2023-02-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hon såg ut att jogga i kvarten, semin vet jag inte vad som hände i (instängd?) men i finalen kändes det som spel mot ett mål även om Ribom imponerar

Ja, hon blev instängd, men sparade krafter till finalen och att tiden skulle räcka för LL kändes rätt givet, fanns liksom inte att 4 st från semi 2 skulle åka fortare..

Framför allt som Svahn var bäst i den semin och ville gå till final med så mycket kvar i tanken som möjligt, så både Linn och hennes lagkamrater (Jonna och Maja) tjänade på att semi 2 skulle gå långsamt..

Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Såg ut som om hon utvärderat var det gick fel i semin, rättade till positioneringen i finalen och då klaffar allt så hon kan nyttja sina styrkor.

Precis, vilket hon sade i en intervju efteråt också..
Citera
2023-02-23, 22:04
Medlem
Alkibiadess avatar
För åttonde gången denna säsong (av tio sprintar) så vann kvalvinnaren även finalen. Vet inte om det sett ut så tidigare.

Om man gör en historisk medaljtabell för damernas sprint i mästerskap (VM och OS) så ligger nu Jonna på tredje plats (vilket hon iofs gjorde före dagens sprint också). Björgen är etta med fem guld (hon har faktiskt inga andra medaljer i sprint) och Falla är tvåa med 3 guld, 2 silver och 2 brons. Dessa tre är de enda som har mer än ett guld. Stina är faktiskt fyra med ett guld och två silver. Jonna är alltså en av de bästa sprintåkarna genom tiderna på damsidan.
Citera
2023-02-24, 12:21
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
För åttonde gången denna säsong (av tio sprintar) så vann kvalvinnaren även finalen. Vet inte om det sett ut så tidigare.

Om man gör en historisk medaljtabell för damernas sprint i mästerskap (VM och OS) så ligger nu Jonna på tredje plats (vilket hon iofs gjorde före dagens sprint också). Björgen är etta med fem guld (hon har faktiskt inga andra medaljer i sprint) och Falla är tvåa med 3 guld, 2 silver och 2 brons. Dessa tre är de enda som har mer än ett guld. Stina är faktiskt fyra med ett guld och två silver. Jonna är alltså en av de bästa sprintåkarna genom tiderna på damsidan.
Det mest anmärkningsvärda är väl att detta åstadkommits av fyra olika åkare?
Kläbo måste ha dominerat på den nivån själv någon tidigare säsong och jag minns inte riktigt hur det såg ut när först Björgen och sen Falla/Nilsson dominerade.
Citera
2023-02-24, 14:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Det mest anmärkningsvärda är väl att detta åstadkommits av fyra olika åkare?
Kläbo måste ha dominerat på den nivån själv någon tidigare säsong och jag minns inte riktigt hur det såg ut när först Björgen och sen Falla/Nilsson dominerade.

Vad jag tycker mig minnas så vann Stina Nilsson ganska få sprintkval.
Citera
2023-02-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad jag tycker mig minnas så vann Stina Nilsson ganska få sprintkval.
så är det.

Om jag räknat rätt så har hon vunnit 9 stycken kval i hela sin karriär.
Citera
2023-02-24, 17:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
så är det.

Om jag räknat rätt så har hon vunnit 9 stycken kval i hela sin karriär.

Du får nog räkna en gång till för jag misstänker att du då även räknat med SM. Jag tror att det är betydligt färre i VC och mästerskap.
Citera
2023-02-24, 17:49
Medlem
Citat:
Du får nog räkna en gång till för jag misstänker att du då även räknat med SM. Jag tror att det är betydligt färre i VC och mästerskap.
Jag skrev ju "i sin karriär", då menar jag ALLA lopp(som går under FIS).
Citera
2023-02-24, 17:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag skrev ju "i sin karriär", då menar jag ALLA lopp(som går under FIS).

Fast ämnet var i VC.
...hur det såg ut när först Björgen och sen Falla/Nilsson dominerade.
Citera
2023-02-24, 19:51
Medlem
Citat:
Fast ämnet var i VC.
...hur det såg ut när först Björgen och sen Falla/Nilsson dominerade.
Big deal!
Nåväl, gå in på FIS hemsida och räkna själv då.
Fast ämnet i tråden är Jonna Sundling.
Håll dig till ämnet.
Senast redigerad av smokieknife 2023-02-24 kl. 19:58.
Citera
2023-02-24, 22:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Big deal!
Nåväl, gå in på FIS hemsida och räkna själv då.
Fast ämnet i tråden är Jonna Sundling.
Håll dig till ämnet.

Påpeka det för den som ställde frågan:

(FB) Den stora tråden om Jonna Sundling

Jag svarade bara precis som du.
Citera
2023-02-24, 22:28
Medlem
Citat:
Är inte SM ett mästerskap?
Citera
2023-02-24, 22:36
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trorjaginte
Är inte SM ett mästerskap?

Om vi nu ska vara autistiska så internationella mästerskap. Sedan är det alltså inte jag som ställt frågan. Jag har bara svarat och min tolkning är att den som ställde den vill utröna om det var lika vanligt förr att den som vann flest finaler i sprint (VC och internationella mästerskap) också vann kvalet på det sätt som Sundling gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in