Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-08, 17:33
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EA-hittar-mig-inte
https://www.norrteljetidning.se/2023...-och-olaga-hot

Kan det vara Mört-Tysken som kan vara i farten?
Varför skulle han vara i Rimbo idag? Den stora dagen.
Senast redigerad av Pottesnarkus 2023-02-08 kl. 18:08.
Citera
2023-02-08, 17:38
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Adressen till Doghouse, Hennsviksvägen 46, har försvunnit från Google Maps.

Samarbetar Google med SÄPO? Har Kronofogden lagt ner hela gatan? Klyvde mörten vattenmolekylerna så hårt så hela gatan gick upp i rök?

https://www.google.com/maps/search/H...v%C3%A4gen+46/

Adressen fanns inte på Google Maps förut heller. Stavas förresten Hensviksvägen.
Citera
2023-02-08, 17:39
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Adressen fanns inte på Google Maps förut heller. Stavas förresten Hensviksvägen.

Jag har sett den på Google Maps förut.

Jaså, det stavas Hennsviksvägen i deras beskrivning på YouTube. Tack, då kan jag sova lugnt.
Citera
2023-02-08, 17:39
Medlem
Obehagligt att hon säger att flera dött (Ingen media skriver om det, typ mörkläggning)och är övertygad om att det är en soc-tant (Ev med hjälp av polisen) som iscensatt.
Konspirationstankar på hög nivå. Svamlar något om att det egentligen skulle varit någon annan än henne själv på bussen. Kan det vara L som skulle åkt med R och det är henne R tror att de ville döda..?

Det var en som dog och det föraren av bilen som bussen krockade med.
Tror det var bilen som kört vårdslöst
Citera
2023-02-08, 17:41
Medlem
HaveFuns avatar
Koordinaterna är: (60.12597773278125, 18.630603530384857)
Citera
2023-02-08, 17:46
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
.

Inte när jag har kollat tidigare. Och jag kollade båda stavningarna.
Samhället Hensvik finns däremot.
Citera
2023-02-08, 17:48
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:

Jaså, det stavas Hennsviksvägen i deras beskrivning på YouTube. Tack, då kan jag sova lugnt.

Citat:
Jag vill minnas att jag sett det på google maps men nu ser jag bara på hemnet? Hemnet länkar ju via google maps på något vis men har en egen lösning med placering av bostaden.

Fan, de kanske har rätt... Säpo är inblandade!
Citera
2023-02-08, 17:49
Citat:

Det finns på Google Maps med rätt stavning. Är säker på att det dykt upp när man sökt på nn istället för n också, men någon av oss blandar säkert ihop något.

Edit: Va fan, nu försvann det. Uppenbarligen sabotage av SÄPO! Jag kollade på den nyss när du skrev det egentliga namnet på gatan.
Citera
2023-02-08, 17:50
Medlem
Adressen finns på Hitta och Eniro
Citera
2023-02-08, 17:55
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Det finns på Google Maps med rätt stavning. Är säker på att det dykt upp när man sökt på nn istället för n också, men någon av oss blandar säkert ihop något.

Edit: Va fan, nu försvann det. Uppenbarligen sabotage av SÄPO! Jag kollade på den nyss när du skrev det egentliga namnet på gatan.
Visst

Snart är väl GEET en verklighet också...
Citera
2023-02-08, 17:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Min misstanke är att R är med i bussolyckan för att barnet förts bort. Enligt tysken så är ju Lisa där för att träffa socialen när barnet tas om hand. En helt rimlig misstanke är då att Lisa ringer till R, som direkt hoppar på bussen för att snabbast möjligt ta sig in till L som stöd. Alternativt så har det hela skett och R är på väg hem. Har inte helt ärligt koll på åt vilket håll bussen färdades.

Det tror jag med. Varför skulle hon annars åka buss där nere i Skebobruk? Troligtvis pga hon varit eller skulle in till Norrtälje.
Olyckan inträffade kl 16:27, så det är väl mest troligt att bussen var på väg norrut, om det nu varit något slags stödmöte med Soc.

Det kan också stämma med hur Rebecca formulerar sig i videon, om att det skulle varit någon annan på bussen (Lisa?) ihop med att det försöks fås till ett attentat.
Lisa, som verkar stannat kvar i Norrtälje eller färdats någon annanstans?
Citera
2023-02-08, 18:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Finns ju ett vittne här på FB som säger sig suttit på samma buss när R var med, skulle gärna höra mer av den personen.

Inlägg #1178 i denna tråd sida 99

Vi prövar.

Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Vet ni. Åkte samma dödsbuss i onsdags som hon tjejen i busskraschvideon(lisa/rebecka fattar inte vem som e vem) och tänkte innan avfärd vilken mäktig jävla brud. Lång, snygga kläder, otroligt snyggt fixat hår, akademisk uppsyn. Hon lär ha fint jobb tänkte jag. Hon betedde sig lite skevt på bussen iofs då hon dök på en annan tjej m frågor och fick för sig nåt skit om en gubbe jag tror var den andra tjejens farsa. Komplex karaktär ändå. Sund yta men sjuk insida. Det var inge skumt m den busskraschen förresten mer än sinnesslö, eventuellt stenad chaufför.

Gick bussen norrut eller söderut när olyckan inträffade?
Vet du var hon hoppade på?

Något annat som kan vara intressant att veta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in