2023-01-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att du inte begriper att mitt inledande och attackerade inlägg som tog fasta på att Sundling uppfattats som överlägsen naturligtvis handlar om de tävlingar hon gjorde i slutet på säsongen ifjol. Har du missat att hon vann förra helgen? Nej, det har du givetvis inte. Det handlar bara om att du inte kan lägga ihop ett och ett för att få det till två.

Sundling ansåg att hon var i väldigt bra form enligt intervjun i artikeln. Att du får det till att hon inte andades optimism är väl bara något som du inte klarar att få ihop.

Hon sa att formen var bättre än väntat, inte att hon var i väldigt bra form.

Citat:
Att Stina inte skulle ta någon pallplats i skidskytte är en annan av dina lysande spådomar.
Nu blandar du ihop mig med någon annan. Jag har aldrig uttalat mig om hennes plats i landslaget. Det enda jag skrivit var att jag inte tror att hon kommer att bli den stjärna som många andra trodde när hon bytte sport. Hittills har jag inte fått fel i alla fall.

Här blandas det inte ihop något. Du påstod till och med att hon skulle ha lagt av inför förra säsongen.

Citat:
Citat:

Ursprungligen postat av*HerrGickhan

Jag tror inte att Stina Nilsson kommer att röna några framgångar i skidskytte. Hon är inte på något sätt överlägsen i skidåkningen och skidskytteåkningen är inte sprintåkning. Jag ska gärna erkänna om det visar sig att jag har fel, men jag tror hon har lagt av totalt senast nästa säsong.

Citat:
Eller min personliga favorit, tipset att Myhrvold skulle vinna OS-guld ifjol. Nästan lika galet som ErrkaPs fantasivärld där Svahn skulle vinna 4 guld i Oberstdorf.
Vi har inte sett slutet på hennes karriär än. Jag tror fortfarande att hon kan utvecklas och kanske vara ett starkt kort till nästa OS. Om det inte blir så ser jag ändå ingen anledning att be om ursäkt för det. Du verkar maniskt söka efter småsaker för att på något sätt försöka angripa mig, men du misslyckas hela tiden.

Nu gällde inte tipset nästa OS, så eventuella framgångar där är inte relevanta.

Eftersom du anser att dina åsikter är en grundlag som vi andra mindre vetande ska acceptera utan att protestera tänker jag fortsätta tjata om ditt usla tips som en påminnelse om dina bristande kunskaper.

Din analytiska förmåga måste vara i princip obefintlig för att komma fram till slutsatsen att Myhrvold skulle vinna OS-guld ifjol.

Har du några fler tips att bjuda på inför VM?
Citera
2023-01-29, 19:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Hon sa att formen var bättre än väntat, inte att hon var i väldigt bra form.

Du kan således inte läsa. Det står ordagrant:
jag känner att jag är i väldigt bra form.
https://www.gp.se/sport/sundling-i-b...dde-1.90826984

Frågor på det?

Citat:
Här blandas det inte ihop något. Du påstod till och med att hon skulle ha lagt av inför förra säsongen.

Återigen så måste du ha fel på din läsförmåga. Du påstod att jag skulle ha sagt att: ...hon inte skulle ta någon pallplats i skidskytte. Det står inget i det du citerar om det. Jag skriver till och med att: Jag ska gärna erkänna om det visar sig att jag har fel. Kan ju inte vara en mer ödmjuk hållning än så.

Citat:
Nu gällde inte tipset nästa OS, så eventuella framgångar där är inte relevanta.

Du menar att alla tips måste slå in och det inte får finnas någon koppling till tipsens grund och en fortsättning? Mycket märklig synpunkt. Det är ju jag som bestämmer vad jag tycker och tror, inte du.

Citat:
Eftersom du anser att dina åsikter är en grundlag som vi andra mindre vetande ska acceptera utan att protestera tänker jag fortsätta tjata om ditt usla tips som en påminnelse om dina bristande kunskaper.

Nej, jag anser inte det. Det är bara i din vridna fantasi det är så. Du har fått mig på hjärnan. Sök hjälp.

Citat:
Din analytiska förmåga måste vara i princip obefintlig för att komma fram till slutsatsen att Myhrvold skulle vinna OS-guld ifjol.

Det påstår du och tror att det baserade sig på någon djupare analys. Jag ser ju att det finns utveckling hos henne, sedan återstår det att se om hon får ihop det.

Citat:
Har du några fler tips att bjuda på inför VM?

Jag ägnar mig vanligtvis inte åt tips bara åsikter, tyckanden och uppfattningar.
Citera
2023-01-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kan således inte läsa. Det står ordagrant:
jag känner att jag är i väldigt bra form.
https://www.gp.se/sport/sundling-i-b...dde-1.90826984

Frågor på det?

Hon säger att hon har flera växlar kvar till VM.

Citat:
Återigen så måste du ha fel på din läsförmåga. Du påstod att jag skulle ha sagt att: ...hon inte skulle ta någon pallplats i skidskytte. Det står inget i det du citerar om det. Jag skriver till och med att: Jag ska gärna erkänna om det visar sig att jag har fel. Kan ju inte vara en mer ödmjuk hållning än så.

Jag orkar inte gå igenom alla dina drygt 300 inlägg i tråden om Stina, men det där citatet duger bra. Du påstår att Stina inte ska röna några framgångar och att hon redan skulle lagt av. En pallplats är en framgång och hon har inte lagt av ännu. Inte erkänner du att du har fel trots det.

Citat:
Du menar att alla tips måste slå in och det inte får finnas någon koppling till tipsens grund och en fortsättning? Mycket märklig synpunkt. Det är ju jag som bestämmer vad jag tycker och tror, inte du.

Nej, jag anser inte det. Det är bara i din vridna fantasi det är så. Du har fått mig på hjärnan. Sök hjälp.

Det påstår du och tror att det baserade sig på någon djupare analys. Jag ser ju att det finns utveckling hos henne, sedan återstår det att se om hon får ihop det.

Oavsett vad Myhrvold presterar i framtiden gällde tipset föregående OS. Där och då var det
ett totalt uselt och värdelöst tips utan någon som helst chans till att slå in.

Om nu Myhrvold mot förmodan skulle vinna något individuellt guld i framtiden får du väl ta åt dig äran för att ha sett potentialen.

Citat:
Jag ägnar mig vanligtvis inte åt tips bara åsikter, tyckanden och uppfattningar.

Det är nog bäst så med tanke på tidigare tips.
Citera
2023-01-30, 00:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Hon säger att hon har flera växlar kvar till VM.

Lär dig läsa, det står alltså:
Jag känner att jag är i väldigt bra form.

Citat:
Jag orkar inte gå igenom alla dina drygt 300 inlägg i tråden om Stina, men det där citatet duger bra. Du påstår att Stina inte ska röna några framgångar och att hon redan skulle lagt av. En pallplats är en framgång och hon har inte lagt av ännu. Inte erkänner du att du har fel trots det.

Hon är nedklassad till IBU-cupen. Hittills har hon mest harvat i resultatlistornas nedre regioner.

Citat:
Oavsett vad Myhrvold presterar i framtiden gällde tipset föregående OS. Där och då var det
ett totalt uselt och värdelöst tips utan någon som helst chans till att slå in.

Om nu Myhrvold mot förmodan skulle vinna något individuellt guld i framtiden får du väl ta åt dig äran för att ha sett potentialen.

Jag bryr mig inte nämnvärt om det. Det är ju hon som får glädjas i så fall, inte jag. Det är så mycket som kan gå fel. Bara se på KSS med oerhört hög kapacitet och det har tagit flera år innan hon får till en pallplats med seger och plötsligt ser alla andra ut som statister, även Sundling.

Citat:
Det är nog bäst så med tanke på tidigare tips.

Jag kan inte hjälpa om du förlorade pengar.
Citera
2023-01-30, 01:20
Medlem
MuscleSharks avatar
Den Jonna vi sett i helgen är inte direkt nära samma Jonna vi såg förra säsongen.
Finns helt säkert några växlar till att lägga i på VM. Tyckte faktiskt att hennes insats i sprinten senast såg aningen lojj ut faktiskt i jämförelse med när hon tog VM och OS Guld.

Ska dock bli intressant att se hur sprintbanan i Planica ser ut.
Därefter kan man sia lite mer om hur det kan tänkas gå. För Jonna men också övriga Svenskor och motstånd.
Citera
2023-01-30, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Den Jonna vi sett i helgen är inte direkt nära samma Jonna vi såg förra säsongen.
Finns helt säkert några växlar till att lägga i på VM. Tyckte faktiskt att hennes insats i sprinten senast såg aningen lojj ut faktiskt i jämförelse med när hon tog VM och OS Guld.

Därefter kan man sia lite mer om hur det kan tänkas gå. För Jonna men också övriga Svenskor och motstånd.

Du hittar banprofilen här:

https://www.planica2023.si/uploads/D...22_01_2023.pdf

Klättringen i mitten på banan bör väl passa svenska åkare som Jonna och Johanna. Sen lite utför och lite uppför och ett ganska kort upplopp.
Citera
2023-01-30, 13:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark

Ja hon påstår ju att det ska finnas fler växlar. Hur det faktiskt blir återstår att se. Det vet vi inte förrän VM är genomfört. Jag har dock svårt att tro att det ska finnas så fasligt många fler växlar än det hon visade ifjol och förra helgens individuella sprint såg ju nästan lika bra ut som det gjorde då. Kanske var denna helg en tillfällig reaktion på förra helgens dubbla starter. Det syntes ju redan i sprintstafetten att det inte var samma gnista som dagen före.
Citera
2023-02-12, 20:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Om man spanar in Riboms Insta stories kan man se lite klipp från gymet i Livigno med Ribom och Jonna.
Citera
2023-02-13, 12:11
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Om man spanar in Riboms Insta stories kan man se lite klipp från gymet i Livigno med Ribom och Jonna.

Slet Jonna upp ett nytt rövhål på Emma precis som hon gjorde i somras?
Citera
2023-02-23, 19:04
Medlem
Som väntat var oron gällande Jonnas form helt obefogad.
Citera
2023-02-23, 21:27
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Som väntat var oron gällande Jonnas form helt obefogad.
Hon såg ut att jogga i kvarten, semin vet jag inte vad som hände i (instängd?) men i finalen kändes det som spel mot ett mål även om Ribom imponerar
Citera
2023-02-23, 21:31
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hon såg ut att jogga i kvarten, semin vet jag inte vad som hände i (instängd?) men i finalen kändes det som spel mot ett mål även om Ribom imponerar
Såg ut som om hon utvärderat var det gick fel i semin, rättade till positioneringen i finalen och då klaffar allt så hon kan nyttja sina styrkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in