju längre han väntar med det desto mindre värde får den informationen.