Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-21, 23:17
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det hade varit intressant att höra Alexander Bards åsikt om Salt Bae.

Att hon är en subba som förtjänar att hånas förstås. Och ful också.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag skulle snarare säga att han hade läst hur internet förutspåddes bli stort och omvälvande, Bard valde att tro på det och marknadsföra det till de korkade medelklassmänniskor som lyckats bli tv-anställda. De senare är mest intresserade av sin navel.
Bard satsade på rätt häst och pga det så tror folk att Bard är en tänkare.

Men han gjorde det och byggde på sitt momentum upp en lång våg av framgång.
Lustigt med små personer som sitter och är avundsjuka på de framgångsrika.
Framgång tillhör dom som fångar stunden, känslan, och rider på det.
Citera
2022-12-21, 23:43
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.

Förutom att ge ett ointelligent intryck så verkar du manisk och hetsig kring det här ämnet också.

Hur kommer det sig att du brinner så starkt för Alexander?
Upplever du honom som en stor tänkare och förebild? Du identifierar dig med honom ?

Citat:
Mer verbalt begåvad än dig.

”Mer verbalt begåvad än du” skriver man.
Kanske är du lite korkad? 🙂
Senast redigerad av st33r 2022-12-21 kl. 23:46.
Citera
2022-12-22, 07:37
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Förutom att ge ett ointelligent intryck så verkar du manisk och hetsig kring det här ämnet också.

Hur kommer det sig att du brinner så starkt för Alexander?
Upplever du honom som en stor tänkare och förebild? Du identifierar dig med honom ?

”Mer verbalt begåvad än du” skriver man.
Kanske är du lite korkad? 🙂

Märker att du bara är ute efter att tjaffsa så tänker inte ge dig nåt svar. *gäsp
Citera
2022-12-22, 07:43
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Tycker Bard är en rikigt äcklig jävel.
Men han har många sunda åsikter och vågar dessutom säga dem högt
Citera
2022-12-22, 08:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Att hon är en subba som förtjänar att hånas förstås. Och ful också.

Men han gjorde det och byggde på sitt momentum upp en lång våg av framgång.
Framgång tillhör dom som fångar stunden, känslan, och rider på det.
Ja en liten tunn bög som härmade Jordan B Peterson på twitter tills alldeles nyligen är verkligen någon att vara avundsjuk på.
Är känd från TV detsamma som att vara framgångsrik?
Citera
2022-12-22, 13:12
Citat:
Ja en liten tunn bög som härmade Jordan B Peterson på twitter tills alldeles nyligen är verkligen någon att vara avundsjuk på.

För stor för Sverige men för liten för USA?

Grejen att han tweetar på engelska är naturlig för någon som inte vill sitta fast i svensktwitter. Samtidigt ser jag inte att han har impact kulturellt i California så han är väl mer en burning man festivalare? Det är coolt i hans ålder tycker jag nog. Sånt där la man själv av med typ efter Lollapalooza. Han själv är inte inavlad.

Nä men han är väl förtjänt av en nestor-plats i liberala sammanhang typ horor bögar och yttrandefrihet det det tycker jag han ska ha. Vaddå fatta läget om inte han hade käftat mot alla vänstercepen som härjat.

Men sen alltså han har samlat någon lista av knarkare och mytomaner och f-nskap som han leker nätverkare med men sånt håller inte idag som han själv säger, alla förbigår sånt och går direkt till källorna. Jag vet inte riktigt vad för tåg han ska hoppa på för att hålla sig relevant eftersom i högersammanhang är han rätt långt åt vänster eller har jag massuppfittat något? Ja men det kommer bli kul att se iaf han brukar landa på fötterna.
Citera
2022-12-22, 17:22
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:

Ja det är ju kul att du har nåt att lägga din energi på att skriva om iaf.
Du får gärna definiera kändisskap för mig, känns som en rätt så bred term om du så vill.

Citat:
Ursprungligen postat av AuntAugusta
För stor för Sverige men för liten för USA?

Tja, han har ju trots allt 139K följare på twitter, så nånting gör han väl rätt.
Finns ju alltid nån som e större. Han verkar ju ha ett 'pull', annars skulle han ju fallera
lite på sin teori om "attentionism" dvs. steget efter kapitalism.

T ex. du kan köpa dig in på en nattklubb men du kan inte köpa dig in i VIP-båset.

Citat:
Grejen att han tweetar på engelska är naturlig för någon som inte vill sitta fast i svensktwitter. Samtidigt ser jag inte att han har impact kulturellt i California så han är väl mer en burning man festivalare? Det är coolt i hans ålder tycker jag nog. Sånt där la man själv av med typ efter Lollapalooza. Han själv är inte inavlad.

Han har ju lite speciell stil, det medges. För att inte tala om hans medeltidskläder han har på sig.

Citat:
Nä men han är väl förtjänt av en nestor-plats i liberala sammanhang typ horor bögar och yttrandefrihet det det tycker jag han ska ha. Vaddå fatta läget om inte han hade käftat mot alla vänstercepen som härjat.

Men horor och bögar låter som ett gött sällskap tycker jag. Jag är själv lite av en hora och bög, därav min horiga avatar, och jag gillar dekadens. Hade gärna låtit ngra bögar och horor fista mig. Heil Satan!

Citat:
Men sen alltså han har samlat någon lista av knarkare och mytomaner och f-nskap som han leker nätverkare med men sånt håller inte idag som han själv säger, alla förbigår sånt och går direkt till källorna. Jag vet inte riktigt vad för tåg han ska hoppa på för att hålla sig relevant eftersom i högersammanhang är han rätt långt åt vänster eller har jag massuppfittat något? Ja men det kommer bli kul att se iaf han brukar landa på fötterna.

Knarket är en tydlig röd tråd i Bards uppehälle. Hans hela politiska gärning kantas av kampen för att legalisera knark. Han gick med i Piratpartiet för att han ville legalisera knark å horor. Sen ville dom inte det, så då gick han med i MED - för att dom ville legalisera knark å horor.

Hela hans kultursfär består av party poppers, pillerknasslare och människor som har ett helt driv för en värld av knark. Han sitter där i livesändning på seriösa YT-kanaler och spirullerar iväg och målar upp en bild av tonåringar som alltid kommer knarka loss på helgerna och springa runt och poppa piller och snorta tjack för att det är häftigt. "Det är så tonåringar gör och dom kommer alltid göra det och har alltid gjort," citerar man Bard.

Måste säga att han är en allsidig provokatör och debattör med verkliga åsikter.
Bard säger saker för att han verkligen tycker, och är inte en slemmig politiker som slickar röv, uppåt.
Citera
2022-12-22, 17:37
Citat:

Men horor och bögar låter som ett gött sällskap tycker jag. Jag är själv lite av en hora och bög, därav min horiga avatar, och jag gillar dekadens. Hade gärna låtit ngra bögar och horor fista mig. Heil Satan!

[/u]

Horor och bögar och satanister och folk som stoppar upp sina tatuerade lemmar i rumpan på bild är inte riktigt wholesome och kanske inte ska sitta vid rodret nej.
Citera
2023-02-11, 12:18
Medlem
Bard är ju oerhört duktig på att prata och vågar ta för sig, det kan man komma väldigt långt på.

Med det sagt så tror jag han är på kraftig dekis, åren hinner till slut ikapp (vi blir gamla). Hans sociala nätverk idag är inte alls så starkt som de varit. Verkar som han senaste åren fokuserat på att omge sig med politiker och de är verkligen inte de smartaste i samhället. Ofta känsliga för diskussioner på en hög nivå.
Citera
2023-02-13, 00:22
Citat:
Han har byggt sin karriär på att snacka skit om kända personer, vara lite av en provokatör och allmänt knäppis. Ändå får han sitta med i TV-sofforna på Idol och är hela tiden med i PK TV. Det finns ingen skam i människan, men trots hans påstådda högerextremism och attack mot HBTQ och transpersoner så får han va med i nyhetsmorgon och program på SVT.

Någon som kan kasta lite ljus på den här gubbkärringen?

Hen är cancel cultured numera men levde länge på frikortet att själv vara HBTQ. Att kritisera inifrån var ok. Hen gick dock för långt och är borta från mainstream-kanalerna numera.

Bard har för övrigt varit med och lanserat ett antal mycket framstående band, skrivit böcker som kräver ansträngning och är en skicklig debattör.

(Kan tillägga att Bard inte är min personliga favorit, men det finns så många att hata och Bard är inte i närheten av på toppen av min hatlista.)
Citera
2023-02-13, 23:34
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Hen är cancel cultured numera men levde länge på frikortet att själv vara HBTQ. Att kritisera inifrån var ok. Hen gick dock för långt och är borta från mainstream-kanalerna numera.

Bard har för övrigt varit med och lanserat ett antal mycket framstående band, skrivit böcker som kräver ansträngning och är en skicklig debattör.

(Kan tillägga att Bard inte är min personliga favorit, men det finns så många att hata och Bard är inte i närheten av på toppen av min hatlista.)

Så först börjar du med att skriva att du inte ska svara mer på mina inlägg och sen stalkar du mina trådar totalt

Bard petades från TV4 efter att ha sagt åt svarta människor att skaffa ett jobb och sluta ligga och pilla navelludd samtidigt som dom bedriver "revoultion". Vi får väl se vad som händer hädanefter.
Citera
2023-02-13, 23:41
Citat:
Så först börjar du med att skriva att du inte ska svara mer på mina inlägg och sen stalkar du mina trådar totalt

Bard petades från TV4 efter att ha sagt åt svarta människor att skaffa ett jobb och sluta ligga och pilla navelludd samtidigt som dom bedriver "revoultion". Vi får väl se vad som händer hädanefter.

Topic är intressant, därav mitt intresse.

Bard har sagt en hel del icke-PK. Bl a att feminismen spårat ur och att det sitter en massa oskyldiga män fängslade pga falska anklagelser från feminister. Hen gick för långt och är cancel cultured från mainstream-kanalerna, men dyker istället upp desto oftare i t ex Riks (SDs kanal).

Har du källa på ditt påstående om att Bard ska ha uttryckt sig nedlåtande om färgade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in