Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-06, 22:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Känns som att det börjar bli lite panik nu i doghouse-kanalen. Undra om det är nu som insikten börjar landa i att mirakelmaskinen är en gigantisk bluff och att den aldrig kommer att fungera? Tidigare har ingen av dem haft några problem med att pladdra på om något ovidkommande trots alla löften men nu är vi som sagt väldigt nära den utlovade visningen och då är det troligtvis inte lika roligt att slå på kameran när motorn står och hostar vid försök på vattendrift.

Sådana händelser brukar inte vara så noga med, dvs om något strular. Dom har inte ens dialog sinsemellan om något som fallerar, utan det sägs nog bara ungefär att jaja - vi får väl titta och fundera lite.
Oftast släpper dom det direkt och börjar med något annat istället. Tid som lagts och saker som meddelats in i kameran är inget noga med.
Har skett flera gånger förr, och flera läsare i denna tråd har hoppat av, nya har tillkommit men har också hoppat av, då man märkt att uppföljningar och röda trådar helt saknas. Det är svårt för många att hänga med då, för det finns inget att hänga med på.

Den här vattenmotorn har dock pågått längst av allt hittills, men vi skall ej stå förvånade om det plötsligt bara upphör utan att man får höra ett knyst om varför, eller vad som hänt.
Istället poppar det upp något helt annat att prata om i kanalen, eller ett nytt projekt.
Citera
2023-02-06, 22:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
När man talar om trollen: YES

https://www.youtube.com/watch?v=jXPpVIbojJM

Jaaaaa!!! Kvällsavsnitt

p.s
Såg din avatar och tyckte det såg lämpligt ut nu när den "bigga" dagen närmar sig. Därav har jag en också
Citera
2023-02-06, 22:16
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jaaaaa!!! Kvällsavsnitt

p.s
Såg din avatar och tyckte det såg lämpligt ut nu när den "bigga" dagen närmar sig. Därav har jag en också

Jag hakar på trenden
Citera
2023-02-06, 22:16
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
När man talar om trollen: YES

https://www.youtube.com/watch?v=jXPpVIbojJM
Kollar igenom videon nu, tänkte skriva en recap efter.

Senast redigerad av HaveFun 2023-02-06 kl. 22:38.
Citera
2023-02-06, 22:17
Medlem
Cybergubben426s avatar
Fan vad dom verkar frysa! Stackare. :/ Känns som det är rätt dåligt stämning i doghouse så här dagarna innan klimax. Lite kyligt.

Hoppas fan för er (och min) skull att ni inte blir avhysta och att våren kommer tidigt i år.
Senast redigerad av Cybergubben426 2023-02-06 kl. 22:21.
Citera
2023-02-06, 22:24
Medlem
Messerschmitts avatar
Har Rebecca lämnat huset?
Citera
2023-02-06, 22:30
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Jaaaaa!!! Kvällsavsnitt

p.s

Inte sett hela videon klart än, men den är ett lågvattenmärke i deras produktioner R måste vara med för det skall vara kul.

Hehe ja jag såg din avatar, mkt passande i dessa tider
Citera
2023-02-06, 22:53
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag hakar på trenden

Härligt!
Det kan vara lite för att visa gemenskap, då hela Doghouse kretsar rätt mkt runt just gemenskap

Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Har Rebecca lämnat huset?

Nää då, hon sitter bakom kameran och skriver något viktigt.
Hon rättade faktiskt till skärmen någon gång, man såg hennes hand i bild.

Citat:
Inte sett hela videon klart än, men den är ett lågvattenmärke i deras produktioner R måste vara med för det skall vara kul.

Har nästan sett klart, och kvällens video/talkshow innehåller nästan bara Blyg-Emils oneliners blandat med något som liknar kloka uppmaningar från honom.
Tysken lovordar honom för hans visdom, men jag uppfattar inte allt som menas faktiskt.

Nåväl, ljuddämparen är nu bortplockad på motorn. Det är vad som skett ungefär.
Noterar att Blyg-Emil knyter näven och slår den i sin andra näve, när Onsdag kommer på tal, och han säger att sen blir det bara värre.
Det pratas även lite i dimman/kastas ut svårtydda ledtrådar såsom aktiviteter i skogen, och att det hänt saker lite här o där.

Vidare sen verkar dom planera visning av sin vattenmotor samtidigt som visning av huset skall ske.
Han som har svarvat plunken till motorn, verkar kanske komma att närvara på visning(arna).
Citera
2023-02-06, 23:12
Medlem
Hookes avatar
Citat:

Fan va less jag börjar bli på deras produktioner. Vart tog de utlovade samtalen med BMW och Vattenfall vägen? Siemens? Vad har hänt med slutstation 18/4? Arsenalsgatan 8c? t.o.m hunden skiter i Peter Mört numera.

Tysken och övriga (det är väl R som filmar) bluddrar på som om verkligheten inte håller på att rasa samman kring dem. Emil säger att han inte ser någon kris, kanske är hans synskada värre än vad jag befarade. Med tre vuxna människor utan någon inkomst skulle man kanske kunna förvänta sig lite mera driv än att rulla sig ännu en cigg, för att komma tillrätta med problemen i nuvarande situation.
Citera
2023-02-06, 23:20
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:

Vidare sen verkar dom planera visning av sin vattenmotor samtidigt som visning av huset skall ske.

De lär nog bli avhysta redan i morgon och låsen utbytta.
Citera
2023-02-06, 23:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Nåväl, ljuddämparen är nu bortplockad på motorn. Det är vad som skett ungefär.

Varför sitter bensintank, förgasare och luftfilter kvar?
Dom behövs väl inte.

Undrars just om dom har läst bruksanvisningen.
https://www.clasohlson.com/medias/sy...1704980510.pdf

Sidan 14: "Använd inte elverket nära vatten"

Var är bubblaren och GEET-röret?
Citera
2023-02-06, 23:36
Blev det ingen plupp som klyver vattenmolekyler? Kan inte mörten skära dem med svampkniven så snabbt så det bildas värme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in