Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-16, 16:33
Medlem
Stormpiskares avatar
Blev fastigheten såld? Till vilket pris?
Citera
2023-02-16, 16:39
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Blev fastigheten såld? Till vilket pris?

710000 kr
Citera
2023-02-16, 16:41
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
710000 kr
Var inte värdet typ 500k?
Citera
2023-02-16, 16:48
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Var inte värdet typ 500k?

Värderingen var väl 600K?

Tycker att många klagar på det stackars huset - det är ett rejält tegelhus, förmodligen bara att fixa värme och vatten och ytskikt. Tomten är stor och det är 450 m till en sjö och 1 km till havet.

Jag antar att lagfartspubliceringen inte sker förrän vid övertaget i mars?
Citera
2023-02-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är inte huset man köper. Det är tomten man vill åt.
Nej det är GEET-en. Någon tror sig kunna komma över den genom att köpa huset. Nu ska de kommersialisera den och hova in miljardbelopp.
Citera
2023-02-16, 16:53
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Men då ingår väl GEET:en? Fri energi resten av livet.
Citera
2023-02-16, 17:01
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det där var för mycket. Han passerade gränsen iom att han visar upp en gevärspatron och i förtäckta ordalag hotar Ove - se 23:50 in i videon. Han leker verkligen med elden....
Ja, vem anmäler det där?
Citera
2023-02-16, 17:14
Medlem
Citat:

Tycker att många klagar på det stackars huset - det är ett rejält tegelhus, förmodligen bara att fixa värme och vatten och ytskikt. Tomten är stor och det är 450 m till en sjö och 1 km till havet.

Jag håller med dig om att det inte är ett ruckel som en del vill få det till. Det är ett trähus med tegelfasad från 60-talet. Vatten och avlopp är kapade och behöver göras i ordning. Kök och badrum mer eller mindre utrivna (badrummet påbörjad renovering som bedömts undermålig) och måste göras om från grunden. Det verkar som att tidigare ägare påbörjat renoveringar men havererat.
Ingenstans framkommer att det skulle vara ett "ruckel".
Citera
2023-02-16, 17:16
Medlem
Citat:

Håller med, så fruktansvärt risigt ser det faktiskt inte ut att vara. För den som har tid, pengar och ork så går huset att rustas upp. Det blir ett jävla jobb med att återställa vatten och avlopp men som sagt inget omöjligt. Taket behöver också bytas, det ser mycket sjaskigt ut.

Jag tror gott och väl att den som lägger ner arbete själv och inte behöver anlita någon kan göra en hyfsad affär. Tomten är det som sagt inget fel på.
Citera
2023-02-16, 17:37
Medlem
Sonny00s avatar
Även om tysken verkar vara en jobbig jävel hoppas jag att han blir skuldfri och kan börja om på nytt och få ordning på livet. Frågan är om Norrtälje kommun har möjlighet att erbjuda honom någon form av bostad. Om de ens tycker att det är deras ansvar, han är ju inte folkbokförd någonstans!

Ett stort frågetecken är väl också hans möjlighet att försörja sig själv. Om han har körkortet i behåll så kan han kanske börja köra taxi för någon åkare. Inget som ger några stora pengar, men det räcker kanske till hyra och mat. Frågan är väl bara om han är beredd att satsa det som krävs för att få en ordnad tillvaro?
Citera
2023-02-16, 17:42
Medlem
skogs08s avatar
Men snälla, huset är ju ordentligt nedgånget, men visst inte ödehusskick.

Taket måste läggas om
Allt inne måste renoveras
Kök obefintligt
WC obefintlig
Duschrum obefintligt
Tvättstuga obefintlig
Skador på tegelfasaden
Sättningar i den där betongkonstruktionen utomhus
Flagnande puts/färg på grund vilket tyder på fuktskador
Garanterat att dräneringen måste göras om
Ingen fungerande VVS ingen riktigt fungerande värme för hela huset.
Säkerligen så gammalt avloppssystem att det kommer underkännas av kommunen vid inspektion.

Vad räknas som ordentligt nedgånget/ruckel i era ögon egentligen?

Värderingsmannen skrev tom. "Byggnaden har ett totalt renoveringsbehov och erfordrar stora, omfattande och kostsamma åtgärder"

Visst att allt detta går att fixa till men det är inte "bara" och det kommer kosta en jävla massa pengar så jag är ytterst tveksam till att det är så bra affär köparen gjort. Men huvudsaken är ju att de blir nöjda.
Citera
2023-02-16, 18:08
Den nya ägaren kommer behöva betala för att sätta på elförsörjningen.

Eller just det jag glömde, det är ju gratis el med GEET. Vad dumt av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in