Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Ja en liten tunn bög som härmade Jordan B Peterson på twitter tills alldeles nyligen är verkligen någon att vara avundsjuk på.
Är känd från TV detsamma som att vara framgångsrik?
Ja det är ju kul att du har nåt att lägga din energi på att skriva om iaf.
Du får gärna definiera kändisskap för mig, känns som en rätt så bred term om du så vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuntAugusta
För stor för Sverige men för liten för USA?
Tja, han har ju trots allt 139K följare på twitter, så nånting gör han väl rätt.
Finns ju alltid nån som e större. Han verkar ju ha ett 'pull', annars skulle han ju fallera
lite på sin teori om "attentionism" dvs. steget efter kapitalism.
T ex. du kan köpa dig in på en nattklubb men du kan inte köpa dig in i VIP-båset.
Citat:
Grejen att han tweetar på engelska är naturlig för någon som inte vill sitta fast i svensktwitter. Samtidigt ser jag inte att han har impact kulturellt i California så han är väl mer en burning man festivalare? Det är coolt i hans ålder tycker jag nog. Sånt där la man själv av med typ efter Lollapalooza. Han själv är inte inavlad.
Han har ju lite speciell stil, det medges. För att inte tala om hans medeltidskläder han har på sig.
Citat:
Nä men han är väl förtjänt av en nestor-plats i liberala sammanhang typ horor bögar och yttrandefrihet det det tycker jag han ska ha. Vaddå fatta läget om inte han hade käftat mot alla vänstercepen som härjat.
Men horor och bögar låter som ett gött sällskap tycker jag. Jag är själv lite av en hora och bög, därav min horiga avatar, och jag gillar dekadens. Hade gärna låtit ngra bögar och horor fista mig. Heil Satan!
Citat:
Men sen alltså han har samlat någon lista av knarkare och mytomaner och f-nskap som han leker nätverkare med men sånt håller inte idag som han själv säger, alla förbigår sånt och går direkt till källorna. Jag vet inte riktigt vad för tåg han ska hoppa på för att hålla sig relevant eftersom i högersammanhang är han rätt långt åt vänster eller har jag massuppfittat något? Ja men det kommer bli kul att se iaf han brukar landa på fötterna.
Knarket är en tydlig röd tråd i Bards uppehälle. Hans hela politiska gärning kantas av kampen för att legalisera knark. Han gick med i Piratpartiet för att han ville legalisera knark å horor. Sen ville dom inte det, så då gick han med i MED - för att dom ville legalisera knark å horor.
Hela hans kultursfär består av party poppers, pillerknasslare och människor som har ett helt driv för en värld av knark. Han sitter där i livesändning på seriösa YT-kanaler och spirullerar iväg och målar upp en bild av tonåringar som alltid kommer knarka loss på helgerna och springa runt och poppa piller och snorta tjack för att det är häftigt. "Det är så tonåringar gör och dom kommer alltid göra det och har alltid gjort," citerar man Bard.
Måste säga att han är en allsidig provokatör och debattör med verkliga åsikter.
Bard säger saker för att han verkligen tycker, och är inte en slemmig politiker som slickar röv, uppåt.